جلسه اول نرم افزار Excel

شما در این جلسه با نحوه دسترسی به نرم افزار و بخش های آن و نحوه کار با کار پوشه ها آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران:به منظور اجرای برنامه Excel 2007 و مشاهده محیط این نرم افزار ؛پس از کلیک بر روی دکمه Start به قسمت All Program >Microsoft Office 2007 رفته و روی گزینه Microsoft Office Excel 2007 کلیک کنید.اکنون نرم افزار اجرا می شود.






محیط این نرم افزار مثل نرم افزا رWord  از چند قسمت اصلی تشکیل شده که در اینجا از توضیح آن صرف نظر می کنیم.

یکی از این قسمتها نوار ریبون است.برخی از ابزار های  این نوار عملکرد ساده ای  دارند:وقتی روی آنها کلیک می کنید؛دستوری اجرا می شود.در کنار یا زیر برخی از آیکن ها فلش کوچکی وجود دارد ؛اگر روی چنین آیکن هایی کلیک کنید دستور اصلی اجرا می شود و اگر روی فلش کلیک کنید ؛منوی کوچکی از دستورهای مشابهی که  زیر مجموعه آن هستند باز می شود.
  
       
بسیاری از آیکن های ریبون علاوه بر شکل ؛ نام هم دارند که البته نام بعضی از آنها نمایش داده نمیشود.در مورد چنین آیکن هایی میتوان اشاره گر ماوس را روی آیکن نگه دارید تا نام وخلاصه ای از عملکرد آن نمایش داده شود.
بالا و سمت چپ پنجره Excel  آیکنی به شکل تصویر وجود دارد که وقتی روی آن کلیک می کنید منویی باز میشود که تعدادی از دستورات پر کاربرد درآن وجود دارد.



بالا و سمت چپ پنجره ؛در کنار منو ؛نوار ابزار کوچکی وجود دارد که به نام نوار ابزار دسترسی معروف است.و به طور پیش فرض در آن آیکن هایی مانند ذخیره سازی؛لغو عملیات  و بازیابی عملیات قرار دارد.که می توانید آیکن های دیگری هم به این قسمت اضافه کرد.



برای این کار آیکن مورد نظر خود در ریبون را پیداکنید؛روی آن کلیک راست کنید واز منویی که باز میشود گزینه Add to Quick Access Toolbar  را انتخاب کنید



به عنوان مثال در اینجا آیکن کپی را به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه کردیم.



کار پوشه و کار برگ
پرونده های Excel ؛کارپوشه (Work book) نامیده می شوند.ودر هر کار پوشه یک یا چند کاربرگ(Work sheet) داریم.کاربرگ های ما شامل صفحاتی جدول بندی شده هستند.در پایین و سمت چپ یا راست هر کاربرگ ؛تعدادی زبانه داریم که برای دسترسی به سایر کاربرگ هایی که در کارپوشه فعال قرار دارند مورد استفاده قرار می گیرند.ما در هر پرونده جدیدی که می سازیم سه کاربرگ به طور پیش فرض داریم؛که میتوانید آنها را حذف کنید یا نامشون رو تغییر بدید.



در هر زمان میتونید بیش از یک کارپوشه رو در Excel باز کنید.برای دسترسی به سایر پوشه ها میتوانید از مسیر View >Window>Switch Windows استفاده کنید.در اینصورت لیستی از کار پوشه های باز شده در Excel برای شما به نمایش در می آید.




شما می توانید کلیه سوالات خود را در این قسمت مطرح نمایید.


















برچسب ها: آموزش ، اکسل ، نرم افزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار