این بیماری را با "آپاندیس" اشتباه نگیرید

کرون یک بیماری التهابی مزمن است که قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش را ممکن است درگیر کند و گاهی اوقات با آپاندیس اشتباه گرفته می‌شود.

علیرضا دلاوری فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کرون یک بیماری التهابی مزمن است که قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش را درگیر می‌کند و باعث التهاب و زخم شدید مخاط روده می‌شود که‌گاه به انسداد کامل یا نسبی روده منجر می‌شود و گاهی اوقات با آپاندیس اشتباه گرفته می‌شود. 

وی افزود: این بیماری، ناحیه انتهایی روده کوچک و روده بزرگ را درگیر می‌کند. بستگی به اینکه کجا را گرفتار می‌کند علائم فرق می‌کند اگر رودهٔ باریک را درگیر کند علائم سوء جذب را دارد و اگر رودهٔ بزرگ را درگیر کند بیشتر به شکل خونریزی خودش را نشان می‌دهد و اگر قسمت‌های فوقانی دستگاه گوارش مثل معده را درگیر کند بیشتر به شکل زخم‌های گوارشی نمایان می‌شود. 

این فوق تخصص گوارش و کبد دربارهٔ عوارض احتمالی این بیماری گفت: انسداد روده، درد و التهاب مفاصل، سوراخ شدن روده ملتهب، خونریزی و کم خونی از عوارضی هستند که به دنبال این التهاب ممکن است ایجاد شود. 
دلاوری دربارهٔ درمان این بیماری اظهار داشت: درمان از داروهای ضدالتهاب شروع می‌شود داروهایی که سیستم ایمنی بدن را کنترل می‌کند نیز تجویز می‌شود. گاهی اوقات نیاز به عمل جراحی وجود دارد. ادویه‌ها، فیبر و لبنیات موادی هستند که این افراد باید از خوردن آن پرهیز کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار