اسرائیل و غزه کوچولو

چرا باید غزه دوباره عقب نشینی کند و منتظر حمله بعدی باشد؟ فردا؟ هفته آینده؟ ماه بعدی؟ یک سال دیگر؟

به گزارش مجله شبانه  باشگاه خبرنگاران، علیرضا فرقانی در جدیدترین نوشته از وبلاگ تک نوشته های تک آورده است:

غزه برای چندمین بار هر 10 دقیقه مورد حملات موشکی اسرائیل قرار گرفته است. غزه پس از 60 سال از تجاوزی که اسرائیل به سرزمینش صورت داد مجددا مورد حمله قرار گرفت. غزه شهری کوچک و دور افتاده از قطعه اصلی خود(فلسطین) مورد حمله قرار گرفت. کودکان و زنان غزه دوباره شاهد بمباران موشکی توسط اسرائیل هستند. مورد حمله قرار گرفتن غزه تبدیل شده است به یک عادت. این ها مسائلی است که در حال حاضر از ذهن اکثر مردم جهان در حال گذر است. گاه نیز این مباحث با یک "چرا" آغاز می شود. چرا غزه برای چندمین بار برای هر 10 دقیقه مورد حملات موشکی اسرائیل قرار گرفته است؟

این ها سوالاتی است که هرگز جواب قانع کننده ای برای آن پیدا نخواهد شد اما این بار این سوال هم به دیگر سوالات قبلی اضافه می شود که "چرا باید غزه آتش بس را بپذیرد؟". چرا باید غزه دوباره عقب نشینی کند و منتظر حمله بعدی باشد؟ فردا؟ هفته آینده؟ ماه بعدی؟ یک سال دیگر؟ اهالی غزه باید تا کی خیره به آسمان بنشینند تا رد عبور یک جنگده آشنا را مشاهده کنند؟

مرگ با عزت مگر بهتر از زندگی با ذلت نیست؟ غزه نباید آتش بس را بمی پذیرفت. نباید میانجیگری دیگر کشورها و سازمان های بین المللی را می پذیرفت. توهم توطئه نداریم که بگوییم کسانی که به غزه مشورت یا فشار میاورند که آتش بس را قبول کند خائن و خودفروخته هستند اما  دوستی خاله خرسه است. از سر دلسوزی بچه گانه به خاطر آزار ندیدن اهالی غزه به دنبال آرامش ساکنین اسرائیل هستند. نتیجه آتش بس می شود نهادینه شدن ترس از حمله بعدی در دل فلسطینی ها. می شود قوی تر شدن اهرم تهدید و در نهایت تحدید غزه برای ترک منطقه. می شود دسترسی اسرائیل به تمام خاک غزه و سواحلش. می شود احساس امنیت اسرائیل از آبهای غزه و مرز مصر و گذرگاه رفح. می شد فرصت تمرکز اسرائیل برای پیشروی از طرف بیت المقدس. می شود ....

کشته های اسرائیل باید به 100 نفر می رسید

مردم اسرائیل نباید نفس بکشند. مردم اسرائیل نباید راحت بخوابند. مردم اسرائیل نباید آرامش داشته باشند. حتی شده یا اسباب بازی موشک های قسام. هرچند تا کنون بیش از 14 نفر اسرائیلی به هلاکت رسیدند و ده ها نفر زخمی و این غنیمت است. صهیونیست ها به شدت دنیا پرست هستند. ابتدا جان و سپس مال برایشان از اهمیت خاصی برخوردار است و برای امنیت جان و مال حتی ناموس خود را هم فدا میکنند. باید تعداد کشته های اسرائیل به 100 نفر می رسید تا مردم اسرائیل به فکر ترک منطقه بیافتند. باید 1000 نفر از اسرائیل زخمی می شدند تا ساکنین اسرائیل امنیت از دست رفته خود را بهانه ای برای ترک همیشگی از خاک فلسطین کنند. باید زنان و بچه های اهالی تل آویو مورد اصابت موشک قرار بگیرند تا بلکه دولت اسرائیل را وادار به تمهیداتی برای ترک منطقه کنند.

اسرائیل و غزه کوچولو

جيمز بلك ول James Blackwell تلقي گاليوري نومحافظه كاران آمريكا را كه شاگردان لئواشتراوس  Leo Strauss - فيلسوف يهودي كه عميقاً شيفته داستان گاليور بود- هستند را اين گونه تبيين مي كند: خاورميانه همان «لي لي پوت» است كه از ميان ۶ گاليور آن _ مصر، عربستان، تركيه، عراق، ايران و اسرائيل _ ۵ كشور اول بايد تجزيه و قطعه قطعه شوند و تنها گاليور ششم - رژيم صهيونيستي - بماند و لي لي پوت خاورميانه را سرپرستي كند.

ايران بايد به 7 كشور، عربستان به 5 كشور، عراق به 3 كشور و تركيه به 2 كشور بايد تقسيم شوند تا اسرائیل بزرگترین کشور منطقه بشمار آید. شکست این راهبرد در مرحله صفر خود در حال رقم خوردن است. تا بدین لحظه غزه کوچولو توانسته جلوی زیادی خواهی های اسرائیل را بگیرد. اسرائیل هر وقت توانست از غزه کوچولو عبور کند میتواند در مورد بقیه خیال پردازی هایش در مورد تصاحب و تقسیم دیگر کشور های منطقه فکر کند.

آری؛ غزه کوچولو با تمام کوچکی وسعت و کمبود تسلیحات جنگی اش در مقابل اسرائیل ایستاد. اسرائیلی که هر شب با خواب حمله و تسخیر ایران می خوابد و با کابوس نابودی خویش پریشان حال از خواب می پرد. غزه کوچولو نماد ایستادگی در روزهای افتادگی اسرائیل شد. غزه کوچولو در اذهان برزگ شد و اسرائیل کوچک ماند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار