نکوداشت «علی‌محمد حیدریان» شاگرد کمال‌الملک برگزار می‌شود

مراسم نکوداشت هنرمند فقید نقاش و مجسمه‌ساز «علی‌محمد حیدریان» از شاگردان مستقیم کمال‌الملک امروز در نگارخانه برگ برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ سی و دومین نشست پژوهشی هنر در نگارخانه برگ به مراسم نکوداشت مجسمه‌ساز فقید «علی‌محمد حیدریان» اختصاص یافته است که در این مراسم  حبیب‌الله آیت‌اللهی و هادی سیف درباره این هنرمند و آثارش سخنرانی خواهند کرد و نمایشگاهی از آثار این هنرمند فقید به همراه عکس، اسناد و نمایش فیلمی از زندگی او نیز به نمایش درخواهد آمد.

این مراسم ساعت 16 امروز سه‌شنبه 8 اسفندماه برگزار خواهد شد.

زنده‌یاد علی‌محمد حیدریان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های هنر معاصر ایران به شمار می‌آید. وی متولد 1275 شمسی در شهر اصفهان بود که پس از گذراندن مراتب اولیه تحصیل در مدرسه خرد و آلیانس، به مدرسه صنایع مستظرفه وارد شد و هنر نقاشی را نزد استاد کمال‌الملک فرا گرفت.

حیدریان سپس برای تکمیل آموزه‌های خود به فرانسه و بلژیک سفر کرد. او در بازگشت به اتفاق چند تن از شاگردان مدرسه صنایع مستظرفه، دانشکده هنرهای زیبا را بنیان گذاشتند و تا سال 1349 که زمان بازنشستگی اوست،‌ بر کرسی تدریس نقاشی در این دانشکده حضور موثر داشت و بسیاری از بزرگان هنر امروز از شاگردان وی به شمار می‌آیند.

علی‌محمد حیدریان اگرچه در ابتدا به سبک و سیاق استادش نقاشی می‌کرد اما پس از درک سبک امپرسیونیسم، به شیوه رنگ‌گذاری آزاد و استفاده از رنگ‌های روشنتاب روی آورد و تجربه‌هایی جدیدی را به هنر معاصر عرضه کرد.

او اگر چه هنرمندی پرکار به شمار می‌آمد اما تمایلی به عرضه آثارش نداشت. با این همه بسیاری از بزرگان هنر، او را یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های هنر امروز ایران قلمداد می‌کنند.

علی‌محمد حیدریان در روز 24 شهریور 1369 دارفانی را وداع گفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار