در دیدار وزرای دفاع دو کشور صورت گرفت

امضاء یادداشت تفاهم همکاری‌های دفاعی بین ایران و عمان

سند یادداشت تفاهم همکاری‌های دفاعی میان ایران و عمان توسط سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و بدر بن سعود بن حارب البوسعیدی وزیر مسئول در امور دفاعی کشور عمان امضاء شد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام جمهوری اسلامی ایران و انجام مراسم استقبال رسمی از "بدر بن سعود بن حارب البوسعیدی" وزیر مسئول در امور دفاعی کشور عمان توسط سردار "حسین دهقان" وزیر دفاع جمهوری اسلامی، مذاکرات رسمی وزرای دفاع ایران و عمان در محل وزارت دفاع کشورمان آغاز شد.

بنا بر گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ در این مذاکرات سردار دهقان طی سخنانی با اشاره به سابقه بیش از نیم قرن دوستی میان ایران و عمان به عنوان دو کشور همسایه، سفر اخیر سلطان قابوس به تهران و همچنین روابط خوب و دوستانه دو کشور در حوزه‌ها و سطوح مختلف بر گسترش همکاری‌های دفاعی میان دو کشور تأکید کرد.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه ما و شما و همه کشورهای دوست، برادر و همسایه در یک محیط مشترک زندگی می‌کنیم، تأکید کرد: منطق حکم می‌کند تا همه کشورها از صلح، ثبات و آرامش بهره‌مند باشند.

دهقان با اشاره به اینکه امنیت وارداتی منجر به امنیت پایدار در منطقه نخواهد شد، تأکید کرد: امنیت پایدار صرفاً از طریق همکاری و تعامل سازنده میان کشورهای منطقه بر پایه اعتمادسازی و حسن هم جواری قابل تحقق است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران مناسبات دفاعی ایران و عمان را الگویی از یک تعامل سازنده و ثمربخش ذکر کرد و افزود: باید تلاش کنیم این روند به سایر کشورهای منطقه نیز تعمیم یابد.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای فرامنطقه‌ای دیگر قادر نخواهند بود با پروژه ایران هراسی اهداف شوم خود را در منطقه عملیاتی کنند و امروز، «ایران باوری» در حال تحقق است.

وزیر مسئول در امور دفاعی عمان نیز با ابراز خرسندی از سفر به تهران روابط دفاعی ایران و عمان را بسیار خوب و سازنده توصیف کرد و با اشاره به سفر سلطان قابوس به جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبران دو کشور همواره اهتمام ویژه ای به این روابط داشته و بر تقویت آن در راستای منافع و خواسته های دو کشور تأکید کردند.

حارب البوسعیدی با ابراز رضایت از بازدید خود از نمایشگاه توانمندی‌های دفاعی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: به خاطر دستاوردهای بزرگ و پیشرفته و موفقیت‌هایی که نیروهای شایسته ایرانی در صنعت دفاعی به دست آورده‌اند به شما تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وزیر مسئول در امور دفاعی عمان شرایط منطقه را بسیار پیچیده توصیف کرد و با اشاره به بحران سوریه بر حل و فصل این بحران از طریق سیاسی تأکید کرد.

وی در پایان با دعوت از سردار دهقان برای سفر به عمان، گفت: ما مصمم هستیم مناسبات دفاعی ایران با عمان را بیش از پیش گسترش دهیم.

پس از پایان این مذاکرات سند یادداشت تفاهم همکاری‌های دفاعی میان ایران و عمان توسط سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و بدر بن سعود بن حارب البوسعیدی وزیر مسئول در امور دفاعی کشور عمان امضاء شد.

در این یادداشت تفاهم، طرفین بر گسترش همکاری‌های دفاعی میان دو کشور تأکید کردند.

تقویت همکاری آموزشی، ورزشی و فرهنگی میان نیروهای مسلح دو طرف، همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان از دیگر مفاد این سند همکاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: وزارت دفاع ، ایران ، عمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار