عليپور مطرح كرد

ضرورت تمرکز مجلس و دولت بر تامين نيازها و کالاهاي اساسي کشور در بودجه سال آينده

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به محدوديت‌هاي ارزي کشور، گفت: در تدوين بودجه سال آينده، مجلس و دولت عموما بر تامين نيازها و کالاهاي اساسي مردم تمرکز خواهند داشت.

 محمد عليپور نماينده مردم چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران بر ضرورت به موقع لايحه بودجه سال آينده از سوي دولت به مجلس اشاره کرد و گفت: در حال‌حاضر بخشنامه بودجه از سوي دولت به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده که پس از جمع آوري پيشنهادات و تصويب بودجه در دولت تقديم مجلس خواهد شد.

وي در ادامه با بيان‌اينکه تدوين بودجه سال آينده طبيعتا با شرايط سال‌هاي گذشته متفاوت است، افزود: با توجه به محدوديت هاي ارزي، قطعا در پروژه‌هاي عمراني تجديد‌نظر خواهد شد و مجلس و دولت عموما برنيازهاي و کالاهاي اساسي مردم متمرکز مي شوند.

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس در ادامه تصريح کرد: حمايت از توليد داخلي، گسترش توسعه صادرات غير نفتي و کاهش هزينه‌هاي جاري از جمله موضوعات مدنظر مجلس و دولت در بودجه سال آتي خواهد بود.

وي با بيان‌اينکه پايه‌هاي بودجه عموما توسط دولت تدوين و تهيه مي‌شود، گفت: قطعا وضعيت موجود کشور در دست دولت است و دولت بايد با توجه به به اقتضائات روز، بودجه را تصويب و به مجلس پيشنهاد کند.

نماينده مردم ماکو، شوط و پلدشت در خصوص نرخ دلار در بودجه سال آينده، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌هاي گذشته دولت قيمت واقعي ارز و دلار را در بودجه در نظر نمي‌گرفت که اميدواريم در بودجه سال آينده دولت نرخ  دلار را شفاف و واقعي پيشنهاد كند.

انتهاي پيام/
پ2

برچسب ها: بودجه ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار