معاوضه وسایل الکتریکی با گوسفند در چین! +عکس

در گذشته و زمانی که پول به حالت امروزی وجود نداشت مردم از روش های کالا به کالا برای داد و ستد استفاده می کردند ولی این روش به مرور از بین رفته است. این روزها در یکی از روستاهای چین این روش به بهانه ای عجیب بار دیگر زنده شده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یکی از بزرگترین نیازهای انسان در دنیای امروزی اینترنت و وسایل هوشمند الکترونیکی است که از مهمترین آن ها می توانیم به تبلت، رایانه شخصی و تلفن همراه اشاره کنیم. بنا به گفته کارشناسان و با استناد به آمار نزدیک به 70 درصد از جمعیت دنیا به این وسایل دسترسی دارند.

30 درصد باقی مانده معمولا در مناطق محروم زندگی می کنند که فرهنگ استفاده از این وسایل به ان ها نرسیده است یا اینکه این افراد توانایی خرید وسایل الکترونیک یا هوشمند را به دلایل متفاوت ندارند.



"کاشگار" روستایی در چین است که مردم آن دیگر به راحتی می توانند به وسایل الکترونیکی دسترسی داشته باشند چرا که راهی جدید برای خرید وسایل هوشمند در روستای آن ها به وجود آمده است و آن ها می توانند با دادن گوسفند این وسایل را خریداری کنند.

"جای هوآنگ" 29 ساله به تازگی مغازه ای در این روستا باز کرده است که با گرفتن گوسفند وسایل الکترونیکی را در اختیار افراد می گذارد. او در مورد این کارش گفته است این حرکت باعث میشود تا ارزش رایانه ها و گوسفند ها به یک نسبت افزایش پیدا کند و مردم نیازی به مسافرت به شهر برای فروش گوسفند خود ندارند.

در صورتی که هزینه یک وسیله کمتر از قیمت گوسفندان شود، "هوانگ" مابه التفاوت آن را نقدا پرداخت می کند. او قصد دارد در آینده به لیست قیمتش حیوانات دیگر را نیز اضافه کند تا مردم راحت تر موارد مورد نیازشان را خریداری کنند. او همچنین درتلاش است این ایده را در مناطق محروم دیگر چین نیز پیاده کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.