افزایش شمار مبتلایان به ویروس "شبه سارس" در عربستان

منابع رسمي در عربستان اعلام کردند تعداد مبتلايان به بيماري شبه سارس در اين کشور به 66 نفر رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه السياسه ؛ وزارت بهداشت عربستان تصريح کرد: با ثابت شدن مبتلا شدن يکي ديگر از شهروندان عربستاني به ويروس شبه سارس «کورونا» در منطقه العسير؛  شمار بيماران مبتلا به اين ويروس کشنده به شصت و شش نفر رسيد. اين وزارت همچنين تاکيد کرد شصت و ششمين فرد مبتلا شده، پيرمردي 66 ساله است که در حال حاضر حال عمومي وي رضايت بخش است.

وزارت بهداشت عربستان سعودي همچنين در بيانيه اي که ديروز منتشر کرد اعلام کرد : البته يکي از بانواني که در يکي از بيمارستانها در منطقه حفر الباطن - شرق عربستان - خدمت مي کند و اعلام شده بود که به ويروس شبه سارس مبتلا شده است بهبود يافته و سلامتي خود را به دست آورده است.

در بيانيه همچنين آمده است : 103 نمونه از مناطق مختلف کشور بررسي و آزمايش شده است و فقط در 66 نمونه آزمايشهاي مربوط به وجود ويروس شبه سارس مثبت اعلام شده است.اين در حالي است که وزارت بهداشت عربستان سعودي اخيرا سه نفر از مبتلايان به شبه سارس را که دو نفر از آنان در رياض زندگي مي کنند به ثبت رسانده است اين دو نفر 66 و 69 سال دارند و در مراکز مراقبت ويژه ( سي سي يو ) به سر مي برند .
 
اين وزارتخانه همچنين تدابير بهداشتي پيشگيرانه در سراسر کشور از جمله مناطق ورودي کشور که شامل زمين و دريا و هوا مي باشد به اجرا درآورده است تا از انتشار اين ويروس خطرناک جلوگيري کند. اين ويروس بيشتر در بين افراد مسن منتشر مي شود که در عربستان سعودي تعداد آنها زياد است.

اين در حالي است که با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و موسم عمره و موسم حج در آينده نگراني ها از انتشار اين ويروس بين حاجيان و عمره گزاران مسلمان افزايش يافته است.شايان ذکر است مبتلايان به اين بيماري در سراسر جهان حدود 100 نفر است و تاکنون حدود  نيمي از مبتلايان فوت شده اند.


برچسب ها: مبتلا ، سارس ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار