معاون پارلمانی رئیس جمهور

در حال حاضر سؤال از رئيس جمهور به مصلحت نيست

لطف الله فروزنده دهکردی گفت: نمایندگان باید به این مسئله توجه کنند که آیا در این شرایط، استیضاح یک وزیر یا سوال از رئیس جمهور به مصلحت کشور هست یا خیر. که همه ادله این را نشان می‌دهد که به مصلحت کشور نیست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، لطف الله فروزنده دهکردی، معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: استیضاح و سوال حق مجلس است و قانون هم این حق را به مجلس شورای اسلامی داده است، اما نمایندگان باید به این مسئله نیز توجه کنند که آیا در این شرایط، استیضاح یک وزیر یا سوال از رئیس جمهور به مصلحت کشور هست یا خیر. که همه ادله این را نشان می‌دهد که به مصلحت کشور نیست.

وی تصریح کرد: مجلس سازو کارهای دیگری هم برای پیگیری مطالبات نمایندگان از جمله تذکر به وزیر یا سوال از وی دارد که نمایندگان می‌توانند وزیر مورد نظر را برای ارائه توضیحات به کمیسیون مربوطه دعوت کنند.

فروزنده با اشاره به حضور وزرا در کمیسیون‌های مجلس افزود: در حال حاضر نیز به طور متوسط، وزرا هر بار که جلسه کمیسیون‌ها در مجلس تشکیل می‌شود، حضور دارند. ما هم فضایی فراهم کرده‌ایم که هم وزرا در کمیسیون‌ها شرکت کنند و هم نمایندگان در حوزه کاری وزیر حضور داشته باشند و با برگزرای جلسه، مباحث خود را مطرح کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: همچنین از نمایندگان خواسته شده در موضوعاتی که ابهام دارند، مباحث خود را به صورت کتبی به ما ارائه دهند تا به سؤالات آنها پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم؛ روابط مشترک بین نمایندگان و وزرا، شرکت وزرا در کمیسیون‌های مجلس و همین رفت و آمدها می‌تواند بهترین ظرفیت برای حل مسائل باشد و اکثریت نمایندگان هم این را قبول دارند. اما هیئت رئیسه مجلس نیز باید به ما کمک کرده و تدبیری اتخاذ کند تا بتوانیم این مسئله را قوی‌تر و محکم‌تر دنبال کنیم.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: دولت ، مجلس ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار