سفیر بلژیک در دیدار با منصوری‌آرانی مطرح کرد

ضرورت افزایش همکاری‌‌های تجاری و اقتصادی بلژیک و ایران

فرانسوا دل‌مرمول در دیدار با عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص راه‌های گسترش روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی فی‌مابین ایران و بلژیک مذاکره و گفت‌وگو کردند.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عباسعلی منصوری‌ آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرانسوا دل‌مرمول سفیر بلژیک در تهران که ظهر امروز یکشنبه صورت گرفت، ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش روابط با پارلمان بلژیک اظهار داشت: با توجه به ذهنیت خوب مردم ایران از سابقه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بلژیک با ایران، حفظ و ارتقای روابط دو کشور به نفع دو ملت خواهد بود.
 
وی افزود: موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ظرفیت بالای کشورمان در زمینه‌های تجاری اقتصادی و فناوری و همچنین اهمیت بلژیک به عنوان مقر نهادهای مهم اروپایی زمینه‌های مناسبی برای توسعه همکاری‌های دو کشور فراهم کرده‌اند.
 
منصوری در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات مورد علاقه دو کشور متنوع و فراوان و ظرفیت‌ها برای گسترش روابط بسیار بالا است که با نشر یک مساعی می‌توان از این ظرفیت‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.
 
فرانسوا دل‌مرمول سفیر بلژیک نیز در این دیدار ابراز خرسندی کرد که روند همکاری‌های دو کشور در آینده‌ای نزدیک از گسترش مناسبی برخوردار شود.
 
وی با اشاره به مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 در ژنو گفت:‌ دستیابی به توافق میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 موفقیتی بزرگ برای طرفین این گفتگوها به شمار می‌رود.
 
در این دیدار حامد قادرمرزی و نادر فریدونی نیز حضور داشتند که با سفیر بلژیک در خصوص راه‌های گسترش روابط فی‌مابین مذاکره و گفتگو کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار