بررسي طرح سوال از رئيس جمهور در مجلس:

لاریجانی سوال را به رئیس جمهور ابلاغ می‌کند / تجمع اعضای فراکسیون اصولگرایان

سوال از رییس‌جمهور با 77 امضا، امروز (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علیرضا منادی سفیدان، عضو هیات رییسه مجلس گفت که سوال از رییس‌جمهور که پیش از این با 102 امضا تقدیم هیات رییسه شده است اکنون 77 امضا دارد.

مهدي كوچك زاده نماينده تهران نيز بعد از اعلام وصول اين طرح صحن مجلس را ترك كرد.

گفتنی است بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس رییس‌جمهور موظف است یک ماه پس از قرائت سوال در صحن علنی مجلس حضور یابد و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

شايان ذكر است؛ بر اساس آئین نامه بعد از قرائت سوال در صحن، امکان بازپس‌گیری امضاها و منتفی شدن سوال وجود ندارد.

* اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس مقابل درب خروجی مجلس تجمع کردند

در ادامه همچنين تعدادی از نمایندگان مجلس در مقابل درب خروجی مجلس تجمع کرده  و در حال مذاکره هستند در این ميان که حداد عادل به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان در حال سخنرانی است و حمید رسایی، کریمی قدوسی ، حسین نجابت و احمد سالک و برخی دیگر از نمایندگان حضور دارند.

*كوچك زاده: سوال از رئیس جمهور برخلاف خواست رهبری است/ لاريجاني: رهبر انقلاب هیچ دستوری درباره طرح سؤال به نمایندگان نداشته‌اند

بر اساس اين گزارش؛ مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز در مخالفت با طرح سوال از رئیس جمهور گفت: معتقدیم طرح سوال از رئیس جمهور برخلاف خواست رهبری بوده و ما معتقدیم رهبری چنین نظری ندارد.

وي همچنين گفت:  گفت: بنابراین به نمایندگی از فراکسیون جلسه را ترک خواهم کرد در این حین غلامعلی حداد عادل و غلامرضا مصباحی مقدم در مقابل جایگاه هیئت‌رئسه سخنرانی می کردند که بهروز نعمتی عضو فراکسیون رهروان ولایت نیز از جای خود بلند شده و با صدای بلند فریاد کرد که نباید خیانت کنید و اگر کسی از مجلس خارج شود برخلاف قانون بوده و اصولگرایی این نیست.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: بارها گفته‌ام که رهبری هیچ گونه دستوری یا نظری در خصوص این موضوع نداشته و این که نمایندگان با استناد به برداشت خود در این مورد برخورد می‌کنند کار شخصی است.

لاریجانی سوال را به رئیس جمهور ابلاغ می‌کند

متن سوال از رییس جمهور که توسط علیرضا منادی سفیدان عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور محترم با سلام و تهیت همانطور که مستحضر هستید از اسفند ماه 1390 تا امروز خصوصا در شهریور ماه و نیمه اول مهر ماه 1391 قیمت ارز خارجی نوسان زیادی داشته که باعث کاهش شدید ارزش پول ملی شده است به طوری که پس از خودداری یک ماهه بانک مرکزی از تزریق ارز به بازار در روز سه شنبه 21 شهریور 91 دلار هنگام صبح 2200 ، ظهر 2500 تومان و شب 2700 تومان قیمت گذاری شد و در روز 11 مهر 91 نیز به نزدیک 4 هزار تومان رسید. این امر باعث افزایش شاخص تورم توام با رکود اقتصادی شده و فعالان اقتصادی را از برنامه‌ریزی برای کار خود بازدشته است. نظر به اینکه وزیر امور اقتصادی و دارایی خود را از نظر حقوقی پاسخگوی مسائل ارزی نمی‌دانند و رئیس کل بانک مرکزی نیز از حضور در مجلس خوداری ورزید به طور کلی مسئولان اقتصادی کشور تلویحا نشانی جنابعالی را به عنوان تصمیم‌گیر اصلی می‌دانند و از طرفی مطابق قانون پولی و بانکی کشور مسئول تنظیم و اجرای سیاستها و مقررات مربوط به معاملات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و طبق بند 5 ماده 10 قانون برنامه چهارم توسعه ریاست مجمع بانک مرکزی بر عهده رئیس جمهور قرار گرفته و همچنین تمام مصوبات شورای پول و اعتبار، کمیسیون اقتصادی دولت و کارگروه ویژه تحریم باید به تایید جنابعالی برسد مستدعی است درباره‌ی علت تعلل دولت در تصمیم‌گیری در خصوص تنظیم بازار ارز و رها سازی آن در مدت مذکور توضیح بفرمایید.

تجمع اعضای فراکسیون اصولگرایان گرد صندلی حداد

صندلی حداد عادل بعد از طرح سوال از رئیس بیشتر از پیش داغ شده و محلی برای تجمع سایر نمایندگان هم فکرش تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، صندلی داغ غلامعلی حداد عادل در جلسه علنی امروز (یکشنبه 14 آبانماه) داغ‌تر از هر روز دیگر است.

در حالی مجلس طبق روال همیشگی خود به بررسی طرح‌ها، لوایح و سخنرانی ناطقین پرداخته است که صندلی حدادعادل در وسط مجلس به عنوان یک مجلس دیگر در حال رایزنی با سایر نمایندگان است.

اگر تا دیروز در صندلی کنار حدادعادل فقط یک چارپایه بود که فقط یک نفر می‌توانست روی آن بنشیند امروز علاوه بر صندلی حدادعادل و چارپايه کناری تعداد زیادی از نمایندگان نیز گرد او جمع شده‌اند تا به بحث و رایزنی بپردازند در این محفل گرم حمید رسایی، احمد سالک، علیرضا زاکانی، جراره، موسوی اصل، بیرانوند، صادقی، کامران و... جمع شده‌اند.

البته اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس به صورت گروهی مقابل درب خروجی مجلس تجمع کرده بودند که احتمال می‌رفت همگی مجلس را ترک کنند ولی به هر دلیلی این کار صورت نگرفت .


انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ، سوال ، مجلس ، وصول ، اعلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار