خوزستان/

هدف مدیریت راهبردی کاهش هزینه‌هاست/ طراحی نقشه راه برای خوزستان

عضو انجمن مدیریت راهبردی ایران گفت: هدف مدیریت راهبردی کاهش هزینه‌های مدیریت است اما چگونگی انجام کار به عارضه‌یابی در بخش‌های مختلف برمی‌گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ولی شریف‌بیگی در همایش اهداف ملی مدیریت استراتژیک اظهار کرد: ایران کشوری چهار فصل و دارای پتانسیل‌های بالایی در زمینه‌های مختلف بوده است اما به مراتب نیازمند شناسایی این ظرفیت‌ها است و برای انجام این کار ابتدا باید یک نقشه راه ترسیم کرد.

*باید شرایط اقلیمی و توانایی‌های استان را شناسایی کرد

وی افزود: باید شرایط اقلیمی، استعدادهای کشاورزی، توانایی‌های صنعتی و فرهنگ آداب و رسوم این استان را شناسایی کرده و کار را از مراتب پایین آغاز کنیم و اگر بخواهیم با کلی‌نگری نگاه کنیم هیچ موقع به اصل نخواهیم رسید.

این عضو انجمن مدیریت راهبردی ایران ادامه داد: می‌توانیم با علم مدیریت راهبردی به مملکت کمک کنیم اما این موضوع نیازمند کار تحقیقاتی به وسیله دانشجویان متخصص و کمک از جانب استانداری و فرمانداری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و آبادانی استان باید به دست خود مردم استان صورت گیرد و در صورت نیاز به نقشه راه، خودتان می‌توانید این کار را انجام دهید چرا که به خوبی به مشکلات استان واقف هستید.

شریف‌بیگی عنوان کرد: در این استان ده‌ها هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و هر کدام متخصص در بخشی؛ پس انتظار می‌رود که‌ گاه اتکا به این جوانان را ابتدا در استان عارضه‌یابی کرده سپس با کمک انجمن مدیریت راهبردی برای حل مشکلات یک نقشه راه طراحی کنید.

*در تمام حوزه‌های مدیریتی می‌توان نقشه راه تهیه کرد

وی افزود: در تمام حوزه‌های مدیریتی می‌توانیم نقشه راه تهیه کنیم اما به شرطی که نقشه راهی وجود داشته باشد و اقدامات اولیه برای طرح این مسیر صورت گرفته باشد.

عضو انجمن مدیریت راهبردی ایران بیان کرد: اساسا هدف مدیریت راهبردی کاهش هزینه‌های مدیریت است اما چگونگی انجام کار به عارضه‌یابی در بخش‌های مختلف برمی‌گردد؛ به عنوان مثال اگر مشکلات حوزه کشاورزی به خوبی آمایش نشود بطور حتم باعث هزینه‌ای مضاعف برای این بخش در شهر و روستا‌ها خواهد شد.

وی اشاره کرد: تعیین چارچوب، شیوه‌ها و نحوه هدایت عملیات بلند مدت سازمان‌ها، بررسی و تحلیل ماهیت، اهداف، سلسله مراتب، بستر و انواع استراتژی‌ها و فرآیند تدوین آن‌ها و همینطور ارتقای بینش و مهارت از جمله اهداف مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک است./س
برچسب ها: مدیریت ، کاهش ، هزینه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.