مصباحی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

به دولت توصیه می‌کنیم لایحه بودجه را به موقع ارائه کند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به دولت توصیه می‌کنیم لایحه بودجه سال آینده را به موقع به مجلس ارائه کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به ضرورت ارائه به موقع لایحه بودجه 91 به مجلس اشاره کرد و گفت: اگر بنا باشد دولت بودجه را دیر ارائه کند و بررسی بودجه به سال آینده موکول شود، مجلس و نمایندگان سال دشواری را در پیش خواهند داشت.

وی افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که اواخر خردادماه سال آینده انجام خواهد شد مزید بر علت بوده و این مشکل را دامن خواهد زد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه به دولت توصیه می‌کنیم لایحه بودجه را به موقع ارائه کند، خاطرنشان کرد: طبق قانون، آخرین فرصت دولت برای ارائه بودجه تا 15 آذرماه سال جاری بوده و باید تا این زمان لایحه بودجه به مجلس ارائه شود.

مصباحی‌مقدم تاکید کرد: با ارائه به موقع لایحه بودجه، مجلس 55 روز کاری فرصت کافی خواهد داشت تا لایحه بودجه را بررسی و چکش‌کاری کنند.

گفتنی است؛ براساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس دولت مکلف است حداکثر تا 15 آذرماه هر سال، بودجه سال آینده کشور را به مجلس ارائه کند تا نمایندگان ملت با صرف زمان کافی آن را بررسي کرده و با اعمال اصلاحات لازم به قانون تبدیل کنند.

لایحه بودجه سالانه بعد از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به عنوان قانونی لازم‌الاجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

انتهاي‌پيام/س2
برچسب ها: قانون ، بودجه ، آذر ، دولت ، مجلس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار