سخنگوي کميسيون اصل 90 به باشگاه خبرنگاران خبر داد

نبض انحصار نهاده‌هاي دامي در دستان "سلطان گوشت"

سخنگوي کميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به بررسي پرونده "سلطان گوشت" در کميسيون متبوع خود گفت: طي تحقيقات انجام شده، سلطان گوشت نهاده‌هاي دامي را در انحصار خود قرار داده بود تا بتواند نسبت به تعيين نرخ‌ها اقدام كند.

مصطفي افضلي‌فرد نماينده مردم اردبيل، نير و نمين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به بررسي پرونده سلطان گوشت در کميسيون اصل 90 گفت: طي تحقيقات انجام شده گزارش‌هاي مفصلي از مجاري مختلف در خصوص ميزان تأثيرگذاري سلطان گوشت در قالب تأمين نهاده‌هاي دامي به کميسيون اصل 90 ارجاع شده است و اين در حاليست که اين امر خود در تعيين قيمت فرآورده‌هاي گوشتي از جمله قيمت مرغ تأثيرگذار بوده است.

وي در ادامه افزود: متأسفانه اين فرد ساز‌‌و‌کاري را فراهم کرده است تا نهاده‌هاي دامي را در اختيار خود بگيرد و تأمين اين نهاده‌ها به صورت انحصاري درآيد تا بتواند به دلخواه خود نسبت به تعيين نرخ‌ها اقدام کند.

افضلي‌فرد همچنين تصريح كرد: اولويت كاري كميسيون اصل 90 بررسي پرونده سلطان گوشت است كه پس از بررسي‌ها خبر‌هاي تكميلي اعلام خواهد شد.

سخنگوي کميسيون اصل 90 به جلسه امروز کميسيون متبوع خود اشاره کرد و افزود: جلسه امروز کميسيون اصل 90 ادامه بررسي اصلاح آيين نامه داخلي کميسيون بود تا آيين‌نامه به گونه‌اي اصلاح شود که در نهايت منجر به استفاده از تمامي اختيارات، قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي کميسيون گردد.

وي در ادامه تصريح کرد: اصلاح آيين‌نامه داخلي کميسيون براي کارآمد کردن هرچه بيشتر قابليت‌هاي کميسيون در جهت احقاق حقوق مردم است تا بتوان حتي مسئولان رده بالاي سيستم سياسي را نيز براي پاسخگويي به مطالبات مردم و پاسخگويي در برابر تخلفاتي که انجام گرفته به صحن کميسيون فرا خواند.

سخنگوي كميسيون اصل 90 در ادامه به تشکيل کميته‌هاي تخصصي اين کميسيون اشاره کرد و گفت: کميته‌هاي تخصصي کميسيون اصل 90 در دوره‌هاي گذشته عبارت از کميته‌هاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي، نظامي، اجتماعي و فني،عمراني بودند که يکي از اصلاحيه‌هاي صورت گرفته تجميع کميته‌هاي پنج‌گانه در قالب کميته‌هاي سه‌گانه است که عبارتند از کميته‌هاي فرهنگي، اجتماعي-كميته اقتصادي،فني و عمراني -كميته سياسي و نظامي.

وي در ادامه به تشريح وظايف اين كميته‌ها پرداخت و تصريح كرد: كميته فرهنگي، اجتماعي طرز کار و شکايت در محدوده وظايف کميسيون‌هاي فرهنگي، آموزش و تحقيقات، بهداشت و درمان و وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش، علوم تحقيقات و فناوري، فرهنگ و ارشاد اسلامي، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان‌ و آموزش پزشکي، تعاون، کار و رفاه اجتماعي، سازمان حج و زيارت، سازمان اوقاف و امور خيريه، سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستگي و گردشگري، سازمان صدا و سيما، سازمان تبليغات اسلامي، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سازمان آموزش فني و حرفه اي، دانشگاه آزاد اسلامي، بنياد شهيد و امور ايثارگران جمهوري اسلامي ايران، جمعيت هلال احمر، بنياد 15خرداد را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

نماينده مردم اردبيل در ادامه به کميته اقتصادي، فني و عمراني در اين کميسيون اشاره کرد و اظهار داشت: اين کميته طرز کار و شکايات در محدوده وزارت‌خانه‌هاي امور اقتصادي و دارايي، نيرو، ارتباطات و فناوري اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازي، نفت، جهاد کشاورزي، بانک‌ها، بيمه‌ها و گمرک جمهوري اسلامي اسلامي ايران، سازمان حفاظت محيط زيست، بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي و بنياد مسکن انقلاب را بررسي مي‌کند.

افضلي فرد در خاتمه به كميته سياسي،نظامي اشاره كرد و گفت: اين كميته نيز طرز كار و شكايات در محدوده وزارتخانه‌هاي كشور، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، امور خارجه، نيروهاي نظامي و انتظامي، شهرداري‌هاو استانداري‌ها، شوراهاي‌اسلامي‌ و‌‌ موارد مربوط به رياست جمهوري،معاونت‌ها و سازمانهاي تابعه آنرا بررسي مي‌كند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: سلطان ، گوشت ، انحصار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار