جنجال تبليغاتي هاليوود با ساخت فيلم "آرگو":

هاليوود چرا در مورد جنايت سرنگوني هواپيماي ايرباس ايران توسط دولت آمريكا سكوت كرده است؟!

"هافينگتون پست" در مقاله اي با اشاره به فيلم ضدايراني "آرگو" و سوژه کردن تسخير لانۀ جاسوسي در تهران از سکوت هاليوود و رسانه هاي غرب در برابر جنايت آمريكا در سرنگوني هواپيماي ايرباس 655 ايران در سال 1988 انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، نويسنده ايراني ساكن آمريكاي اين مقاله با انتقاد از فيلم ضد ايراني "آرگو" مي نويسد "من خواهان صحبت با افرادي كه بدون مطالعه در مورد مسئله اي و يا مشاهده عيني آن رويداد در مورد مسئله اي نظر مي دهند. من يك ايراني ساكن آمريكا هستم و نسبت به فيلم "آرگو" بدبين ام. در صورتيكه بخواهم آنچه در اين فيلم روايت شده را بپذيرم بايستي از تاريخ و هويت خود جدا شوم در حاليكه نمي توانم چنين كاري را انجام دهم." 

وي در ادامه با اشاره به تكراري بودن ادعاهاي مطرح شده از سوي آمريكائي ها در مورد تسخير لانه جاسوسي مي افزايد "داستان اين فيلم آن چيزي است كه بارها و بارها در آمريكا شنيده ام و از آن خسته شده ام. من در زمان وقوع آن رويداد 8 سال داشتم. والدينم از يكديگر جدا شده بودند و از تهران به آمريكا مهاجرت كرديم. من همواره آرزو دارم كه به ايران بازگردم. آنجا وطن من است و آرزويم آن است كه ملت ايران همواره در صلح و آرامش زندگي كنند." 

وي در ادامه به جنايت دولت آمريكا در هدف قرار هواپيماي ايراني در سال 1988 مي پردازد كه در اثر آن تمام مسافران ايراني به شهادت رسيدند و مي افزايد "هر زماني كه بحث تسخير لانه جاسوسي در تهران مطرح مي شود من در مقابل به ياد زماني مي افتم كه خبر سرنگون شدن هواپيماي ايرباس 655 در سال 1988 اعلام شد كه در اثر آن تمامي مسافران ايراني آن هواپيما به شهادت رسيدند."

"دولت آمريكا مدعي شد كه در حمله اي "اشتباهي" اين اقدام را انجام داده است. در آن زمان به ياد دارم كه اعلام شد 290 سرنشين آن هواپيما کشته شدند كه 66 نفر آنان كودك بودند. متاسفانه آمريكائي ها بدليل اين جنايت عذرخواهي اي نكردند و صرفا مدعي شدند كه اين حادثه در اثر تيراندازي اشتباهي نيروي دريايي شان در خليج فارس بوده است. ادعايي كه هيچ گاه ايرانيان را قانع نكرد. من علاقمندم كه هاليوود فيلمي در مورد اين جنايت نيز بسازد تا افكار عمومي آمريكا در مورد اين تراژدي بيشتر بدانند." 

برچسب ها: هالیوود ، آرگو ، ابرباس ، سقوط ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار