احمدي نژاد در كنفرانس خبري با رسانه هاي پاكستاني:

صهيونيستها 33 سال است كه با سد محكم ايران و ملت‌هاي مومن مواجه شده اند

رئيس‌جمهور، تروريسم را ابزار كار سلطه‌گران و برخي دولت‌هاي غربي دانست و با بيان اينكه از زماني كه آنها با شعار مبارزه با تروريسم به منطقه حمله كردند، تروريسم ده‌ها برابر افزايش يافته است، گفت: تا زماني كه دست‌هاي دراز سلطه‌گران كوتاه نشود، تروريسم نيز وجود خواهد داشت و همه ملت‌ها بايد تلاش كنند دست در دست يكديگر تروريسم مهار كنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، محمود احمدي‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه به وقت محلي در نشست خبري با رسانه‌هاي پاكستان در پاسخ به سوالي درباره اينكه چگونه مي‌توان توطئه‌هاي استعمارگران را براي ايجاد تفرقه در جهان اسلام مهار كرد؟ گفت: البته بايد توجه داشت كه تفرقه و اختلاف در بين تمام ملت‌ها حاكم است و فقط اختصاص به مسلمانان ندارد چرا كه استعمارگران با ايجاد تفرقه قصد دارند بر همه دنيا حاكم شوند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: راه غلبه بر مشكلات موجود جهان تنها اين نيست كه مسلمانان را با هم متحد كنيم، بلكه بايد همه ملت‌ها و بشريت با يكديگر متحد شوند و معتقدم اگر پرچم عدالت و توحيد برافراشته شود همه ملت‌ها حتي مردم اروپا و آمريكا هم به حركت توحيدي و عدالت‌خواهانه خواهند پيوست.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره تهديدات رژيم صهيونيستي عليه ساير ملت‌ها بخصوص ملت ايران اظهار داشت: اصل مأموريت رژيم صهيونيستي ايجاد جنگ و درگيري است و با اين هدف ايجاد شده كه در منطقه تفرقه و جنگ ايجاد كند تا سلطه‌گران بتوانند بر منطقه تسلط داشته باشند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: 33 سال است كه صهيونيست‌ها با سد محكم ايران و ملت‌هاي مومن مواجه شده اند، آنها آرزو دارند كه به ملت ايران آسيب بزنند و منتظر فرصت هستند. البته خودشان به خوبي مي‌دانند كه ملت ايران اهل تهاجم و تجاوز نيست اما مدافع بسيار خوبي است و آنچنان دفاع مي‌كنند كه مهاجم را براي هميشه پشيمان مي‌كند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ملت ايران در معادلات دفاعي خود جايگاهي براي صهيونيست‌ها قائل نيست و آرزوي آنها براي ضربه زدن به ايران يك آرزوي بچه‌گانه است و براي ما اهميتي ندارد.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره اقدامات تروريستي روز گذشته در كراچي و راولپندي پاكستان اظهار داشت: اين موضوع از جهات گوناگون قابل بررسي است، به عنوان يك موضع اساسي اعلام مي‌كنم كه با هر نوع كشتار مردم بي‌دفاع در هر جاي دنيا و توسط هر كسي مخالف هستيم، بخصوص اگر اين اقدامات تحت عناوين مذهبي انجام شود.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه هدف از اين اقدامات تروريستي چيست و كساني كه كشته مي‌شوند، چه گناهي دارند؟ اظهار داشت:‌ مردم در اعتقادات و اعمال ديني خود آزاد هستند و در زمان پيامبر گرامي اسلام (ص)، مسيحي‌ها و يهوديان اعمال مذهبي خود را آزادانه انجام مي‌دادند و ياران پيامبر هيچگاه مزاحمتي براي آنها درست نمي‌كردند، پس اينگونه اقدامات نمي‌تواند جنبه ديني داشته باشد.

رئيس‌جمهور اضافه كرد: كساني كه به اين اقدامات دست زده‌اند بيشتر به دنبال آن هستند كه پاكستان، قدرتمند نباشد. بنابراين هر كسي كه پاكستان را دوست دارد بايد به دنبال امنيت و برابري در پاكستان باشد.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه از اين عمليات تروريستي و كشتار به نفع چه كساني سود مي‌برند؟ اظهار داشت: اطلاعات دقيق حاكي از آن است كه بعضي كشورهاي غربي مي‌خواهند پاكستان را ناامن كرده و از پيشرفت و اقتدار اين كشور جلوگيري كنند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: پيامبر اسلام (ص) مظهر رحمت براي همه انسان‌ها بوده‌اند و آمدند تا انسان‌ها كشته نشوند و برادري ايجاد شود و نه تنها بين مسلمانان بلكه بين همه بشريت برادري ايجاد شود.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اينكه پاكستان چه چيزي كم دارد كه بخواهد با آمريكا رابطه ايجاد كند؟ اظهار داشت: پاكستان هيچ چيز كم ندارد و سرزميني بزرگ و آباد است و بالاتر از آن داراي مردمي خوب، مؤمن، با استعداد، شجاع و انقلابي مي‌باشد، منتها ملت پاكستان بايد تصميم بگيرند كه كشورشان را به قله‌هاي پيشرفت برسانند. امروز مشاهده مي‌شود كه دشمنان پاكستان نمي‌خواهند اين كشور امن و آباد باشد و راه مقابله با آن اين است كه مردم براي آباداني و وحدت قيام كنند و البته اين كار را هم كرده‌اند و بي‌ترديد ملت پاكستان بر دشمنانش غلبه خواهد كرد.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره هولوكاست و كشتار مردم فلسطين توسط رژيم صهيونيستي گفت: اصولا جنس رژيم صهيونيستي با جنايت عجين است. درباره موضوع هولوكاست سوالات فراواني مطرح مي‌باشد كه هنوز به اين سوالات جواب داده نشده است و اين موضوع هيچ ارتباطي هم با فلسطين ندارد، منتها غربي‌ها، رژيم صهيونيستي را به زور و با طراحي و فريبكاري تأسيس كردند.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: صهيونيست‌ها و حاميان آن قوت چنداني ندارند و همگان مشاهده كردند كه هم در مقابل حزب‌الله و هم در مقابل حماس شكست خوردند، امروز هم اگر حتي دو كشور مسلمان با هم جلسه مشتركي براي حل موضوع فلسطين برگزار كنند و در اين جلسه اعلام شود كه صهيونيست‌ها بايد بروند، آنها خواهند رفت؛ براي حل مساله فلسطين نيازي به جنگ نيست.

رئيس‌جمهور گفت: اگر بخواهيم با روش دموكراتيك با صهيونيست‌ها برخورد شود، راهكار آن برگزاري يك انتخابات آزاد است و با اين روش مشخص خواهد شد كه صهيونيست‌ها هيچ جايگاهي در فلسطين ندارند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره بي‌ثباتي در منطقه بلوچستان بين هند و پاكستان اظهار داشت: در اين رابطه بايد مسئولين پاكستاني اظهار نظر كنند، اما آنچه ما مي‌توانيم بگوييم اين است كه همه كشورهاي منطقه در فضاي دوستانه از امنيت و استقلال يكديگر حمايت كنند و همه بايد متوجه باشند كه هر نوع ناامني به ساير كشورها هم كشيده مي‌شود.

رئيس‌جمهور افزود: هند و پاكستان بايد در شرايط مسالمت‌آميز در كنار يكديگر زندگي كنند و اگر هم اختلافي هست با تفاهم و گفتگو حل و فصل نمايند. مطمئناً روابط سازنده و مثبت اين دو كشور به نفع كل منطقه است.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره احداث خط لوله گاز بين ايران و پاكستان و فشار آمريكا در اين رابطه اظهار داشت: فكر نمي‌كنم فشار آمريكا تاثيري در تصميم دو دولت ايران و پاكستان داشته باشد. البته آمريكايي‌ها داراي دست و زبان درازي هستند و همواره در صدد هستند دستشان را در جيب ملت‌ها دراز كرده و با زبان دراز خود در امور همه ملت‌ها دخالت كنند، اما زمان آن رسيده كه چشمان خود را باز كنند و ببينند كه چگونه همه مردم پاكستان مخالف دخالت آنها در امور كشورشان هستند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: بالاخره اراده ملت‌ها در تمام جهان بر مستكبران غلبه خواهد كرد و با اراده دو دولت و دو ملت ايران و پاكستان خط لوله انتقال نفت، طي دو سال آينده احداث و به بهره‌برداري خواهد رسيد.

احمدي‌نژاد در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سوال ديگري درباره موضوع فلسطين اظهار داشت: مسأله فلسطين يك مسأله جهاني است، صهيونيست‌ها دشمن همه ملت‌ها هستند به گونه‌اي كه حتي در منطقه آمريكاي لاتين صهيونيست‌ها عليه تمام ملت‌ها و دولت‌هاي بر آمده از اراده ملت‌ها قرار دارند، بنابراين براي دفع مسأله صهيونيسم بايد همه ملت‌ها با هم بسيج شوند و مهار حزب صهيونيسم حركتي در جهت امنيت جهاني محسوب مي‌شود.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره مواضع ايران نسبت به تحولات منطقه خاطرنشان كرد: امنيت، احترام، پيشرفت، عدالت و استقلال را حق همه ملت‌ها مي‌دانيم و معتقديم تمام مشكلات جهان از آنجا ناشي مي‌شود كه بعضي دولت‌ها به حق طبيعي خود راضي نشده و در امور ديگران دخالت كرده و ثروت و منابع ديگران را براي خود مي خواهند، لذا در چنين شرايطي بايد كمك كنيم در همه جاي دنيا اراده ملت‌ها حاكم شده و احترام و كرامت انسان‌ها حفظ شود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: بايد تلاش كرد دخالت قدرت‌هاي مسلط جهان در امور ساير ملت‌ها از بين برود و اگر چنين اتفاقي بيفتد ملت‌ها به خوبي مي‌توانند مسايل خود را حل و فصل كرده و در صلح و آرامش در كنار يكديگر زندگي كنند؛ پيچيده شدن مسايل كنوني جهان بخاطر دخالت‌هاي بيگانگان است.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره روابط ايران و پاكستان در خصوص موضوعات مختلف بويژه امنيت افغانستان، اظهار داشت: دو كشور از روابط گسترده‌اي برخوردار هستند و مسئولين تهران و كابل همواره با هم در خصوص موضوعات سياسي، اقتصادي و امنيتي مذاكره و گفتگو مي‌كنند.

احمدي‌نژاد افزود: در موضوع روابط افغانستان و پاكستان نيز ايران از هر اقدامي كه به تفاهم و برقراري امنيت كمك كند، به طور كامل حمايت مي‌نمايد، چرا كه معتقديم از ناامني و درگيري همه ضرر مي‌كنند و يك ملت بايد با تفاهم كشور خود را اداره كند و هيچ طايفه و گروهي نمي‌تواند گروه ديگر را از روي زمين حذف نمايد، لذا بايد همه اصول دموكراسي را بپذيرند و بر پايه آن عمل كنند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: اسلحه و توسل به زور وسيله خوبي براي تعامل اجتماعي نيست و روابط اجتماعي بايد همراه با محبت و دوستي باشد و بي‌ترديد همكاري دو دولت پاكستان و افغانستان كمك مؤثري براي استقرار امنيت در دو كشور خواهد بود و ايران از اين همكاري‌ها حمايت مي‌كند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره موضوع آتش‌بس در غزه و اقدامات مردم غزه در دفاع از خود اظهار داشت: همه بايد كوشش كنند كه هيچ گونه جنگ و درگيري در هيچ كجاي دنيا رخ ندهد و اساساً جنگ هيچ فايده و نتيجه‌اي ندارد، البته دفاع هم حق طبيعي هر ملتي است و شيوه دفاع را هر ملتي حق دارد كه خودش اختيار كند و ملت فلسطين نيز خودشان تصميم مي‌گيرند كه چگونه از خود دفاع كنند.

رئيس‌جمهور در ابتداي اين نشست خبري در سخناني روابط دو ملت ايران و پاكستان را عميق، برادرانه و پايدار دانست و گفت: دو ملت متعلق به يك حوزه فرهنگي هستند و از وجوه مشترك بسيار گسترده اي برخوردار هستند و دو دولت از روابط خوب و سازنده‌اي برخوردار مي‌باشند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: ملت پاكستان ملتي موحد، مؤمن، آگاه و شجاع است كه در صحنه‌هاي سرنوشت‌ساز بشريت و دفاع از ارزش‌هاي الهي و انساني حضور فعال دارد.

رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه جهان در آستانه تحولي بزرگ قرار دارد و يك دوره طولاني سياه رو به پايان است، اظهار داشت: دوراني كه استعمار، ستم و تبعيض در همه جاي آن حاكم است، امروز به لطف آگاهي ملت‌ها رو به پايان است و دوران جديدي بر پايه عدالت، آزادي و احترام در حال آغاز شدن است و اين آرزوي تاريخي همه ملت‌هاست.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: بايد جهاني ايجاد شود كه در آن همه ملت‌ها به طور كامل از عدالت و پاكي برخوردار باشند و اين چنين جهاني زماني برپا خواهد شد كه همه ملت‌ها دست به دست هم به صورت متحد و يكپارچه تلاش كنند و در مديريت جامعه بشري مشاركت فعال داشته باشند.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: تا زماني كه مديريت جهان در دست عده اي معدود و خودخواه باشد، وضعيت كنوني جهان اصلاح نخواهند شد و اميدوارم با گسترش بيداري ملت‌ها و تقويت وحدت بين ملت‌ها و حركت عمومي ملت‌ها شاهد استقرار عدالت، آزادي و برادري در همه جهان باشيم.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار