آمادگی وزارت صنعت برای اجرای فاز دوم هدفمندی/اهمیت بهره وری و رقابت پذیری در مسیر بهبود فضای کسب و کار

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی این وزارتخانه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبرداد و گفت: آمادگی واحدهای صنعتی به میزان حمایت های در نظر گرفته شده با اجرای فاز دوم بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود موحدی در نشست خبری درخصوص میزان آمادگی واحدهای تولیدی برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: ما تابع قوانین هستیم و امیدواریم در فاز دوم هم حمایت های تعرفه ای به صورت تبعیضی و ترجیحی برای بخش صنعت اعمال شود.

وی ادامه داد: آمادگی واحدهای صنعتی دراجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها بسته به میزان حمایت از آنها دارد.

موحدی تصریح کرد: پیشنهاد وزارت صنعت در خصوص آمادگی بیشتر صنایع برای هرفمندی یارانه ها، تعیین حمایت های مشخص برای این بخش و اعمال تعرفه های تبعیضی و ترجیحی بوده است.


**افزایش بهره وری عوامل در مسیر بهبود فضای کسب و کار

موحدی درارتباط با بهبود فضای کسب و کار و هدف پیش بینی شده در افق چشم انداز 1404 اظهار داشت: دستیابی به بهره وری عوامل به میزان 50 درصد هدف گذاری شده است و بهبود سرمایه انسانی در بخش صنعت ، بهره برداری از ظرفیت های مازاد تولید برای توسعه صادرات دنبال می شود.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت براین امر تاکید دارد که رشد مستمر صادرات در سایه تولید با نگاه به بازارمنطقه ای و جهانی پیگیری شود.

این مقام مسئول بهره گیری از توان و تخصص تشکل های مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود : گامهای خوبی در این ارتباط برداشته شده و باید سرعت گیرد .

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت منطقی از صنایع داخلی را مورد نظردارد و جذب سرمایه و تکنولوژی روز به این روند کمک خواهد کرد.

به گفته موحدی، تمرکز وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی سرمایه گذاری هدفمند است که مزیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند از سوی دیگر بر روی فرآوری مواد خام و دانش محور تکیه جدی خواهیم داشت.

وی افزود: رشد بیشتر صنعت نیازمند حمایت های ارزی و ریالی از این بخش است و افزایش توان رقابت در این زمینه هم مستلزم پشتیبانی مسئولان و قانونگذاران خواهد بود./س

برچسب ها: هدفمندی ، صنعت ، تعرفه ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار