سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف:

انتخابات ابزاری برای شکوفایی هر چه بیشتر فرصت‌ها است

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه در حوزه شورای شهر تهران نیز به لیستی که مورد نظر قالیباف باشد توجه می‌کنیم، گفت: سامان دادن مشکلات اقتصادی ظرف دو سال در برنامه کاری قالیباف به گونه‌ای است که مردم از روز نخست ریاست ایشان بهبودی را در سطح کشور شاهد خواهند بود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، سردار احمد خورشیدی در نشست خبری که امشب در محل ستاد انتخاباتی قالیباف برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما یکی از 178 کشور صاحب دموکراسی در دنیا است که با ضریب مشارکتی 52.5 درصد از حیث مشارکت در رتبه 9دنیا قرار دارد و این در حالی است که غرب در رتبه 49 است.  
 
وی ادامه داد: در دنیا هم‌اکنون بیشترین آمار انتخابات مربوط به فروردین 58 در ایران است که این آمار نه تنها در هیچ کشوری شکسته نشده، بلکه نزدیک به آن هم نشده است.
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف در ادامه تصریح کرد: ما کشوری هستیم که مسئولان خودمان را در حوزه‌های مختلف به طور مستقیم و غیرمستقیم توسط آحاد مردم انتخاب می‌کنیم.  
 
سردار خورشیدی تاکید کرد:‌در حوزه اجرا به طور مستقیم رئیس جمهور را انتخاب کرده و از این طریق رئیس‌جمهور با اختیاراتش دیگر وزرا را انتخاب می‌کند.  
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف دوره حال را یکی از حساس‌ترین دوره‌ها در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دانست و بیان داشت: در این دوره که توأمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر مواجه هستیم، می‌توان آن را یکی از حساس‌ترین دوره‌ها در کشور تلقی کرد.  
 
سردار خورشیدی تصریح کرد: نخستین موضوع مورد بحث در حال حاضر و در عرصه بین‌الملل مسئله تحریم‌ها است که کشورمان بزرگترین لطمه را در این مسئله در جهت درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت ایجاد کرد.  
 
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بویژه پس از جنگ تحمیلی کشور با روزی 2.5 میلیون بشکه نفت اداره می‌شد که رقم درآمدی بسیار خوبی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به شمار می‌رفت اما این رقم پس از اعمال تحریم‌های غرب به یک میلیون و 100هزار بشکه در روز کاهش یافت که این مهم به معنای 65 درصد هدر رفتن از انرژی نفت محسوب می‌شود.  
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف با تاکید بر اینکه تحریم‌های پیش رو را باید امری جدی تلقی کرد، افزود: در حال حاضر درآمدهای کشور به صورت خلق‌الساعه انجام می‌شود و به صورت یکباره کاهش می‌یابد که طبیعی است از این طریق مشکلات اقتصادی بروز یابد.  
 
سردار خورشیدی گفت: در حال حاضر در هر سال یک میلیون و 200 هزار فارغ‌التحصیل وارد بازار کار می‌شود و در خوشبینانه‌ترین حالت سالی 100 هزار نفر از آنها شاغل می‌شوند که در نتیجه تعداد یک میلیون و 100 هزار نفر به تحصیلکرده‌های بیکار اضافه می‌شود از سوی دیگر به دلیل بالا رفتن نرخ تورم سالی 800 هزار نفر زیر خط فقر قرار می‌گیرند.  
 
وی اضافه کرد: تورم 8 سال پیش که معادل یازده درصد بود در حال حاضر به 40 درصد رسیده است که این گوشه‌ای از وضعیت اقتصادی فعلی کشور ماست.  
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف اظهار داشت: در حال حاضر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که مشکلات اقتصادی کشورمان به یک مشکل معیشتی تبدیل شده است. 
 
سردار خورشیدی با اشاره به موضوع تعامل با کشورهای غربی تصریح کرد: برای ایجاد ارتباط و تعامل با کشورهای خارجی به ویژه آمریکا گاهی به شکل افراطی عمل می‌کنیم گویی مذاکره با آمریکا یک حرمت شرعی است‌.
 
وی تصریح کرد: ‌در حوزه بین‌الملل ما یک زمان نیاز به رقابت، زمانی نیاز به تعامل و زمانی نیاز به تقابل داریم که هر کدام نیازمند استراتژی و تکنیک خاصی است، بنابراین  در این حوزه نیازمند تعریف یک فرمول قابل قبول در راستای منافع کشور هستیم.  
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف اظهار داشت: مسئله هسته‌ای کشور به جایی رسیده که همچون سالیان قبل نمی‌توانیم صرفا مذاکره را برای مذاکره انجام دهیم بلکه مذاکره باید برای حل مشکلات هسته‌ای به گونه‌ای انجام شود که ضمن حفظ منافع ملی از تشدید فشار غرب نیز جلوگیری کنیم.
 
سردار خورشیدی با تاکید بر اینکه نباید فکر کنیم مشکل هسته‌ای حتما نیازمند مقابله با غرب است به معضلات مدیریتی در کشور اشاره داشت و گفت: به اوج رسیدن مشکلات مدیریتی کشور را اگر مانند یک پرنده تصور کنیم در سر یک بال آن تحریم‌ها و در بال دیگر سوء مدیریت قرار دارد.  
 
وی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم دیگر از عناصر غیرمتخصص و بی‌تجربه برای مشاغل حساس در کشور بهره گیریم بنابراین اگر کشوری عادت کرده که همواره نیروهای داشته‌ خود را ضعیف بپندارد این کشور قطعا نخواهد توانست به پیشرفت‌های مهم دست یابد.  
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف ادامه داد: حضرت علی چند عامل را موجب سرنگونی حکومت‌ها می‌دانند که از آن جمله جلو انداختن انسان‌های نادان و غیرمتخصص، به عقب راندن دانایان، متخصصین و دلسوزان است.  
 
سردار خورشیدی افزود: ما در برخی عرصه‌ها نیز گرفتار چنین مشکلاتی هستیم مثل فردی که دست خود را در جیب‌هایش می‌برد پول خود را در دریا می‌ریزد.  
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر باید با حاکم کردن یک رئیس‌جمهور کاربلد، اجرایی و غیرسیاسی از میان هشت کاندیدای ریاست جمهوری در مسند قوه مجریه این مشکلات را به اقل برسانیم.
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف بیان داشت:‌زمانی که گفته می‌شود ما دارای فرصت هستیم باید آن فرصت را واقعی دانست؛ در حال حاضر وقتی بسیاری از کشورهایی که به پیشرفت رسیده‌اند را بررسی می‌کنیم می بینیم که ایران تمام فرصت‌های این کشورها را یکجا دارد.
 
سردار خورشیدی با بیان اینکه نباید مشکلات امروز کشور از جمله تورم و مشکلات اقتصادی ما را در مسیر رسیدن به پیشرفت مایوس کند، تصریح کرد: بسیاری از کشورهایی که در حال حاضر به نقطه پیشرفت دست یافته‌اند زمانی با تمامی این بحران‌ها مواجه بودند اما توانستند با ایجاد دولتی کارآمد و شناسایی فرصت‌ها مشکلات‌شان را در کوتاه‌مدت حل کنند.  
 
وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو ابزاری برای شکوفایی هر چه بیشتر فرصت‌ها است، اظهار داشت: ما از یک سو دکتر قالیباف را دارای توانمندی می‌دانیم که بتوانند بسیاری از مشکلات را حل کنند و در این میان 120 حزب و گروه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به ایجاد ائتلاف بزرگی تحت عنوان پیشرفت و عدالت اقدام کرده‌اند که هدف آن در گام نخست ارزیابی وضعیت کشور و در گام بعدی مدنظر قرار دادن کاندیدایی برای پیشرفت لازم در کشور است.  
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف تصریح کرد: در رابطه با حضور دکتر قالیباف به اجماع رسیده‌ایم و در حوزه شورای شهر تهران نیز به لیستی که مورد نظر وی باشد توجه خواهیم کرد.  
 
سردار خورشیدی در پاسخ به این سوال که برنامه قالیباف در این برهه زمانی و وضعیت موجود کشور، چیست، گفت: قالیباف در سال 88 برنامه‌های اداری دولت و برنامه‌های پیشرفت اقتصادی و حل معضلات اجتماعی را تدوین کرد که توسط یک گروه 200، 300 نفری از کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت اما پس از اینکه به عرصه نیامد این برنامه را به مجلس، دولت و رهبر معظم انقلاب ارجاع داد.
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف افزود: پس از سال 88 این برنامه توسط کارشناسان دیگر و همچنین شخص قالیباف مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و در حال حاضر 1200 صفحه از  این برنامه به طور کلی  برای حل مشکلات کشور در اختیار قرار دارد.  
 
سردار خورشیدی اظهار داشت:‌ سامان دادن مشکلات اقتصادی ظرف دو سال در برنامه کاری قالیباف به گونه‌ای است که مردم از روز نخست ریاست ایشان بهبودی را در سطح کشور شاهد خواهند بود و این بهبودی می‌تواند در ظرف کمتر از یک ماه ثبات نرخ ارز را در کشور به ارمغان آورد.  
 
وی در پاسخ به عدم مطالبه پیمانکاران شهرداری از سوی قالیباف، افزود: تا آنجایی که ما اطلاع داریم وصول حقوق پیمانکاران در شهرداری به روز شده و این نهاد بدهی قابل توجهی به آنها ندارد به همین دلیل سیاست بازپرداخت بدهی‌های غیرنقدی و تباتر نیز وجود داشته که از این رو تمامی مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود.  
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هیچ یک از اعضای ائتلاف حاضر نیستند به نفع دیگری از عرصه انتخابات کنار بکشند تصریح کرد: این ائتلاف تا به الان به نتیجه‌ای نرسیده و علت آن این است که هیچ کدام از اعضای سه گانه به قول خودشان عمل نکردند چرا که قرار بر این بود که هر اصولگرایی که 10 درصد از آرای مردمی را کسب کند وارد عرصه انتخابات شود که هر سه براساس سه پارامتر مشروعیت، مقبولیت و کارآمدی وارد صحنه شدند.
 
سردار خورشیدی با تاکید بر اینکه در این میان قالیباف از مقبولیت و افکارسنجی برخوردار بود، تصریح کرد: در این میان ولایتی زیر قول خود زد و معیارهای دیگری را مدنظر قرار داد که قالیباف تا الان این موضوع را پیگیری می‌کرد که متاسفانه توافقات در این مسئله به سرانجام نرسید.  
 
وی گفت: در حال حاضر مشخص است که چه کسی باید کنار رود این سوال مربوط به کسانی است که زیر قول خود زدند.  
 
سخنگوی ستاد انتخابات قالیباف با اشاره به نظرسنجی‌های مردمی اظهار داشت: 70 درصد از نظرسنجی‌ها بر این باور است که انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و 30 درصد باقیمانده به نتیجه انتخابات در همان دور اول نیز اصرار دارند.  
 
سردار خورشیدی تصریح کرد: این نظرسنجی متعلق به دو روز گذشته بود که در حال حاضر تغییر پیدا کرده است و به نظر می‌رسد کار در دور اول تمام شود.  
 
وی در پایان تصریح کرد: در آخرین نظرسنجی‌ها قالیباف با 24 درصد نفر اول، ولایتی با 13 درصد نفر دوم، روحانی با 11 درصد نفر سوم، رضایی و جلیلی با 10 درصد در رده‌های چهارم و پنجم، حداد و عادل و غرضی در رده‌های پایین‌تر قرار دارند. 

انتهای پیام/  
 
 
 
 

برچسب ها: خورشیدی ، قالیباف ، رتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار