استعفاي ايهود باراک نخستين نتيجه شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن فعالیت سیاسی از نتایج اولیه شکست این رژیم در جنگ غزه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  الاخباریه سوریه، کنار رفتن ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از نتایج اولیه شکست دولت رژیم صهیونیستی در جنگ تجاوز کارانه علیه غزه، است.
وی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد از فعالیت سیاسی کنار می رود و در انتخابات آینده کنست نامزد نخواهد شد.
استعفای باراک بدان معنی است که معادله ای که از زمان آغاز درگیری با اشغالگران صهیونیست تاکنون ادامه داشته و حاکی از آن بوده است که هر گروهی برای کسب پیروزی در انتخابات ، باید خون فلسطینیان را بر زمین بریزد ، دیگر(این معادله) تغییر کرده است.
برآوردهای سیاسی نشان می داد باراک ترجیح می دهد به جای آن که در راس یک حزب سیاسی مستقل رقابت کند ترجیح می دهد جایگاه خود در یکی از احزاب سیاسی بزرگ در اسرائیل تحکیم کند و بر همین اساس وی با حزب لیکود ارتباط برقرار کرد این در حالی است که مخالفت بنیامین نتانیاهو با ادغام اسماؤوت، حزب باراک با لیکود این ایده را به امری محال تبدیل کرد.
یک پایگاه اینترنتی صهیونیستی نوشته بود باراک در حال آماده شدن برای ورود مستقل به میدان رقابت ها بود و در تعدادی از مسائل از دیدگاه نتانیاهو فاصله گرفت اوج این جدایی را باید در رویارویی علنی دید که در میان آن دو درباره مسئله روابط با دولت آمریکا و حل مسئله هسته ای ایران رخ داد.
شایعاتی در محافل اسرائیلی رواج یافته بود مبنی بر این که اسماؤوت دنبال راه نجات سیاسی برای باراک است و تماس هایی با تزیپی لیونی و اویگدور لیبرمن در این رابطه برقرار کرده است و گفته می شود باراک برای انتخاباتی نیست بلکه آن گونه که روزنامه یدیعوت آحارونوت هم نوشت، در صورت پیوستنش به فهرست لیونی برای آن مفید خواهد بود.
ناظران معتقدند تجاوز به غزه رهبران اسرائیل را ناگزیر کرد در محاسبات خود در هرگونه جنگی در آینده بازنگری کنند و اذعان کنند که پیروزی در انتخابات اسرائیل نباید منوط به برزمین ریختن خون فلسطینیان باشد.
از این رو آنها باید در بسیاری از سیاست ها و برنامه های خود بازنگری کنند چون نخستین نتیجه شکست آنها در جنگ، استعفای باراک است و این استعفا آخرین نتایج آن نخواهد بود.
برچسب ها: جنگ ، غزه ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار