شوهاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

حضور رئيس جمهور در سازمان ملل فرصتي براي دفاع از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران

عضو کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس گفت: رئيس‌‌جمهور با توجه به رياست ايران بر جنبش عدم‌تعهد بايد مواضع كشورهاي مستقل را در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان‌ملل مطرح كند.


احمد شوهاني نماينده مردم ايلام در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر رئيس‌جمهور به نيويورک براي حضور در مجمع عمومي سازمان‌ملل‌متحد اظهار داشت: سفر امسال رئيس‌جمهور به نيويورک بسيار حائز اهميت‌ است چرا که به‌عنوان رئيس‌جمهور ايران و رئيس جنبش عدم‌تعهد در اين نشست شركت مي‌كند.

وي تصريح کرد: جنبش عدم‌تعهد با عضويت اكثر کشورهاي جهان از تاثيرگذارترين سازمان‌هاي بين‌المللي است و رئيس‌جمهور بايد مواضع کشورهاي مستقل را در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان‌ملل مطرح کند.

شوهاني با بيان اينکه رئيس‌جمهور اين فرصت را دارد که مواضع کشورهاي غيرمتعهد را به گوش جهانيان برساند، اظهار داشت: حضور رئيس‌جمهور در سازمان‌ملل فرصت طلايي براي بيان ديدگاه‌ها و مواضع ايران و ساير کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد خواهد بود.

نماينده مردم ايلام در ادامه افزود: بسياري از کشورها از ساختار قديمي، پوسيده و غير دموکراتيک سازمان‌ملل خسته شده و خواهان تغيير ساختار اين سازمان بين‌المللي هستند.

عضو کميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس در پايان خاطرنشان کرد: حضور رئيس جمهور كشورمان در سازمان‌ملل فرصت مناسبي براي دفاع از فعاليت‌هاي هسته‌اي است.
 
"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: نیویورک ، جنبش ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار