رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:

خبرها حكايت از سلامتي ايرانيان ربوده‌شده در سوريه دارند

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه تلاش‌هايي هم در دمشق هم تهران و هم از طريق كشورهاي ثالث براي آزادي گروگان‌هاي ايراني در سوريه صورت مي‌گيرد، گفت: خبرها حكايت از سلامتي ايرانيان ربوده‌شده در سوريه دارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اينكه از همه ظرفيت‌ نظام براي آزادي گروگان‌ها استفاده مي‌شود و كل خبرهايي كه مي‌شود دال بر سلامتي اين افراد است، گفت: تلاش‌هايي هم در دمشق هم تهران و هم از طريق كشورهاي ثالث براي آزادي گروگان‌هاي ايراني در سوريه صورت مي‌گيرد، كميسيون امنيت ملي نيز هفته گذشته سفير تركيه و كاردار قطر را خواست و رييس مجلس نيز تلفني با روساي مجالس كشورهاي تاثيرگذار و مرتبط با گروگان‌گيرها مذاكره داشت.

وي در ادامه با بيان اينكه اميدواريم اتفاقي كه در ليبي افتاد در سوريه نيز تكرار شود، افزود: ما به خاطر آزادي كاركنان هلال احمر در ليبي از دوستان فعال در اين زمينه به ويژه وزارت اطلاعات تشكر مي‌كنيم.

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس همچنين با اشاره به تهديدات اخير تروريست‌هاي رباينده زائران ايراني در سوريه تصريح كرد: اين اولين بار نيست و چندين بار اين اتفاق افتاده است اما آنها به خوبي مي‌دانند كه بايد با تدبير عمل كنند و آسيبي به هيچ كس نرسد.

وي در ادامه در واكنش به اظهارات وزير دفاع انگليس مبني بر تشديد تحريم‌ها عليه ايران تصريح كرد: تحريم‌ها مطلب تازه‌اي نيست و آنها از دهه اول پيروزي انقلاب تحريم‌هايي را عليه ما اعمال كردند ما در فضاي تحريم‌ها به اين ميزان رشد رسيديم و موفقيت حاصل كرديم.

بروجردي اضافه كرد: آمريكا و همپيمانانش از همه ظرفيت‌هايشان استفاده مي‌كنند كه مسير انقلاب اسلامي را تغيير بدهند و ملت را به ياس بكشانند، اما قطعا هيچ كدام از اين دو هدف محقق نخواهد شد ، مسير انقلاب با اقتداربه جلو مي‌رود.

بروجردي با تاكيد بر اينكه شرايط فعلي اقتصادي گذرا است گفت: ما با هوشمندي، بسياري از مشكلات را در زمينه صادرات نفتي و مسائل ارزي حل كرديم.

وي در پاسخ به سوالي درباره محكوميت 22 تبعه آذربايجان به جرم همكاري با سپاه پاسداران ايران گفت: آمريكا و انگليس و صهيونيست‌ها به دنبال تخريب روابط ما با كشورهاي همسايه هستند اما نظام و دستگاه سياسي خارجي بايد در چارچوب راهبرد كلي يعني رابطه خوب با همسايگان عمل كنند.

وي ادامه داد: فشارهاي متعدد و زيادي روي كشور آذربايجان وجود دارد و برخي حوادث آنجا اتفاق مي‌افتد اما نبايد كلان منافع ملي‌مان را به اين مسائل گره بزنيم و اجازه دهيم دشمنان سرنوشت و مسير رابطه ما را تعيين كنند بسيار مهم است كه ما با خود آذربايجان رابطه خوبي داشته باشيم و اجازه ندهيم از قبل اين رابطه خود دشمنان ما در آنجا لانه كنند.

انتهاي پيام /س2
برچسب ها: بروجردی ، سوریه ، گروگان ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار