يک فيلم تحريمي ديگر برخلاف دستور وزیر ارشاد اکران می‌شود

فیلم «پذیرایی‌ ساده» فیلم تحریمی دیگر حوزه هنری قرار است چهارشنبه این هفته اکران شود. وزیر ارشاد به حمزه زاده معاون هنری حوزه هنری گفته بود که این فیلم اکران نخواهد شد.



به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران،‌ یک فیلم تحریمی دیگر حوزه هنری از چهارشنبه 13 دی ماه در سینماهای کشور اکران عمومی می شود.

پذیرایی ساده آخرین ساخته مانی حقیقی که در زمان نمایش در جشنواره با انتقادات مختلفی به محتوا و ساختار آن مواجه شده بود قرار است در همین هفته در در گروه سینمایی «عصرجدید» اکران شود.

پذیرایی ساده روایت داستان  توزیع بی دلیل مبلغی پول از سوی یک زن و مرد در مناطق مرزی و حاشیه‌ای کشور است. واکنش قشرهای مختلف مردم به این شیوه توزیع پول محوریت اصلی پذیرایی ساده را شکل می‌دهد.

محمد حمزه زاده معاون حوزه هنری چند هفته پیش در برنامه هفت گفته بود که وزیر ارشاد به او گفته است که سه فیلم تحریمی دیگر حوزه هنری به دلیل داشتن مشکلات محتوایی اکران نخواهند شد و بحران اکران فیلم ها در سینمای ایران با پایان یافتن این دوره از اکران تمام خواهد شد.

حوزه هنری در ابتدای امسال اعلام کرده بود که 6 فیلم آماده نمایش امسال را هرگز در سینماهایش اکران نخواهد کرد.سه فیلم «من مادر هستم»، «بی‌خود و بی‌جهت» و « من همسرش هستم» پیش از این اکران شده بودند  و سه فیلم «برف روی کاج‌ها»، «پل چوبی» و « پذیرایی ساده » تاکنون اکران نشده اند.

حبیب کاوش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم اکران پذیرایی ساده را تایید کرد.

این ماجرای جدیدی نیست. در روزهای گذشته نیز خبر دستور وزیر ارشاد مبنی بر دادن حواله اکران جدید به سینما آزادی و عملی نشدن این دستور از سوی شورای صنفی خبر روز رسانه‌های سینمایی شده بود. وزیر ارشاد در توافق با حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دستور حواله اکران فیلم های جدید به سینماآزادی را صادر کرده بود.

ظاهرا با استعفای سجادپور تغییر عمده‌ای در سیاست های سازمان سینمایی صورت نگرفته است.شورای صنفی زیر نظر سازمان سینمایی فعالیت می‌کند و از 8سال پیش وظیفه صدور حواله‌های اکران فیلم‌ها از سوی سازمان سینمایی به این شورا تفویض شده است.

شورای صنفی اکران بر خلاف  همه شنیده ها هنوز حواله اکران فیلم جدیدی برای سینما آزادی صادر نکرده است.

اکران پذیرایی ساده  شروع یک نزاع سینمای دیگر در کشور است.
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار