احمدي‌نژاد در نشست خبري با اصحاب رسانه مطرح کرد

خريد اوراق قرضه راه‌آهن آمريكا توسط يك موسسه مالي اعتباري با گرفتن وام از بانك مركزي

رئيس‌جمهور در نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگاري گفت: يك موسسه مالي اعتباري با گرفتن وام از بانك مركزي اوراق قرضه راه‌آهن آمريكا را خريده بود كه جلويش گرفته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران نشست خبري محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور با خبرنگاران و نمايندگان رسانه‌هاي داخلي آغاز شد.

بر اساس اين گزارش صولت مرتضوي معاون سياسي و امنيتي وزارت كشور، فروزنده معاون پارلماني رئيس‌جمهور و احمد بخشايش اردستاني نماينده مردم اردستان در مجلس شوراي اسلامي از جمله مهمانان ويژه اين نشست هستند.

مهم‌ترين محور سخنان احمدي‌نژاد در نشست‌ خبري امروز (سه‌شنبه 11 مهرماه) به شرح زير است:

- جامعه بشري آماده براي ورود به دوره جديدي است كه همه مناسبات سياسي، اجتماعي، اقتصادي و غيره در حال تغيير است و دنيا در حال حركت به سمت نظم جديدي است.

- نقش ايران در مديريت تحولات و برقراري نظم نوين انساني نقشي بسيار ارزشمند و موثر است.

- بازار ارز همواره در نوسات بوده كه اين نوسانات در اين روزها تشديد شده است كه يك عامل آن بيروني و ديگري عامل دروني است.

- عامل اول و عامل بيروني تحريم خريد نفت از سوي دشمن است؛ دشمن مبادلات بانكي را تحريم كرده و درآمد حاصل از فروش نفت قابل
هزينه و جابجايي نيست كه سبب كاهش فروش نفت شده است كه ما بزودي آن را جبران خواهيم كرد.

- اقدامات عملي در بازار ارز بعنوان عامل دروني با اقدامات دشمن همراه شده و باعت تشديد نوسانات ارز شده است.

- مبادلات ارزي تاثير بالايي در اقتصاد ايران ندارد و تنها اثر رواني آن بسيار بالا است كه دستمايه جنگ رواني گسترده است.

- هرگز اقدامات و سياست‌هاي اقداماتي دولت باعث اين نوسانات بازار نشده است و چرا عده‌اي تنها برنامه‌هاي دولت را زير سول مي‌برند؟

- براي كنترل بازار ارز تصميماتي اتخاذ شده و به اندازه نياز‌هاي كشور ارز وجود دارد.

- ما همواره كنار ملت ايرانيم و از همه حقوق و تماميت ملت ايران حمايت مي‌كنيم و روش‌هاي تهديد و تحريم روشي شكست‌خورده و تكراري است.

- مديريت كنوني نظم جهان و عدم واكنش آن در برابر اظهارات نتانياهو از تهديدهاي وي مهم‌تر است و اين مديريت بايد اصلاح شود.

- ملت ايران هيچگاه مهاجم نبوده اما پاسخ‌هاي دفاعي ايران همواره پشيمان‌كننده بوده است و هرچه آنان ماجراجويي كنند، آينده خود را بدتر خواهند كرد.

- نيروهاي امنيتي و نظامي با تصميمات دستگا‌هاي ديگر همكاري كنند تا نابساماني‌هاي بازار ارز حل شود.

- برخي از ابتدا با هدفمندي‌ها مخالف بودند و نمي‌خواستند پولي به جيب ملت وارد شود و اعلام مي‌كنند وضعيت فعلي از هدفمندي يارانه‌ها است.

- يك رسانه وابسته به نهاد‌هاي امنيتي بايد بهتر عمل كند و سياسي نباشد.

- ايران از مواضع هسته‌اي خود عقب‌نشيني نخواهد كرد.

-
خروج نام منافقين از ليست سازمان‌هاي تروريستي نشانگر اين است كه دامنه طراحي آنان وسيع‌تر از تحريم‌ها است.

- بنده در سوالات خبرنگاران خارجي در اين زمينه گفتم؛‌اگر ما مي‌خواستيم ثابت كنيم آمريكا حامي تروريسم است باد هزينه‌ زيادي مي‌كرديم اما آمريكا با خروج نام گروهك منافقين از ليست سازمان‌هاي تروريست‌ها اين امر را ثابت كرد.

- بنده هيچ‌وقت پيشنهاد مذاكره با آمريكا ندادم؛ پرسيدند حاضر به گفتگو هستيد كه گفتم بله اما در شرايط عادلانه و احترام‌آميز حاضر به اين امر هستيم.

- مشي دولت در هفت‌سال گذشته روشن است اما دولت تحمل ممكن را داشته است. و بنده معتقدم كار وزير ارشاد ( درباره روزنامه شرق) قطعا اشتباه بوده است.

- متاسفيم، حتما ضرورت مهمي بوده كه 10 دقيقه مانه به سخنراني رئيس‌جمهور جوانفكر را دستگير كردند، كار خخوبي نبود و حتما آنان هم متوجه شدند چراكه اين امر خبر اول شد و به جاي اينكه جنايات صهيونيست را افشا كنيم بايد پاسخ مي‌داديم در ايران چه خبر است.

- غرب تلاش كرد تا ما را در سفر به نيويورك به دام بياندازند تا تنش‌ها را در منطقه افزايش دهند و تلاش كردند تا ماجراجويي توليد كرده و ملت ايران را مسئول آن معرفي كنند كه هيئت ايراني با هوشمندي دقيق اين نقشه را خنثي كرد و الان آنان از اين امر عصباني‌اند.

-
ملت مدعي اصلي فرهنگ است و درباره سوال از مسائل فرهنگي بايد از نهاد‌هاي فرهنگي سوال كنيم و آنچه براي دولت مهم است معرفي رويكردهاي فرهنگي صحيح است.

- حمايتي كه در اين دولت از نهاد‌هاي فرهنگي شده است در هيج دولتي نشده است.

- بزرگترين كمكي كه مي‌شود به فرهنگ كرد همراهي با ملت است.

- ما به صداو سيما و سازمان تبليغات انتقاد داريم كه به معناي تقابل نيست و دلسوزانه است كه خود نيز يك كار فرهنگي است و نبايد عنصر فرهنگ به چماغ سياسي تبديل شود.

- نمي‌خواهم حرفي بزنم كه تلاش در تاثيرگزاري در انتخابات آمريكا محسوب شود اما اين شرايط بين ايران و آمريكا نمي‌تواند ادامه يابد و مجبورند تجديدنظر كنند.

-
ما 7 ساله در فشاريم و عادت كرديم و فكر نمي‌كنم از سوي جريان خاصي باشد اما دستگيري حق جوانفكر نبوده و حرف وي توهين به رهبري نبوده است و مجله خاتون،‌مجله خلاف شرعي نيست.

- در اين فشارها و تلاطم‌ها بخش‌هاي واقعي اقتصاد تحت فشار قرار مي‌گيرند اما ما در تلاشيم تا كمك كنيم تا كارگا‌ه‌ها با مراجعه به استانداري محل مشكلاتشان حل شود كه اگر حل نشد به كارگروه ملي ارجاع مي‌شود.

- استيضاح حق قانوني مجلس است و اكثريت قاطع نمايندگان دلسوزند و مي‌خواهند به دولت كمك كنند و اين (استيضاح وزير ورزش) از اكثريت نيست اما ورزش امروز كشور بيش‌تر از سوال، نيازمند پشتيباني است و ورزش ما از حاشيه‌هاي ساختگي رنج مي‌برد.

- من بطور قاطع از وزير ورزش حمايت مي‌كنم و بهتر بود جاي استيضاح از وزير سوال كنند چه كمكي نياز دارييد؛ ورزش ما در حال شكوفايي است.

- اقتصاد با يك پيامك زير و رو نمي‌شود شما ( خبرگزاري فارس) عملكرد شش‌ماهه خود را روي ميز بگذاريد، يك جنگ رواني شش‌ماهه است كه ارسال پيامك در روز تعطيل يك نمونه مثال از آن است؛ جنگ رواني همين است كه براي مثال شما قيمت 4 هزار تومان را مطرح مي‌كنيد؛ من احمدي‌نژاد تنها كسي هستم كه مي‌توانيد در قبالش اينطوري صحبت كنيد.

- من تنها مسئولي هستم كه با به ميان مردم رفتم مشكلي ندارم و ما تنها كساني هستيم كه در اين كشور پاسخگو هستيم؛ به خودم دليل حملات به دولت را گفتند كه ملت دليلش را مي‌دونند، من هم دليل آن را مي‌دانم.

- مردم بي‌جهت در فشارند كه بخشي از آن فشار دشمن است اما بخشي از آن از داخل است و من عاجزانه و برادرانه خواهش مي‌كنم الان وقتش نيست ك كسي حساب‌هاش را تصفيه كند و دولت تا زماني كه هست با قدرت ادامه مي‌دهد و از مردم حمايت مي‌كند و با متهم كردن دولت مشكل حل نمي‌شود.

- در اين دوره 7 ساله در اكثر قريب به اتفاق موارد به اندازه كل تاريخ كشور كار انجام شده است.

- صندوق توسعه‌ملي 40 ميليارد دلار ذخيره ارزي دارد.

- دولت براي احداث يك تونل 10كيلومتري در تهران سرمايه‌گذاري كرده است و ما در طول 7 سال گذشته بيش از 4500 ميليارد به شهر تهران كمك كرده‌ايم.

- مسكن مهر براي مردم شناخته شده است كه توليد را فعال كرده و مهم‌ترين نياز مردم را تامين كرده است و ما در اين مورد عقب‌افتادگي داشتيم.

- اكنون كه راه براي باانك‌هاي دولتي بسته است فرصت براي هنرنمايي براي بخش خصوصي فراهم شده است.

-  متوسط تحقق اهداف در سه برنامه اول زير 60 درصد بوده اما در برنامه چهارم بيش از 80 درصد است و ما در تلاشيم تا تمامي برنامه پنجم محقق شود، اصلاح‌ها شروع شده و روند بسيار خوبي است.

- نم فاقد ساختار ثابت است اما در نيويورك جلساتي برگزار شد كه بتوان حداقل پايه‌اي را براي آن تعيين كرد تا سازوكار منسجمي براي آن تشكيل شود.

- توليد سوخت 20 درصد براي توليد راديو داروها است و ما طبق قوانين براي دريافت سوخت درخواست كرديم و خواهش كرديم اما انجام ندادند و ما مجبور شديم خودمان توليد كنيم و گفتيم اگر سوخت را در اختيار ما قرار دهند ما به توليد اين سوخت پر هزينه نيازي نداريم.

- ما براي بودجه تصميم گرفتيم با درآمد فعلي و بدون كسري بودجه كار را پيش ببريم كه هزينه‌ها را كاهش داده و اولويت‌بندي كرديم و اميدورايم بتوانيم بزودي بازار ارز را هم به كنترل درآوريم.

- همه در دولت پشتيبان آموزش و پرورش كشور هستند.

- افتتاح شبكه‌هاي عربي، انگليسي و اسپانيايي از سوي صداوسيما كار بسيار بزرگي بود.

- دولت ارز لازم را براي خريد كاغذ را تامين كرده است و بزودي وارد عمل مي‌شويم.

- دستاوردها متعلق به ملت ايران است و دستاوردها خيلي زياد است و در  جلسه اخير افطار كه مهمان رهبري بوديم، گزارشي را ارائه كرديم.

- انتخابات آزاد در سوريه از روي تفاهم ملي تنها راه حل مسائل سوريه و راهي انساني است.

- يك موسسه مالي اعتباري با گرفتن وام از بانك مركزي اوراق قرضه راه‌آهن آمريكا را خريده بود كه جلويش گرفته شد.

- نمره زنان كابينه دولت من 20است و كار بانوان با شرايطي كه دارند خوب است و اگر مجلس مي‌پذيرفت 8 وزير زن در كابينه مي‌آوردم.

انتهاي پيام/ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.