آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي:

اقتدار قوه قضاييه در رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/ مبارزه قاطعانه با مفاسد اقتصادي ادامه دارد

رئيس قوه قضاييه گفت: قوه قضاييه توصيه‌هاي مقام معظم رهبري را نصب‌العين خود قرار داده و مي‌دهد و همچنان قاطعانه با انواع فساد مبارزه خواهد كرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي ضمن تسليت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به هجمه‌هاي شديد داخلي و خارجي رسانه‌ها عليه رسيدگي قوه قضاييه به پرونده فساد بزرگ مالي از روزهاي آغازين آن گفت: از ابتداي رسيدگي به اين پرونده، تبليغات بسيار وسيع و شديد رسانه‌هاي داخلي و خارجي، به اين مساله دامن زد و تلاش كرد كه ذهن مردم را به اين سمت سوق دهد كه قوه قضاييه توانايي رسيدگي به اين پرونده را ندارد اما دستگاه قضايي در همان زمان اعلام كرد كه با قدرت و اقتدار و عادلانه به اين پرونده رسيدگي خواهد كرد.

رئيس قوه قضاييه افزود: ما مفتخريم كه دستگاه قضايي توان و ظرفيت بالايي داشته و پرونده‌اي با اين حجم و وسعت و كميت را كه باعث فشارهاي زيادي نيز به قوه قضاييه شد، به خوبي رسيدگي كرد.

تمام رسيدگي‌هاي پرونده فساد مالي قابل دفاع است

وي با تاكيد بر اين‌كه دستگاه قضايي با وجود تمام فشارها و هجمه‌ها و در بحبوحه زماني كه همه رسانه‌ها خواستار رسيدگي سريع  بودند،‌ با متانت و رعايت تمام جوانب قانوني و حقوق متهمان به این پرونده رسيدگي كرد تا ثابت كند كه تحت‌تاثير رسانه‌ها و جريان‌ها نيست، افزود: حتي در زمان رسيدگي به اين پرونده برخي با بي‌مهري تمام و با تبلیغات سو به اين مساله دامن زدند كه چون خود قوه قضاييه در اين قضيه درگير است، نمي‌تواند به آن رسيدگي كند.

رئيس دستگاه قضا با تاكيد بر اين‌كه «تمام مراحل رسيدگي به اين پرونده و شرايط دادرسي آن كاملا قابل دفاع است» گفت: اين پرونده 28 هزار برگ اسناد دارد كه تمام آن بادقت رسيدگي شده و در جلساتي كه براي بررسي روند رسيدگي به اين پرونده داشتم كاملا به اين مساله پي‌ بردم كه رسيدگي‌‌ها دقيق و همراه با تسلط كامل قضات به پرونده بوده است.

مبارزه قاطعانه با مفاسد اقتصادي ادامه دارد

آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اعلام اين‌كه قوه قضاييه پس از اين نيز از ظرفيت بالاي خود در مقابله با فساد اقتصادي بهره خواهد برد به سخنان گذشته مقام معظم رهبري درخصوص مبارزه با فساد و ضرورت عملي كردن آن اشاره كرد و افزود: قوه قضاييه توصيه‌هاي مقام معظم رهبري را نصب‌العين خود قرار داده و مي‌دهد و همچنان قاطعانه با انواع فساد مبارزه خواهد كرد.

وي افزود: به سخنان هفته اخير مقام معظم رهبري اشاره كرد و با تاكيد بر اين‌كه سخنان مقام معظم رهبري تحليلي بسيار جامع درخصوص مذاكره با آمريكا بود كه قدرت و صلابت جمهوري اسلامي ايران را نيز به همراه داشت، گفت:‌ در سخنان بسيار جامع مقام معظم رهبري استراتژي عقلانی ايران و دلايل اجتناب ايران از مذاكره با آمريكا به خوبي تبيين شد و اين سخنان قطعا فصل‌الخطاب براي تمام مسئولان جمهوري اسلامي است كه بايد به لحاظ عقلاني و قانوني و شرعي از آن تبعيت كنند.

رئيس قوه قضاييه همچنين با اشاره به اظهار ناراحتي شديد مقام معظم رهبري از وقايع روز استيضاح گفت:‌ مقام معظم رهبري همواره در مواقع حساس به صحنه مي‌آيند و روشنگري مي‌نمايند و در اين موقعيت نيز ايشان با حکمت و صلابت و اقتدار در اين مساله به آنچه خیر و صلاح کشور است رهنمون شدند و همه ما بايد توجه داشته باشيم كه دستورات و توصيه‌هاي ايشان براي مصالح كشور است.

آرامش جامعه ضرورت اول كشور است


آيت‌الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: در حال حاضر آرامش جامعه از ضروري‌ترين مسائل كشور است و با توجه به دشمناني كه در اطراف ما هستند و نيز با توجه به تشديد تحريم‌ها، مشكلات معيشتي مردم، همه ما مسئولان بايد به وظايف خودمان در چارچوب قوانین عمل كنيم و قوا در كارهاي خود همسو باشند و تلاششان را در مسير خدمت‌رساني به مردم قرار دهند.

رئيس قوه قضاييه افزود: قابل قبول نيست در شرايطي كه مردم شريف ايران با تمام وجود در صحنه حاضر شدند و همواره حاضرند براي حفظ ارزش‌هاي انقلاب از هر مساله‌اي بگذرند، مسئولان برخي مسائل ضروري را رعايت نكنند.

گفتني است؛ در اين جلسه بحث و بررسي درباره پيش‌نويس آيين‌نامه نحوه بازرسي، نظارت و ارزشيابي رفتار و عملكرد قضات صورت گرفت.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار