حلول ماه ربیع‌الاول ماه سرور اهل بیت(ع) مبارک؛

بشارت باد بر رسول اکرم(ص) که ماه صفر به اتمام رسید

شب اول ماه ربیع الاول که به لیلۀ المبیت نیز مشهور است شبی است که پیامبر(ص) در غار ثور مخفي شد و حضرت امير عليه السّلام جان خود را فداي جان شريف او نمود و در جاي آن حضرت خوابيد.

به گزارش خيمه گاه باشگاه خبرنگاران، اين ماه مانند نامش بهار ماه‌هاي دوازده‌گانه است؛ چون ولادت رسول خدا صلّي الله عليه و آله و سلّم در اين ماه اتّفاق افتاده است ...

روزه ي روز 17ربيع الأوّل بسيار فضيلت دارد و اين روز، يکي از آن چهار روز است که در تمام سال به فضيلت روزه ممتاز است (مفاتيح الجنان . فصل نهم . در اعمال ماه ربيع الأّوّل ).

آداب و اعمال :

شب اوّل : اين شب در سال سيزدهم بعثت، مبداء هجرت حضرت رسول صلّي الله عليه و آله از مکّه معظّمه به مدينه منوّره بود.

همچنین شب اول این ماه پیامبر گرامی (ص) از شر کفار از مکه به مدینه هجرت کردند . در آن شب آقا و مولایمان امیر المؤمنین علیه السلام جان نثاری فرموده به جای رسول گرامی اسلام (ص) در بستر ایشان خوابیدند، چه اینکه کفار قریش قصد کشتن حضرتش را داشتند. به این مناسبت آیه «و من الناس من یشری نفسه ابتغاءمرضات الله ...» « از مردم کسی هست که جان خویش را در راه رضایت خداوند می فروشدو خدابربندگان مهربان است» در شأن علی بن ابی طالب علیه السلام نازل شد.

درشبی که امیر المؤمنین علیه السلام به جای پیامبر گرامی(ص) خوابیدند به حضرت جبرئیلو میکائیل خطاب رسید که من بین شما دونفر برادری قرار دادم و عمر یکی از شما را بیش از دیگری قرار دادم و کدامیک از شما ایثار می کند که عمر طولانی از آن دیگری باشد؟ هر دو عمر طولانی را اختیار کردند.

خطاب آمد :«به زمین نگاه کنید و ببینید که چگونه علی بن ابی طالب علیه السلام حیات خود را به برادرش پیامبر گرامی (ص) ایثار نموده و جای او خوابیده و جان خود را فدای جان او نموده است و به زمین بروید و او را از دشمنان حفظ کنید » آنان آمدند و جبرئیل بالای سر امیر المؤمنین علیه السلام و میکائیل سمت پاهای آن حضرت نشست و ندا کرد :«بخ بخ من مثلک یابن ابی طالب ، خداوند در جمع ملائکه به تو مباهات فرمود » اینجا بد که آیۀ شریفۀ « و من الناس من یشری نفسه ابتغاءمرضات الله ...» نازل شد .

(مفاتيح الجنان . فصل نهم . در اعمال ماه ربيع الأّوّل ).

روز اوّل :

1- روزه . 2- زيارت : مناسب است زيارت جناب رسول الله صلّي الله عليه و آله و سلّم و امام اميرالمؤمنين علي عليه السّلام در اين روز (مفاتيح الجنان . فصل نهم . در اعمال ماه ربيع الأّوّل ) .

انتهاي پيام/

برچسب ها: ماه ، حلول ، ربیع الاول ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۲ دی ۱۳۹۲
ضمن تبریک حلول ماه مبارک ربیع، از تمام مردم عزیز می خوام برای سلامتی همسرم دعا کنن. سرطان کبد داره و الان در کماست. اون تنها 26 سالشه. دستان همه ی شما رو میبوسم. دستایی که به سمت آسمون گرفتید و برای همسر من دعا میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
مجید نظری
۱۹:۵۹ ۱۲ دی ۱۳۹۲
فرارسیدن ماه ربیع برهمگان مبارک باشد
Singapore
ابراهیم
۱۹:۰۲ ۱۲ دی ۱۳۹۲
یا رسول الله حلول ماه ربیع الاول و ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﺎﻩ ﺻﻔﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ شما بشارت میدهم
آخرین اخبار