"جنیفر پساکی"سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت جنگ در سوریه فرسایشی است و هیچ طرفی نمی تواند دستاوردی داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:جنگ در سوریه فرسایشی است و هیچ  طرفی نمی تواند دستاوردی داشته باشد.

"جنیفر پساکی" گفت:جوبایدن معاون رئیس جمهور از گام‌هایی خبر داد که ناتو با هماهنگی کامل برای تقویت کشورهای اروپای شرقی و همسایگان برداشت. 

بسیاری از این کشورها متحدان ناتو هستند و ما با آنها همکاری می‌کنیم تا مطمئن باشیم از منابع مورد نیاز برخوردار هستند.

وی درباره موضع اسرائیل در برابر اوکراین گفت:ما علاوه بر کشورهای اروپایی همکاری نزدیک با بسیاری از کشورها درباره  اوکراین داریم و متعجب شدیم که اسرائیل در رای دادن درباره حمایت از تمامیت ارضی اوکراین در سازمان ملل متحد به این اکثریت کشورها ملحق نشد.
من این را موجب نگرانی جدی نمی دانم.

ما با اسرائیل در زمینه‌های مختلف همکاری نزدیک داریم و می توانیم به سمت جلو حرکت کنیم.

جنیفر ساکی درباره روند گفتگوهای صلح گفت:من قصد ندارم درباره هر نشستی که قرار است اتفاق بیافتد صحبت کنم زیرا ما در همه این روند حاضر نبوده ایم.

"ایندیک" فرستاده آمریکا جمعه از منطقه بازگشته است.

من نمی خواهم درباره بازگشت مجدد وی به منطقه پیش بینی کنم.در جریان روند بارها آن‌ها بدون نمایندگان آمریکا گفتگو کردند و دفعاتی هم بود که با یک نماینده آمریکا گفتگو داشتند.

وی درباره بازداشت "مریم برغوثی" زن آمریکایی بدست اسرائیل گفت:به خاطر ملاحظات محرمانه و قانون حریم محرمانه نمی توانم اطلاعات بیشتری در این زمینه بدهم.

وی درباره بازداشت "مجید کایال" خبرنگار دیگر گفت:ما گزارش ها در این زمینه را دیده ایم اما نمی‌توانیم این گزارش ها را تایید کنیم.ما بدنبال اطلاعات بیشتری در این زمینه هستیم.مطمئنا گزارش ها درباره بازداشت خبرنگاران موجب نگرانی شده است اما ما گزارش ها درباره این پرونده خاص را تایید نکرده ایم.

وی درباره اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل در خصوص لزوم داشتن روابط عادی با کشورهای عربی گفت:من این اظهارات را دیده ام.ما مطمئنا از روابط بین کشورها حمایت می کنیم.

سخنگوی کاخ سفید درباره گزارش هایی از برتری بشار اسد در جنگ گفت:من این گزارش ها را دیده ام.  تحلیل ما این است که این جنگ فرسایشی است و هیچ طرفی نمی تواند دستاورد مهمی داشته باشد.

مطمئنا تلاش های ما برای تعامل  با مخالفان ادامه می یابد و همانطور که می دانید ما فرستاده جدیدی داریم که به منطقه سفر کرده است.

ما به همکاری نزدیک با آن‌ها و متحدان بین المللی ادامه می دهیم.

ما علاوه بر اوکراین درحال گفتگو درباره سوریه نیز هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: پساکی ، جنگ ، سوریه ، دستاوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار