با این افزودنی به ماست خاصیت آن را شگفت انگیز کنید

مصرف زیاد ماست در برخی افراد، به دلیل خاصیت سردی که دارد، می‌تواند مشکلاتی نظیر درد مفاصل را ایجاد کند که بهتر است با مواد غذایی نظیر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،مصرف زیاد ماست در برخی افراد، به دلیل خاصیت سردی که دارد، می‌تواند مشکلاتی نظیر درد مفاصل را ایجاد کند که بهتر است با مواد غذایی نظیر نعناع، گردو و دارچین که طبع گرم دارند، مصرف شود.

 

ماست جزو لبنیات است و حتی مصرف آن نسبت به شیر مزایایی هم دارد. سیستم گوارش بعضی ها نسبت به لاکتوز شیر حساسیت دارد ولی این لاکتوز در ماست تبدیل به اسید لاکتیک می شود و دیگر حساسیت به وجود نمی آورد. از طرف دیگر، کلسیم ماست راحت تر از شیر جذب بدن می شود. چون PH ماست پایین تر است، کلسیم در آن به صورت محلول درمی آید. ماست باکتری هایی دارد که سبب افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن می شود. این باکتری ها همچنین کلسترول خون را پایین می آورند و فشارخون را تنظیم می کنند. بنابراین ماست برای کسانی که چربی و فشار خون دارند، توصیه می شود.

 

ماست میوه ای یکی از تنقلات مدرن است. یک نوع خوراکی که از دو ماده غذاایی مهم در هرم رژیم غذایی تهیه شده است.

 

میوه ها تاثیر مثبتی روی مغز انسان می گذارند برای مثال، تاثیر مثبت روی تقویت حافظه و یادگیری سریع مطالب. علاوه بر این، میوه ها دارای فیبر فراوان هستند. فیبرها از چاقی، فشار خون بالا و بیماری های قلبی جلوگیری می کنند. یکی دیگر از خواص میوه ها، درمان افسردگی است. حتی اگر میزان ویتامین موجود در میوه ها را در نظر نگیریم، همین خواص بالا کافی است تا ما را تشویق به خوردن میوه کند.

 

همراه شدن میوه‌ها با ماست، باعث کاهش جذب کلسترول می‌شود که در بزرگسالان بسیار با اهمیت است و از ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی پیشگیری می‌کند.

 

استفاده از ماست میوه‌ای برای کودکان، روش مناسبی برای تشویق آن‌ها به مصرف لبنیات است و می‌تواند جایگزین میان وعده‌های چرب و پر‌کالری شود.

 

در تهیه ماست میوه‌ای بهتر است از میوه‌هایی نظیر توت فرنگی، هلو، گلابی، سیب و موز استفاده شود.

 

منبع: جام نیوز
برچسب ها: مصرف ، ماست ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار