رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی:

غنی سازی اسلامی سازی و بومی سازی هدف ما است

غنی سازی بومی سازی و اسلامی سازی هدف ماست وهیچ کس نمی تواند جلوی مارا بگیرد.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبر نگاران ؛صادق آئینه وند رئیس پژوهشگاه علوم انسانی در مراسم تودیع ومعارفه خود که در سالن همایش های این پژوهشگاه برگزار شد طی سخنرانی گفت : هدف ما به عنوان پژوهشگاه علمی تولید علم است و هیچ مقامی بالاتر از آن نیست. در احادیث نیز آمده هیچ فضیلتی بالاتر از علم نیست. در واقع دانش، برهان و حجتی است که وظیفه آن بسیار بالا و تحقیق برای تسهیل امور زندگی مردم به‌شمار می‌رود.  
 
وی  افزود: این پژوهشگاه بزرگترین پژوهشگاه علوم انسانی در کشور است و تلاش می‌کنم در ادامه مسوولیت‌های مهدی گلشنی و حمیدرضا آیت‌اللهی وظایفم را با شفافیت، اخلاق‌مداری، قانونمداری و عدالت‌محوری انجام دهم. در 62 سال عمرم به پست و مقامی رغبت نداشتم و این مسوولیت را پس از 40 روز که تلاش کردم فرد دیگری را جایگزین کنم، پذیرفتم. برنامه‌ای که در نظر دارم این است تا با تکریم استادان به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم از راه علم به نظام و مردم خدمت کنیم به‌ویژه این‌که در دولت تدبیر و امید تولید علم از جایگاه بالایی برخوردار است.  
 
آئینه وند تصریح کرد : هدف ما جلو رفتن است و انگیزه خاصی جز تولید علم نداریم. اگر در تولید و پیشبرد علم موانعی باشد، برطرف می‌کنیم، به‌ویژه در نوآوری و کشف در حوزه علوم انسانی که برپایه اتصال به ریشه‌های فرهنگ غنی تمدن اسلامی و نیاز کشور است، قدم برمی‌داریم. غنی‌سازی، اسلامی‌سازی و بومی‌سازی هدف مهم ماست و هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد. امیدوارم به‌زودی بتوانم گزارشی از علمکرد این پژوهشگاه ارایه بدهم.


انتهای پیام/
برچسب ها: دانش ، فضیلت ، زندگی ، علوم ، انسانی ، اخلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار