فیصل المقداد در مصاحبه با شبکه المیادین؛

رابطه با ایران بر مبنای صداقت است/تاکید بر حضور بشار اسد در آینده سیاسی این کشور

فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه بر نقش رژیم صهیونیستی در بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با شبکه المیادین گفت:ما از ابتدای بحران سوریه تاکید کردیم، که اسرائیل در پس پرده حوادث ایستاده است و مدارک کافی نیز در اختیار داریم.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت:عربستانی ها،آمریکایی ها و اسرائیلی ها در اتاق عملیات گروه های مسلح در اردن مشغول بکار هستند.

المقداد گفت:خانواده سلطتنی حاکم در عربستان با ملت این کشور ارتباطی ندارد.

وی گفت:نمی توان به اسرائیل در این ماجرا به چشم یک تماشاچی نگریست و همه اقدامات تروریستی در سوریه از سوی این رژیم حمایت می شود.

وی در ادامه افزود:آمریکا،فرانسه و اسرائیل تمایل ندارند که نقش ملی سوریه ادامه داشته باشد.

المقداد در بخش دیگری از سخنان خود گفت:اگر سوریه را با دیگر کشورهای عربی مقایسه کنیم،اولین کشور در احترام به حقوق بشر است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت:سوریه ای که هم اکنون هدف قرار گرفته است، سوریه ای نخواهد بود که بشار اسد در ان حضور نداشته باشد.

فیصل المقداد در ادامه افزود:کشورهای غربی در نشست های پشت پرده خود می گویند که کسی نمی تواند جایگزین بشار اسد رئیس جمهور سوریه شود.

وی در ادامه به مساله نشست ژنو دو پرداخت و تاکید کرد:ما دور میز گفتگو بدون هیچ گونه دخالت خارجی خواهیم نشست و این امر کشور را به سوی مشروعیت پیش خواهد برد و افزود:ما با گروه های تروریستی که مردم سوریه را به قتل می رسانند، گفتگو نخواهیم کرد.

فیصل المقداد درباره رابط سوریه و ایران گفت:تعامل ما با ایران براساس صداقت است و ما از رابط دیپلماتیک با این کشور بسیار خرسند هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار