سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس:

کاهش اتکا به نفت و تک نرخی‌کردن ارز در بوجه سال 92 لحاظ شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کاهش اتکا به نفت و تک نرخی کردن ارز مهم ترین دغدغه اقتصادی کشور است كه بايد در لايحه بودجه سال 92 لحاظ شود.

محمد علیپور نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با تاكيد بر ضرورت ارائه به موقع لایحه بودجه سال آیندهاز سوي دولت به مجلس گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، کاهش وابستگی بودجه سالانه به نفت در اولويت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: تعیین نرخ واحد برای ارز و ايجاد ثبات در بازار از جمله محورهای دیگری است که باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون به دنبال حمایت از بخش‌های تولیدی و ایجاد ثبات در بازار است، خاطر نشان کرد: چند نرخي بودن ارز فسادآور بوده و باید با يافتن راهکارهای کارشناسی مانع از سو ءاستفاده برخی افراد از شکاف موجود در نرخ ارز شویم.

علیپور در ادامه اظهار داشت: مجلس از هم‌اکنون برای بررسی لایحه بودجه آمادگی کامل داشته و هر زمان که دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند در اسرع وقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است بر اساس قانون، دولت مکلف است لایحه بودجه سالانه کشور را تا 15 آذر ماه برای بررسی و تصويب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
انتهای پیام/س2
برچسب ها: بودجه ، ارز ، نفت ، نرخ ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار