معاون دانشجویی وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دانشجویان متوسط صلاح نیست وارد "بورس دکتری" شوند

متقاضیان بورس دکتری در صورت دارا بودن وضعیت علمی مناسب و فعالیت‌های پژوهشی بورسیه را دریافت می‌کنند.

مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص بحث پذیرش ۳۵۰۰ هزار دانشجوی بورسیه‌ای که بدون ظرفیت در دانشگاه با یکسری مشکلات مواجه هستند. 

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از پژوهشگران با پیگیری‌های مکرر، هم اکنون نگران بحث بورسیه خود هستند و حتی عده‌ای دیگر خواستار گذراندن این مراحل برای بورسیه نیستند، اظهار داشت: بخشی از این مباحث به دلیل جوسازی است چرا که از زمانی که در دولت جدید آماده‌ام بار‌ها بیان کرده‌ام  که تعهدات قبلی به قوت خود باقی است و این در حالی است که تعداد زیادی از احکام بورس در همین ۳ ماه اخیر صادر شده است. 

وی اظهار داشت: بنابراین تا زمانی که فرد حکم بورس را نگرفته‌ است، طبیعی است که تعهد‌هایی ایجاد نشده است، علاوه بر این در این بحث بورس معدل سوابق پژوهشی هم مد نظر قرار می‌گیرد و در ‌‌نهایت بعد از جمع بندی در صورت دارا بودن شرایط بورس صادر می‌شود. 

صدیقی تصریح کرد: تلاش ما برای این است که اگر فردی احیانا تعهدی داشته و استعفا داده است، به آن کمک شود. 

وی خاطرنشان کرد: این امر نیز مد نظر قرار می‌گیرد که اگر وضعیت علمی دانشجویی زیر متوسط ورودی دکتری است، به صلاح نیست که بورس شود چرا که این افراد در سال‌های آینده عضو هیات علمی دانشگاه‌ها می‌شوند. 

۱۵ درصد متقاضیان به مرحله مصاحبه راه یافته‌اند
صدیقی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تاکنون چه تعداد از این متقاضیان مصاحبه‌ کرده‌اند، اظهار داشت: البته تعداد این افراد زیاد نبوده، شاید حدود ۱۵ درصد از متقاضیان مصاحبه داشته‌اند، چنانچه درصد قابل توجه‌ای نیز در مصاحبه تایید شده‌اند. 

وی افزود: متقاضیانی که از وضعیت علمی خود مطمئن هستند، نباید ترس داشته باشند، برای اینکه یک "چک علمی" شوند. 

صدیقی تصریح کرد: در قبال هر متقاضی که حکم بورس را دریافت کرده است، ما به تعهد قبلی خود پایبند هستیم و هزینه‌ها را هم دانشگاه پرداخت می‌کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
سلام میشه لطفاپیگیری کنید که دلیل تاخیرسنجش درارائه ی کلیدآزمون ارشدچیه؟ چراانقدرداوطلب هارااذیت می کنند؟