به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم این کتاب از چهار فصل اصلی مانند نقش رسانهها در تثبیت هنجارهای نظام سیاسی، تولید ملی در اقتصاد سیاسی ایران، محدودیتهای بینالمللی در برابر اقتصاد ایران و الگوهای رسانهای در ارتباط با همبستگی اجتماعی تشکیل شده است.
در فصل موقعیت رسانهای تلویزیون و تئوریهای الگوپذیری این کتاب آمده است: تماشای تلویزیون جزئی از رفتار عادی بیشتر مردم کره زمین قرار گرفته و تلویزیون رسانهای است که به سهولت در دسترس همه قرار میگیرد و تأثیر آن بر باورها، ارزشها و هنجارهای افراد بر کسی پوشیده نیست و تلویزیون ابزاری است که به تمایلات معرفتشناسی تلگراف و فوتوگرافی، قویترین قدرت بیان را اعطا میکند./س