نخستین هم اندیشی مدیران دفاتر خدماتی، مسافرتی و گردشگری کشور؛

نهادینه کردن نگاه تخصصی به صنعت گردشگری در کشور

نگاه تخصصی به دفاتر خدماتی و مسافرتی و استفاده از نیروی حرفه ای و متخصص مسیر را برای پویایی صنعت گردشگری در کشور هموارتر می سازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در همایش هم اندیشی مدیران گردشگری با بیان این مطلب گفت: ساماندهی دفاتر خدماتی مسافرتی از اولویت اساسی معاونت گردشگری کشور است در حال حاضر 3 هزار و 733 دفتر خدماتی در کشور وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 273 دفتر فعال و 500 دفتر خدماتی در حالت تعلیق و تعطیلی به سر می برند.
وی تصریح کرد: استاندارسازی دفاتر مسافرتی به صورت تخصصی در دستور کار است و نیز زمینه های  اعطای مجوز طبق بند (ب)  صددرصد اجرا شده، و در هفته آینده رونمایی می شود.
جهانیان اظهار داشت: آژانس های خدمات مسافرتی می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ورود به سیستم و پرکردن مدارک مورد نظر مجوز خود را تحویل گیرند.
معاون گردشگری ادامه داد: برنامه هدف گذاری برای جذب 7.5 میلیون گردشگر در سازمان تدوین شده و در همین راستا 13 کارگروه برای توسعه صنعت گردشگری تشکیل شده است.
وی با تاکید براین که آزانس های خدماتی پیشگامان خط مقدم عرصه گردشگری در کشور هستند افزود: در آمار مسافران نوروزی 51 میلیون 271 نفر گردشگر داشتیم متاسفانه تنها 6.7 درصد از طرق  تورهای به کشور آمدند و در سال گذشته 294 میلیون و 126 هزار گردشگر به کشور وارد شده 10.98 از طرق تورها بود.
جهانیان تصریح کرد: زیرساخت های توسعه گردشگری در کشور فراهم شده است در بحث هتل ها در سال 84، 646 هتل در کشور وجود داشت که تا پایان خرداد سالجاری 50.71 درصد رشد داشته همچنین هتل آپارتمان که از 241 به 522 واحد رسیده، مهمانپذیرها از 1152 به 1612 رسیده که رشد 7.5 درصدی، مراکز بین راهی با 10.6 درصد و دفاتر خدماتی مسافرتی 89.7 درصد رشد داشته است.
وی تاکید کرد: باید نگاه تخصصی به صنعت گردشگری در کشور نهادینه شود و زمانی گردشگری در کشور توسعه پیدا می کند که دفاتر خدماتی به صورت حرفه ای و چالاک وارد عرصه فعالیت شوند.
جهانیان خاطر نشان کرد: استفاده از نیروی آموزش دیده و متخصص و ایجاد رقابت سالم در بین تلاشگران این حوزه و نظارت و کنترل واحدهای خدماتی، ارتقای سطح فرهنگ جامعه و نیز بازایابی و تبلیغات گسترده در خصوص محصول تولیدی بستر را برای شکوفایی صنعت توریسم فراهم می کند تا جایی که بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله بیکاری در کشور را حل می کند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار