سمنان/

تورگردانی در جنگل ابر بدون داشتن مجوز، غیرقانونی است

مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ازاستمرار اجرای طرح نظارت و ساماندهی تورهای طبیعت گردی جنگل ابر شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سمنان، حمید یزدانی' اظهار داشت: طرح نظارت و ساماندهی تورهای طبیعت گردی جنگل ابر با هدف بررسی وضعیت تورهای طبیعت گردی در این جنگل تا پایان فصل تابستان اجرا می شود.

وی گفت: با اجرای این طرح تمام تورهای محلی و كشوری حاضر در جنگل ابر از نظر برخورداری از مجوز قانونی، بهره گیری از راهنمای محلی دارای مجوز و نوع تركیب تور تحت نظارت كامل قرار خواهند گرفت.

یزدانی افزود: یكی از اهداف اجرای این طرح شناسایی و برخورد قانونی باافراد متخلفی است كه بدون كسب مجوز لازم اقدام به تورگردانی در جنگل ابر می كنند.

وی گفت: بررسی چگونگی رعایت ضوابط و مقررات توسط تورهای طبیعت گردی مجاز و نیز میزان رضایت مندی گردشگران از نحوه اجرای تور از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی به تمام علاقمندان سفر به جنگل ابر توصیه كرد فقط در دفاتر مجاز خدمات مسافرتی و جهانگردی ثبت نام و از سفر با افراد فاقد صلاحیت خودداری كنند.

مدیركل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تاكید كرد: در صورت اجرا نشدن مقررات با دفاتر خاطی برخورد قانونی می شود.

جنگل زیبا و خوش آب و هوای 'ابر' در حدود 45 كیلومتری شمال شرق شاهرود از جنگل های بكر و زیبای استان سمنان است، این جنگل در زمره جنگل های هیركانی كشور است و به دلیل اینكه فضای جنگل را پوششی از ابر فرا می گیرد ، جنگل'ابر' نامیده می شود./س 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.