"جان کری" وزیر خارجه آمریکا به اعضای دموکرات های در کنگره اعلام کرد، هر کدام از کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و نیز ترکیه از نخستین دولت هایی بودند که حمایت خود را از اقدام نظامی علیه نظام "بشار اسد"رئیس جمهوری سوریه، اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان، وزیر خارجه آمریکا در یک جلسه تلفنی که مقامات ارشد دولت آمریکا آن را با اعضای کنگره صورت داده بودند، تأکید کرد، انتظار می رود کشورهای دیگری نیز همین شیوه را در حمایت از اقدام نظامی نیروهای آمریکایی علیه نظام دمشق، دنبال کنند.
دو تن از قانون گذارانی که در نشست صبح روز دوشنبه حضور داشتند، به سی ان ان گفتند:مسئولان دولت رئیس جمهور اوباما با حدود 171 تن از نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان، تماس های تلفنی داشتند.
به رغم گفته کری درخصوص حمایت موکد برخی کشورهای منطقه از اقدام نظامی علیه سوریه، اما دیپلمات های عربی تأکید کردند که گفت وگوها در این زمینه با عربستان سعودی و امارات در مرحله اولیه است و جزئیات دیگری هنوز مطرح نشده است.
براساس این گزارش، دولت اوباما تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اعضای کنگره را به حمایت از طرح اوباما برای اقدام نظامی علیه نظام اسد متقاعد کند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار