دنیا فنی‌زاده:

جشنواره کودک، جشن بزرگ همه کودکان ایرانی است

دنیا فنی‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره در شهر اصفهان به عنوان مقر اصلی، گفت: جشنواره کودک، جشن بزرگ همه ایرانی‌هاست و باید با مشارکت همه کودکان و نوجوانان کشور برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «دنیا فنی‌زاده» عروسک‌گردان که در این دوره جشنواره کودک مورد تجلیل قرار می‌گیرد، در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: در جشنواره فیلم کودک باید سعی شود تا تنها  فیلم‌هایی که برای کودکان هستند، به نمایش گذاشته شود و با توجه به اینکه مخاطبان اصلی این جشنواره کودکان هستند، داوران باید در انتخاب فیلم‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا این فیلم‌ها بتواند کودکان را به دیدن فیلم در سالن سینما ترغیب کند.

فنی زاده با بیان اینکه مقر اصلی جشنواره فیلم کودک و نوجوان باید شهر اصفهان باشد، گفت: بهتر است هر سال جشنواره فیلم کودک در یک شهر دیگر نیز برگزار شود تا در بلند مدت همه کودکان ایرانی در این جشن بزرگ حضور داشته باشند.

عروسک‌گردان «کلاه قرمزی» همچنین گفت: یکی دیگر از نکاتی که در رونق این جشنواره بسیار مهم است، مکانی است که قرار است جشنواره در آن برگزار شود. باید فضای جشنواره را به گونه‌ای طراحی کرد که مورد استقبال کودکان و نوجوانان باشد و زمانی که جشنواره به اتمام می‌رسد آنها دوست نداشته باشند از جشنواره جدا شوند و آنجا را ترک کنند.

فنی‌زاده در ادامه پیشنهاد داد: حتی می‌توانیم در این جشنواره کلاس‌های کوتاه مدت یک ساعته‌ای را برای کودکان در زمینه کتاب و تئاتر درنظر بگیریم.

وی در ادامه گفت: حضور فیلمسازان جوان در جشنواره کودک، فردای این سینما را تأمین می‌کند و زمینه‌‌ای را ایجاد می‌کند که نسل بعدی ما با آنها آشنا شوند. البته این نکته را هم باید در نظر داشت که فیلمسازان جوان باید در کنار پیشکسوتان در چنین رویدادی حضور داشته باشند و از تجربیات آنها در ساختن فیلم‌هایشان استفاده کنند.

فنی‌زاده درباره جوایز جشنواره کودک و اهدای تندیس به وی در این دوره جشنواره گفت: تشویق برای پیشرفت هر انسانی موثر است اما باید توجه داشت که نباید تحت‌تأثیر آن قرار بگیریم ضمن اینکه باید این حس را داشته باشیم که این جایزه تنها برای امسال است تا برای سال‌هایبعد، تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که همواره باید به آن توجه داشته باشیم این است که باید از فیلم‌های کودک حمایت کنیم زیرا همانطور که همه ما اطلاع داریم این ژانر در طول این سال‌ها مورد بی مهری قرار گرفته است و فیلم‌های کودک در اکران با مشکل روبرو می‌شوند. بنابراین باید به صورت جدی به این نکته توجه داشت که نهادی از این سینما حمایت کند.

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار