اسلام از ما انتظار دارد

اینکه در سن 76 سالگی و پس از 15سال تبعید از وطن، باز هم حرفش «عمل به تکلیف الهی» و «مصالح مسلمین» بود؛ نشان از آن داشت که او به چیزی جز وظیفه اش، فکر نمی کرد و معلوم بود به خاطر سختی هایی که کشیده، خود را طلبکار نمی دانست!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ ولایت فقیه و حکومت اسلامی در آخرین نوشته اش به سالروز هجرت امام خمینی (ره) پرداخت و نوشت:

13 مهر، سالروز هجرت امام خمینی (رحمه الله) از عراق به پاریس است و این نوشتار، در صدد یادآوری این مطلب است که عزت و اقتدار کشور عزیزمان ایران، حاصل چنین فداکاری هایی است. اگر امروز، دشمن شماره ی یک ملت ایران، به صراحت اعتراف می کند که «بدون جمهوری اسلامی ایران، مسائل منطقه و بین الملل حل نخواهد شد»1 و اگر دبیرکل سازمان ملل، می گوید که «ایران می تواند در تمام بحران های منطقه ای میانجی گری کند»2 و صدها مورد از اظهارات مشابه؛ همه و همه حاصل فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است.

برای سنجش میزان تعهد افراد، باید به عملکرد آنان در شرایط سخت، نگریست؛ و گرنه در شرایط عادی، خیلی ها مدعی هستند! به قول امیرالمومنین (علیه السلام) : «در فراز و نشیبهای روزگار، جوهر افراد شناخته می شود.»3

اینکه یک عمر، نان انقلاب را بخوریم ولی به محض نامطلوب شدن چندروزه ی اوضاع اقتصادی، زبان به گلایه و شکایت از انقلاب، باز کنیم نشان از همان حقیقتی است که در حدیث فوق، به آن اشاره شد. این حوادث، همان فراز و نشیب هایی هستند که جوهر واقعی افراد مدعی را برملا می کنند. نکته ی درس آموز در قضیه ی هجرت امام راحل، این بود که ایشان در آن شرایط سخت هم از «انتظار اسلام» سخن می گفت و حتی ذره ای خود را صاحب حق و طلبکار، نمی دانست.



عبارت پایانی این نوشتار، بخشی از پیام حضرت روح الله (رحمه الله) است در جریان هجرت از عراق به پاریس:

«اکنون که من به ناچار باید ترک جوار امیرالمؤمنین علیه السلام را نمایم و در کشورهای اسلامی دست خود را برای خدمت به شما ملت محروم که مورد هجوم همه جانبه اجانب و وابستگان به آنان هستید، باز نمی‌بینم و از ورود به کویت با داشتن اجازه، ممانعت نموده‌اند، به سوی فرانسه پرواز می‌کنم. پیش من مکان معینی مطرح نیست؛ عمل به تکلیف الهی مطرح است. مصالح عالیه اسلام و مسلمین مطرح است. ما و شما، امروز که نهضت اسلامی به مرتبه حساسی رسیده است، مسؤول هستیم. اسلام از ما انتظار دارد.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار