مشروح هفتمين جلسه دادگاه كهريزك؛

وكيل يكي از شاكيان كهريزك:‌ اظهارات شاهدان در دادگاه اميدوار کننده بود

وکيل خانواده مرحوم جوادي فر گفت: اظهارات شاهدان و مطلعين حاضر در دادگاه اميدواركننده بود و ابعاد تازه‌اي از پرونده را روشن كرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، هفتمين جلسه دادگاه كهريزك دقايقي پيش به رياست قاضي "سيامك مدير خراساني" در شعبه 76دادگاه كيفري استان تهران آغاز شد.

این جلسه دادگاه نيز چون جلسات گذشته به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف در مقابل دادگاه کیفری استان تهران حضور دارند.

گفتني است؛ ششمین جلسه رسیدگی به این پرونده دادگاه به اظهارات شکات و وکلای آنها اختصاص داشت كه دفاعيات خود را مطرح كردند.

**سعید مرتضوی یکی از قضات متهم در اين پرونده جنجالي دقایقی پیش وارد دادگاه کیفری استان تهران شد.

**حيدري فر: کیفرخواست جدیدی صادر نشده است

"علی‌اکبر حیدری‌فر" در هنگام ورود به دادگاه کیفری استان تهران در جمع خبرنگاران در مورد این که حجت‌الاسلام والمسلمين محسنی‌اژه‌ای چنين مطرح كرده که تغییری در کیفرخواست ایجاد نشده و فقط دلایل آن تغییر کرده است و این در حالی ست که شما از تغییر کیفرخواست انتقاد کردید؟ گفت: من نگفتم کیفرخواست جدیدی صادر شده بلکه در کیفرخواست اولیه تغییر ایجاد شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا عکس‌های منتسب به خانواده جوادي فر را به دادگاه ارائه می‌دهید يا خير، افزود: عکس‌ها را قبلا به دادگاه ارائه داده ام.

**مديركل زندان‌هاي استان تهران به عنوان شاهد وارد دادگاه كهريزك شد.

**اظهارات شاهدان دادگاه کهريزک اميدوار کننده بود

"صالح نيک‌بخت" در پايان جلسه هفتم دادگاه کهريزک در جمع خبرنگاران از حضور 4 بازداشتي کهريزک در سال 88 به عنوان شاهد خبر داد و گفت: سهراب سليماني مدير کل زندان‌هاي استان تهران هم به عنوان مطلع در دادگاه حضور يافت.

وکيل خانواده جوادي فر ادامه داد: از اظهارات شاهدان و مطلع خيلي خوشحالم چراکه ابعاد تازه‌اي از پرونده را گشوده است.

وي گفت: همچنين در دادگاه سعيد مرتضوي متهم رديف اول کهريزک و حيدري فر متهم رديف دوم کهريزک مدام صحبت مي‌کردند، هنوز مرتضوي فکر مي‌کند که دادستان تهران است و هنوز مي تواند بيشترين وقت دادگاه را بگيرد.

نيک بخت تصريح کرد: همچنين مرتضوي در دادگاه عنوان کرده که اگر شکات و وکلايشان در جمع رسانه‌ها صحبت کنند او نيز اين کار را خواهد کرد و جزئيات دادگاه را به رسانه ها منعکس مي‌کند.

وکيل خانواده جوادي فر خاطر نشان کرد: در اين دادگاه همه شکات و متهمان غير از سعيد مرتضوي وکيل دارند.

**تدبير قاضي دادگاه براي حضور شاهدان ايده آل است

"کامراني" پس از هفتمين جلسه کهريزک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قاضي از اظهارات سليماني مدير کل زندان‌هاي تهران راضي بود و اکنون منتظر جلسه آينده هستيم تا ببينيم چه خواهد شد.

شاکي پرونده کهريزک و اولياي دم ادامه داد: سليماني پيرامون قانوني بودن بازدداشتگاه کهريزک در اين دادگاه صحبت کرد و درباره غير قانوني بودن آن توضيح داد.

وي گفت: در اين جلسه عمدتا شهود سوال و جواب شدند همچنين متهمان اين پرونده نيز سوالات خود را از شهود مطرح کردند.

کامراني در پاسخ به اين سوال که آيا هنوز بازداشت شدگان کهريزک از حيدري فر مي‌ترسند گفت: اگر از وي تنفر دارند موضوع ديگري است ولي او اکنون ديگر مسئوليتي ندارد از اين رو دليلي براي ترس از حيدري فر وجود ندارد.

اين اولياي دم پرونده کهريزک با بيان اينکه شفاف سازي دادگاه خوب است ادامه داد: شاهداني که به درخواست دادگاه دعوت شده بودند جز 47 نفر بازداشت شده شاکي بودند.

وي افزود: شهود بسياري از نکات را در جلسه امروز مطرح کردند و اين تدبير قاضي مدير خراساني بسيار ايده آل است که بدون اطلاع طرفين شاهداني را براساس تشخيص خود به دادگاه تشويق مي کنند.

كامراني همچنين خاطرنشان كرد: قاضي درباره مصاحبه اخير حيدري فر با روزنامه ايران نيز تذکر جدي داد و قرار است پيگيري شود و از اين رو نبايد شاهدان و شکات و همچنين متهمان جزئيات دادگاه را مطرح کنند.

**تذکر جدي قاضي به شاکيان و متهمان/ عدم طرح جزئيات دادگاه در رسانه‌ها

"عبدالحسين روح‌الاميني"
پس از هفتمين جلسه دادگاه کهريزک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز دادگاه تذکر جدي به حاضران داد تا جزئيات دادگاه در ميان رسانه‌ها عنوان نشود.

وي ادامه داد: از روند دادگاه راضي هستيم، حرف‌هايي که سليماني مديرکل زندان‌هاي استان تهران نيز مطرح کرد، رضايت‌بخش بود.

وي در واکنش به اظهارات شاهدان در دادگاه افزود: باتلاق خاصيت بدي دارد و هر چقدر که دست و پا بزنيد بيشتر غرق مي‌شويد همچنين هر چقدر باتلاق بيشتر به هم زده شود، بوي بدش افزون‌تر مي‌شود؛ از اين رو مسائلي که در دادگاه عنوان شد حکايت ماجراي باتلاق است.

روح‌الاميني تصريح کرد: قبل از اينکه شاهدان مطالب‌شان را در دادگاه مطرح کنند ما از آن مطلع بوديم چرا که قبلا اين مسائل در دادسراي نظامي عنوان شده بود.

اين شاكي پرونده کهريزک خاطرنشان کرد: ما چهار سال است که با اين پرونده زندگي مي‌کنيم و شبانه‌روز با آن درگيريم.

**پايان هفتمين جلسه دادگاه كهريزك

"سيامك مديرخراساني"
قاضي پرونده جنجالي كهريزك پايان هفتمين جلسه دادگاه را اعلام كرد.

گفتني است؛ جلسه بعدي و ادامه رسيدگي به اين پرونده به 23 ارديبهشت ماه موكول شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار