در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي تاکيد شد

افسوس که برخي مسئولان چرايي انقلاب را در نيافتند

در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي تاکيد شد: افسوس برخی از مسئولان چرایی انقلابی که خود دست‌اندرکار آن بودند را در نیافتند، آنها گذشته پر افتخار خود را فراموش کردند، رنج‌هایی که برای به بار نشستن این درخت تناور، به جان مردان و زنان این کشور خریده شده را از یاد برده‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران‌،‌ بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي به مناسبت فرا رسيدن ايام‌الله دهه فجر به شرح زير است:

فرا رسیدن سی و چهارمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر غرور و عظمت حماسه‌ای پر افتخار را برایمان تداعی می‌کند، انقلابی که حماسه‌سازان آن مردمی بودند که طی سال ها تحمل آلام،بر عهدی که با ولی خود بسته بودند ، ایستادند و حماسه ای آفریدند که تاریخ به یاد نداشت،چرا که جنس آن متفاوت از انقلاب های دیگر بود.

به ثمر نشستن جانفشانی‌های مردم، در سال 57، نشان از عزم راسخ و پشتکار ملتی داشت که در راه رسیدن به آرمانش، از جان و مال خود دریغ نکرد؛ از یکسو همچون اسماعیل برای ابراهیم حاضر بود جانش را فدا کند و از سوی دیگر با الگو پذیری از حضرت خدیجه(س) آماده بود تمام مال و ثروت خود را تقدیم پیشبرد اهداف اسلامی‌ کند.

مردم ایران اسلامی همچون یاران امام حسین(ع) در مقابل تمامی فتنه‌های زمان پایمردی کردند و امام عظیم‌الشان خود را تنها نگذاشتند؛ چرا که به خوبی فهمیده بودند تنها راه رهایی از بند ظلم و جور، فرمانبرداری از سخن ولی و حرکت در مسیر ائمه اطهار خواهد بود.

اگر چه این پیروزی بر طاغوت، بر یزیدیان زمان سنگین آمد و برای براندازی این نظام برآمده از دل مردم و با تکیه بر مبانی اسلامی، از فردای شکل‌گیری حکومت اسلامی از هیچ اقدام و عملی علیه این نظام دریغ نورزیدند، ولی هوشیاری و بصیرت مردم و امام خمینی(ره) و در امتداد آن رهبری هوشیارانه و مدبرانه مقام معظم رهبری(مدظله)، تمامی آرزوهای پوشالی آنان را نقش بر آب کرد.

زمانیکه مردم متوجه شدند سفارت آمریکا، لانه جاسوسی است، آن را تسخیر کردند؛آن موقع که شاهد جنگ تحمیلی عراق با کمک کشورهای دیگر علیه وطن و سرزمینشان شدند،هشت سال مقاومت کردند و دشمن بعثی را به بیرون راندند؛ آن هنگام که شرایط بد اقتصادی بر کشور بر اساس تحریم دشمنان را نظاره کردند، به خاطر حفظ انقلابشان، دم برنیاوردند و لحظه‌ای که فتنه‌گران از طریق بهانه‌های واهی، در صدد ضربه به نظام و اسلام بودند خاموش ننشسته و حماسه 9 دی را خلق کردند.

آری؛ این گوشه ناچیز از حمایت مردمی است که فلسفه و چرایی انقلاب خود را به خوبی در یافتند و لحظه‌ای به خاطر مشکلات پا پس نگذاشتند.

ولی افسوس برخی از مسئولین چرایی انقلابی که خود دست‌اندرکار آن بودند را در نیافتند، آنها گذشته پر افتخار خود را فراموش کردند، رنج‌هایی که برای به بار نشستن این درخت تناور، به جان مردان و زنان این کشور خریده شده را از یاد برده‌اند، گویا از هم‌رزمان و رفقای خود که مدال شهادت در این راه برگردنشان آویخته شده است، غافل شده‌اند.

براستی علت چیست؟ چرا برخی بر عهدی که بسته بودند، نمی‌ایستند؟ چرا هدفی را که داشتند فراموش می‌کنند؟ چرا رنج‌هایی را که ملت و خودشان برای خلق این انقلاب کشیده‌اند را نادیده می‌گیرند؟

آیا شاهد پویایی و بالندگی انقلابشان نبودند؟ آیا ندیدند که مردم منطقه به تاسی از انقلاب اسلامی ایران به پا خاستند و تمامی جهانیان را حیرت زده کردند؟ آیا شاهد رشد سریع علمی کشور در تمامی زمینه‌ها در چند سال اخیر نبودند؟ آیا ترور شهدای جهاد علمی را که از ناحیه دشمن برای متوقف ساختن چرخه علمی کشور در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای بود، از خاطرشان برده اند؟ آیا هدف والای شهید والا مقام، حسن تهرانی مقدم را که همانا، نابودی رژیم جعلی صهیونیستی بود را نشنیدند؟ آیا بیانات ولی خودشان را که همانا،اجتناب از کمکبه دشمن از طریق توصیه های ناصواب و تفرقه انگیز ، را دنبال نکرده اند؟

شاید واقعیت مورد نظر برای این اشخاص در پس حقایق اصیل پنهان بود شاید میان میدان شعار و عمل فاصله زیاد بود، شاید به جای تلاش برای دستیابی به آرمان اصیل انقلابشان، کسب منافع برایشان مهم بود، شاید، تمامی این سال‌ها به دنبال فرصت‌سازی برای خود و فرصت سوزی برای نظام بودند، شاید همیشه در سودای کسب جایگاه برای خود و نه در تفکر زمینه‌سازی برای حضور افراد شایسته و انقلابی در سطوح مدیریتی نظام بودند.

اگر چرایی انقلابمان همان هدف والای امام خمینی(ره) و خلف صالحشان، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالي) که همانا اهتزاز پرچم اسلام در تمامی ممالک جهان و الگو ساختن ایران برای دیگر کشورهای جهان باشد، اگر چرایی انقلابمان حرکت در راستای مسیر شهدای انقلاب اسلامی هشت سال دفاع مقدس شهدای جهاد علمی باشد، اگر چرایی انقلابمان دفاع از حق مظلومان جهان همچون فلسطین و ریشه کن کردن ظالمان کره خاکی نظیر رژیم صهیونیستی باشد، اگر چرایی انقلابمان پیوند نظام اسلامی‌مان با نظام امام زمان(عج) ارواحنا فداه که نمونه کامل عدالت و کرامت انسانی است باشد؛ پس دلیل این همه گفتار ناصواب و فتنه انگیز برای چیست؟ چرا با سخنانشان آب به آسیاب دشمن می‌ریزند؟ چرا حرکتی را انجام می‌دهند که مورد تقدیر دشمنان و موجب ناراحتی دوستان می‌شوند؟ چرا فضا را به سمت و سویی می‌کشانند که بر نظام، مردم و رهبری هزینه مادی و معنوی وارد آید؟

باید رسالت هدف و چرایی انقلابمان را به خوبی در یابیم و بر مدار آن رفتار کنیم، در غیر این صورت آینده را به گونه‌ای به تصویر می‌کشیم که مسبب آن گفتارها، رفتارها و حرکت‌های اشتباه ما خواهد بود.

نسل سوم وچهارمی‌های انقلاب که فقط حماسه‌سازی مردم ایران را در خلق این حرکت عظیم شنیده اند ولی حضور همیشگی مردم را در گرامیداشت این اتفاق بزرگ را هر سال نظاره کردند، امید دارند که وحدت بین قوا، اجتناب از سخنان تفرقه انگیز بین مردم از سوی برخی خواص و حرکت در مسیر ولایت فقیه، مانع آن شوند که انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شود و دشمنان قسم خورده نظام را از این فرصت‌ها که مسبب خلق آنها گفتارهای ناصواب برخی از افراد است، مایوس ببینند. آنها امید دارند مسیر انقلاب اسلامی در راستای اهداف و پیروی از ولایت فقیه باشد که همانا رمز واقعی پیروزی است.

نباید این سخن امام راحل عظیم الشانمان خمینی کبیر (ره) را فراموش کنیم که فرمودند: "بی‌تردید رمز بقای انقلاب اسلامی، همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملت می‌دانند و نسل آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن؛انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد است."


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار