سومين روز بررسي کابينه يازدهم در صحن‌ علني/

دهقان: در مقابله با تهاجم بيگانه همواره دشمن را از كرده خود پشيمان كرده‌ايم

وزير پيشنهادي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جلسه علني بهارستان گفت: ما هيچ گاه در طول تاريخ ملتي متجاوز به ديگران نبوده‌ايم لكن همواره با تهاجم بيگانه با تمام توان ايستاده‌ايم و دشمن را از كرده خود پشيمان كرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حسین دهقان وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن گراميداشت ياد و خاطره وزراي دفاع شهيد چمران، نامجو و فكوري و همچنين تقدیر از وزرای سابق دفاع به ویژه سردار وحیدی وزیر پیشین دفاع و رئیس‌جمهور به دلیل انتخاب وی برای وزارت دفاع گفت: یقینا رای اعتماد شما مسئولیت خطير حقیر را در قبال مجلس و نیروهای مسلح سنگین‌تر خواهد کرد امیدوارم در صورت کسب رای اعتماد عملکردم در دوران تصدی مسئولیت، پاسخی در خور و شایسته به اعتماد ولی‌امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، اعتماد رئیس جمهور، رای اعتماد شما نمایندگان ملت عزیز، انتظارات همرزمان شهید و بزرگوارم، شهیدان امیران سرافراز صیاد شیرازی، بابایی، کشوری، وطن‌پور، شیرودی، ستاری، اردستانی، فلاحی، دوران، یاسینی، زارع نعمتی، همتی و نظافت و سرداران شهید پورشریفی، حجتی، رجبی، آوینی، کلاه‌دوز، جهان‌آرا، بروجردی، کاظمی، همت، خزاری، باکری، خدام حسینی، وحید دستجردی و هزاران شهید گرانقدر، سپاه، بسیج،‌عشایر قهرماین، اقلیت‌های دینی، اقوام مختلف، کرد، لر،‌ بلوچ، ترک و در یک کلام ملت بزرگ ایران باشد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم بتوانم انتظارات همرزمان و خیل عظیم جان‌برکفان نیروهای مسلح با بکارگیری تمام توانم در حمایت و پشتیبانی آنها برای ارتقاء نیروهای مسلح باشد.

دهقان تصريح كرد: بزرگترین افتخار من در تمامی دوران خدمتم، سربازی ولایت و همرزمی با سرداران و امرای عزیز و رزمندگان دفاع مقدس و همکاری با تمام فرماندهان نیروهای مسلح پس از پایان جنگ تحمیلی و طبعا آشنایی کامل با سازمان، ماموریت، الزامات و نیازمندی‌های نیروهای مسلح مي‌باشد.

وزیر پیشنهادی دفاع به سوابق اجرايي خود اشاره كرد و گفت: بر عهده داشتن مسئولیت در سطوح مختلف سپاه، حضور 8 ساله در وزارت دفاع، حضور 6 ساله در دولت به عنوان معاون رئيس جمهور و همچنين فعاليت در آموزش عالي و مراكز پژوهشي و تحقيقاتي و بهره مندي از سوابق تحصيلي مرتبط در حوزه صنايع و مديريت اين امكان را براي من فراهم مي‌كند كه بتوانم به حول و قوه الهي  و حمايت و پشتيباني شما نمايندگان محترم و دولت را به همراه داشته باشم.

وي ادامه داد: طبیعتا مسئولیت خطیر پشتیبانی نیروهای مسلح جز در سایه و همراهی شما مقدور نخواهد شد.

دهقان در ادامه به بخشي از برنامه‌هاي خود اشاره كرد و گفت: واقعیت راهبردی جمهوری اسلامی آن است که مجموعه‌ای از تهدیدهای گوناگون فراروی امنیت ملی ایران قرار گرفته است. راهبرد بازدارندگی موثر از طریق مجموعه‌ای از فعالیت‌های سخت‌افرازی و نرم‌افزاری حاصل می شود که در طی آن دشمن متقاعد گردد که هرگونه اقدام خصمانه متناسبا منجر به تهدید منافع و امنیت او خواهد شد، برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه تولید قدرت سخت و دیپلماسی دفاعی بر این اساس تنظیم و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته ما هیچ گاه در طول تاریخ ملتی متجاوز به دیگران نبوده‌ایم بلکه همواره در مقابله با تهاجم بیگانه با تمام توان ایستاده‌ایم و دشمن را از کرده خود پشیمان کرده‌ایم. لازم می‌دانم از همه عزیزان تقاضای مراجعه به برنامه تقدیمی خود جهت استحضار و آگاهی از راهبردها بنمایم.

وزیر پیشنهادی دفاع با بيان اينكه لازم مي‌دانم به برنامه پيشنهادي خود اشاره داشته باشم ادامه داد: مبانی برنامه پیشنهادی، تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا چشم انداز 20 ساله، سیاست‌های کلی نظام، قانون وزارت دفاع، قانون برنامه 5 ساله اهداف و راهبردها و اولویت‌های دولت، اسناد راهبردی نیروهای مسلح و نقشه جامع علمی کشور است.

وي ادامه داد: رئوس برنامه‌های اين حقير تولید و تامین هدفمند تجهیزات و خدمات مورد نیاز نیروهای مسلح، نوآوری نهادی، تحقیقات و تولید علم و فناوری برای مقابله و غلبه بر تهدیدات، تقویت وزارت دفاع جهت ایفای نقش، ارتقاء ظرفیت تولید قدرت نرم از طریق دیپلماسی فعال دفاعی و تصویرسازی موثر از نیروهای مسلح، تامین متقابل نیروهای مورد نیاز نیروهای مسلح و قوای سه گانه، ارتقاء معیشتی و کارکنان نیروهای مسلح اعم از شاغلین، بازنشستگان و سربازان وظیفه است.

دهقان در پایان خاطر نشان ساخت: بر این نکته تاکید می‌کنم که نیروهای مسلح مقتدر تضمین کننده امنیت و بسترسازان پیشرفت کشور هستند. لازمه پیشگیری از وقوع تهدید و مقابله با آن، افزایش قدرت بازدارندگی با توجه به الزامات همه جانبه است. بهره‌مند شدن از قدرت دفاعی مطمئن، مستلزم مشارکت همه قوا، سازمان‌های ملی و آحاد مردم در تولید قدرت ملی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جلسه ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.