حکمت سرای طب ایرانی افتتاح شد

اولین حکمت سرای طب ایرانی با هدف تحقیق، پژوهش، ارائه خدمات در مانی و گسترش طب سنتی در ایران افتتاح شد.

باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درسالهای اخیر در کشور ما آموزش آکادمیک طب سنتی گسترش چشمگیری داشته و ما خوشبختانه حدود 200 دانشجو در گروه های طب سنتی و داروسازی طب سنتی داریم که اینها تحقیقات مختلف خود را انجام می دهند و همچنین در زمینه آموزش مشغول آموزش هستند.
وی افزود: مادر طب سنتی زمینه فعالیت وسیعی را داریم هزاران کتاب وجود دارد که هنوز به چاپ نرسیده اند و احتیاج به مطالعات تطبیقی و تئوریک و بحث های نظری عمیق داریم.
لاریجانی در ادامه تصریح کرد: این حکمت سرا در حقیقت برای این افتتاح شده که ما پتانسیل های علمی پشت این ایده را بتوانیم توسعه دهیم.
مطالعات انجام شده در این حکمت سرا بسیار عمیق تر از مطالعات سایر دانشگاه هاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بنا داریم زمینه های تحقیقاتی راگسترش دهیم و در حد و اندازه یک پژوهشگاه بتوانیم این مسیر را دنبال کنیم. همینطور کتابخانه بسیار وسیعی در زمینه طب سنتی ایجاد شده که هم بصورت الکترونیک و هم به صورت هارد کپی بتواند از ایده های نظریه پردازان حمایت کند و بستری را برای کسانی که دراین زمینه فعالیت می کنند فراهم کنیم تا بتوانند در معرض صاحبنظران مختلف قرار گیرند و امکانات مناسب برایشان فراهم باشد.
لاریجانی با اشاره به اینکه این حکمت سرا فقط کار آموزشی و پژوهش انجام نمی دهد گفت: در نهایت این حکمت سرا باید بسترهایی را هم برای ارائه خدمات داشته باشد برای اینکه بتواند برخی ایده ها را در قالب تحقیقات مختلف انجام دهد اما ما فکر می کنیم ارائه خدمات هم بخشی از خدمات این حکمت سراست.
وی گفت: در این دانشکده های طب سنتی شروع به کار کرده  اند و تاکنون آموزش دانشجویان این رشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ولی به تدریج که فارغ التحصیل می شوند در دانشگاه های مختلف کشور مشغول به کار می شوند.
لاریجانی درخاتمه خاطر نشان کرد: از تمام ظرفیت های موجود استفاده می کنیم. ما تعدادی داشن آموخته برجسته داریم که در حال فارغ التحصیل شدن هستند و امیدواریم که بتوانیم آنها را دراین مجموعه جمع کنیم تا بتوانیم در آینده طب سنتی را در کشور گسترش دهیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار