سردار نصيري در حضور خبرنگاران برنامه‌هاي هفته بسيج را تشريح کرد

اجراي برنامه‌هاي هفته بسيج با شعار «بسيج در امتداد عاشورا»

فرمانده سپاه سيد الشهداي تهران صبح امروز در ساختمان مرکزي بسيج دانشجويي برنامه‌هاي هفته بسيج را براي خبرنگاران تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران سردار نصيري فرمانده سپاه حضرت الشهداي استان تهران در نشست خبري که صبح امروز در ساختمان مرکزي بسيج دانشجويي برگزار شد،‌ با اشاره به تقارن هفته بسيج امسال با ايام محرم،‌ اظهار داشت: برهمين اساس شعار هفته بسيج با را با عنوان «بسيج در امتداد عاشورا» برگزيده‌ايم.

وي با اشاره به اينکه امسال رويکرد برنامه‌هاي هفته بسيج حسيني، است عنوان کرد: امروز ما عاشورايي را در کشورهاي اسلامي شاهد هستيم و آن اين است که يزيديان زمان يعني رژيم صهيونيستي و آمريکا دست به جنايات هولناکي در کشورهاي مسلمان مي‌زنند.

فرمانده سپاه سيد الشهدا با تاکيد بر اينکه به مناسبت تلاقي ايام محرم و هفته بسيج با يکديگر برنامه هفته بسيج را از دو هفته قبل شروع کرده‌ايم اظهارداشت: قبل از آغاز هفته بسيج پيش بيني کرديم که امسال 552 برنامه خرد و کلان را با نگاهي خاص اجرا کنيم.

سردار نصيري در ادامه به تشريح اين برنامه‌ها پرداخت و گفت: بخشي از جشنواره‌هاي هنري را برگزار کرديم و همچنين برگزاري مسابقات داستان نويسي، هنرهاي تجسمي و جشنواره تئاتر شهري را به ترتيب در شهرستان‌هاي دماوند، پاکدشت و اسلامشهر در دستور کار داريم.

وي با بيان اينکه تاکنون اردوهاي جهادي دانشجويي و مسابقات ورزشي را با موفقيت اجرا کرديم، تصريح کرد: همچنين همايش مشترک ائمه جماعات مساجد و پايگاه‌ها را اجرا کرديم و چند پروژه‌ عمراني بسيج نيز توسط سرلشکر فيروز آبادي در 22 آبان ماه افتتاح شد.

سردارنصيري در تشريح برنامه‌هاي هفته بسيج گفت: اجراي صبحگاه مشترک بسيجيان در تمامي شهرستانها،‌ تجمع حلقه‌هاي صالحين بسيج مساجد در ناحيه ري و ورامين، برگزاري هيئت‌هاي ولايت که با محوريت گفتمان ولايت است، نواختن زنگ پايداري بسيج در مدارس، برگزاري نشست اقتصاد مقاومتي و تجليل از نخبگان بسيجي از برنامه‌هايي است که در هفته بسيج برگزار خواهيم کرد.

اين فرمانده سپاه از برگزاري مراسم عطر افشاني و نثار گل بسيجيان به مقام شامخ شهدا در سراسر کشور در روز پنج شنبه 2 آذر خبر داد.

وي در ادامه به تشريح روز شمار هفته بسيج در ايام محرم پرداخت و اظهار داشت: از امروز مراسم سوگواري در اردوهاي راهيان نور برگزار مي‌شود که حدود 20 هزار دانش آموز دختر مقطع دوم دبيرستان از مناطق جنوب بازديد داشتند و همچنين برگزاري هيئت عاشقان امام علي(ع) در شهرستان‌ها،‌ افتتاح نمايشگاه‌هاي بسيج، افتتاح پايگاه‌هاي مقاومت و حرکت نمادين ويزيت رايگان توسط بسيج پزشکان را در سراسر کشور خواهيم داشت.

سردار نصيري در ادامه به تشريح برنامه‌هاي روز چهارشنبه که مختص حضرت قاسم(ع) پرداخت و افزود: برگزاري همايش هيئت‌هاي نوجوان بسيجي، نوجوانان در عزاداري‌ها، افتتاح نمايشگاه توانمندي‌هاي بسيج، سرکشي از خانواده‌هاي شهداي بسيجي و جانبازان،‌ همايش امر به معروف و نهي از منکر، افتتاح نمايشگاه عکس بسيج، راهپيمايي و کوهپيمايي و برگزاري ايستگاه صلواتي در اين روز از برنامه‌هاي پيش بيني شده براي اجرايي شدن است.

فرمانده سپاه سيد الشهدا(ع) در تشريح برنامه‌هاي روز پنج شنبه که مختص حضرت علي اصغر(ع) است گفت: غبارروبي از گلزار شهدا، تجمع عاشورايي با محوريت شيرخوارگان ولايت، مراسم زيارت عاشورا و دعاي کميل خواهيم داشت.

وي در ادامه افزود: در روز جمعه که مختص حضرت علي اکبر(ع) است برنامه‌هايي را با اين مضمون پيش بيني کرده ايم، برگزاري دعاي ندبه در مهديه امام حسن مجتبي تهران، رژه موتورسواران گردان‌هاي امام علي(ع) بعد از نماز جمعه، حضور پررنگ بسيجيان در نماز جمعه و کارهاي نماديني چون پاک‌سازي زباله‌ها از سطح شهر و برگزاري ايست بازرسي.

سردار نصيري برنامه‌هاي روز شنبه که اختصاص به حضرت عباس(ع) دارد را با اين عناوين تشريح کرد: حضور ورزشکاران بسيجي در دسته‌هاي عزاداري، اجراي گشت‌هاي ارشاد، شب شعر و خاطره با موضوع حماسه حسيني، برگزاري يادواره شهدا را در اين روز خواهيم داشت.

فرمانده سپاه سيدالشهدا در ادامه به تشريح برنامه‌هاي روز يکشنبه پرداخت و تصريح کرد: در اين روز که به نام حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) مزين شده است،‌ سعي شده تا بسيجيان در تمامي هيئت‌ها و دسته‌هاي عزداري حضور فعالي داشته باشند.

وي در خصوص برنامه‌هاي روز دوشنبه که مختص حضرت زينب(س) است خاطرنشان کرد: تقدير از زنان محجبه در ادارات، برگزاري همايش عفاف و حجاب، اجتماع بزرگ زنان عاشورايي با قرائت خطبه عقيله حضرت زينب(س)، برگزاري مسابقات قرآن ويژه خواهران، نقش زن در بيداري اسلامي، گردهمايي بانوان در پايگاه‌هاي بسيج، ديدار خواهران نمونه بسيجي با ائمه جماعات، برگزاري همايش زينب پژوهان و دلجويي از خواهران شهدا و افتتاح کارگاه هم انديشي دختران بسيجي از اهم برنامه‌هاي اين روز است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار