عضو کميسيون اقتصادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجراي طرح توزيع کالاهاي يارانه‌اي گامي در راستاي اجراي "فاز دوم هدفمندي" است

عضو کميسيون اقتصادي گفت: اجراي طرح توزيع کالاهاي يارانه‌اي بين دهک‌هاي پايين از سوي دولت مي‌تواند گامي در راستاي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها باشد.

رحيم زارع در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسات مشترک در رابطه با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها و طرح اعطاي يارانه به دهک‌هاي پايين گفت: اجراي طرح توزيع کالاهاي يارانه‌اي بين دهک‌هاي پايين از سوي دولت مي‌تواند حرکتي در راستاي عدالت باشد.

وي افزود: با توجه به اينکه در شرايط خاص اقتصادي فشار اکثرا بر روي قشر کم درآمد جامعه است اين اقدام مي‌تواند در کم کردن فشار اقتصادي در اقشار کم درآمد جامعه کارآمد باشد.

زارع با اشاره به مسئله هدفمندي يارانه‌ها گفت: يکي از عيوب اجرايي در فاز اول هدفمندي يارانه ها اين بود که به صورت يکسان تمام اقشار جامعه را در بر مي‌گرفت به همين دليل اثر بخشي طرح هدفمندي يارانه‌ها کاهش پيدا کرد و باعث ايجاد فشار بر منابع عمومي بودجه در دولت شد.

اين عضو کميسيون اقتصادي در پايان خاطر نشان کرد: با اين که هنوز دولت در مورد اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها طرحي ارائه نکرده و مجلس نيز از اجراي اين طرح تا پايان سال ممانعت به عمل آورده اما توزيع کالاهاي يارانه‌اي در بين دهک‌هاي پايين و اقشار کم درآمد مي‌توان گامي در راستاي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها باشد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار