سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص قلب و عروق" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "واریس" كه توسط دکترمجتبی شیرالی، متخصص قلب و عروق داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:

***مریم:

درمان قطعی واریس پا چیست؟

پاسخ از: دکترمجتبی شیرالی، متخصص قلب و عروق: درمان قطعی واریس پا RF از داخل رگ های پا است.

***نازی:

با سلام پدر من 50 سال سن دارد پشت پاهاش و زیر زانوهایش پر از رگه های آبی رنگه، وزنش هم زیاد نیست ولی شغلش طوریه که بیشتر باید سرپا باشد، بیشتر اوقات هم پاهایش درد میکند آیا اینها علائم واریسه و آیا خطری هم دارد، برای درمان باید چه کارکند.

پاسخ از: دکترمجتبی شیرالی، متخصص قلب و عروق: علائمی که در این فرد ذکر شده است دقیقا علائم بروز واریس پا است یعنی دریچه های عروق خراب شده اند اگر رگ های آبی ریز باشند و به صورت شبکه‌ای باشد با دستگاه RF می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد اما اگر کمی شدید است در ابتدا جوراب واریس بپوشد و اگر بسیار زیاد بود با امواج رادیویی وارد رگ‌ها می شویم و دریچه ها را ترمیم می کنیم.

***Salah:

نشانه های بیماری واریس پا چیست؟

پاسخ از: دکترمجتبی شیرالی، متخصص قلب و عروق: واریس پا براثر ایستادن‌های طولانی به وجود می آید یعنی عضلات منقبض نمی‌شوند و خون در پاها جمع می‌شود بنابراین رگ های آبی رنگ از روی پوست نمایان است که در موارد کمی شدید همراه با درد هم است.

***علی:

با سلام 1-راه های پیشگیری از واریس چیست؟ 2-شخصی که در حال مبتلا شدن به واریس است چه اقدامی نماید تا بیماریش حادتر نشود؟ 3-جهت کاهش درد های واریس چه داروهایی مجاز می باشد؟

پاسخ از: دکترمجتبی شیرالی، متخصص قلب و عروق: توصیه می شود افراد حتی زمانیکه واریس ندارند و دارای مشاغلی هستند که به اجبار باید ساعات طولانی سرپا بایستند از جوراب مخصوص واریس استفاده کنند و سعی کنند در حالیکه ایستاده‌اند از حالت سکون خارج شوند و هر دو ساعت یکبار بنشینند و پاهای خود را بالاتر از بدن قرار دهند.، پوشیدن جوراب واریس را فراموش نکند و از ایستادن های طولانی اجتناب کند و اگر در مراحل اولیه است با مراجعه به پزشک به وسیله امواج رادیویی درمان شود، هیچ داروی مسکنی منع مصرف ندارد.

***سارا: 

چـرا واریـس مـی گـیـریـم؟ لطفا توضیح دهید

پاسخ از: دکترمجتبی شیرالی، متخصص قلب و عروق: بر اثر ایستادن های طولانی و بدون حرکت است که احتمال ابتلا به واریس افزایش می یابد.

***نازنین:

با سلام آیا با زالو انداختن واریس برطرف میشه.چطور میشود جلوگیری کرد مرسی

پاسخ از: دکترمجتبی شیرالی، متخصص قلب و عروق: خیر برطرف نمی‌شود برای جلوگیری هم پوشیدن جوراب مخصوص واریس توصیه می‌شود و البته اجتناب از ایستادن‌های طولانی و بدون حرکت هم بسیار موثر است.

***سلیمان:

سلام کمی از رگهای پایم بیرون آمده چگونه معالجه کنم؟

پاسخ از: دکترمجتبی شیرالی، متخصص قلب و عروق: در ابتدا از جوراب مخصوص واریس استفاده کنید و اگر تشدید شد به پزشک مراجعه کنید تا با روش های جدید مثل rf مرکز را بسوزاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۰:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام رگ های بنفش وابی رنگی درابتدا روی رانم ایجاد شدند که متوجه شدم مبتلا به واریس شده ام اما هیچ گونه دروی ندارم ایا میتوان بدون مراجعه به دکتر وبه روش های خانگی درمان کرد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مسعود مرادی
۰۹:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من سرباز ارش هستم واریس شدید دارم کدام بیمارستان نیروهای مسلح آن را عمل می کند
Iran (Islamic Republic of)
عنایت
۱۱:۲۷ ۲۱ دی ۱۳۹۷
سلام. اقا دکتر تازه چند تا از رگهای پام ابی شودن روش در مان چیست باید. لطفا جواب بدین باید چکار کنم تا لیشتر نشه
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۰۰:۰۴ ۲۹ تير ۱۳۹۷
سلام
آیا دو و پیاده روی برای جلوگیری از پیشرفت واریس موثر؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد علیمرادی
۱۹:۵۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام پسری هستم ۲۹ساله ۶سال پیش تصادف کردم بعد از مدتی یه سری رگ روی ساق پام پیدا شد این رگها هیچ گونه مزاحمتی واسم نداشت تا یه روز بعد از ۶سال یهویی پام درد گرفت نشون یه دکتر عمومی دادن می‌گفت واریسه خواهشن جواب این ایمیل رو بدید ببینم راه چاره چیه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حشمت نظری
۱۲:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۶
آیا ورزش کردن برای رفع واریس مآثر است اگر هست چه ورزشهایی
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۰۱:۵۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
ببخشید مویرگهای قرمز شده و بنفش روی پا هم واریس هستند ؟
من روی ران و روی قوزک پا و خیلی کم روی ساق پادارم ولی رگ نیست مویرگ است و بعضی وقتها کم میشود
لطف میکنید راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۲۳:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
باسلام خدمت آقای دکتر.پسری ده ساله دارم رانهاوپشت پاهاش رگهای سیاه وقرمز بیرون زده بامطالعاتی که داشتم نشانه واریسه حدود چهارده کیلواضافه وزن داره لطفامارا راهنمایی کنید..باتشکروخسته نباشید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام برای درمان کجا مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
سلام دختری ۲۳ساله هستم یه عروقی پشت پام هستن که وقتی میشینم ناپیدید میشن وامیستم پدیدار میشن یه دکتر داخلی رفتم گفتن با مرور زمان ناپدید میشه ولی زشتن میخوام از بین برن چیکار کنم؟!لطفا ب ایمیلم جوابو بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۴
با سلام
من 24 سال دارم و به دلیل وجود تستوسترون بالا در بدنم که منجر به ایجاد هیرسوتیسم برایم شده بود به متخصص غدد مراجعه کردم و ایشان قرص های اسپیرنولاکتون و دیان را برایم تجویز کردند. اکنون بعد از دو ماه مصرف این داروها در قسمت بالایی پاهایم وریدهای واریسی نازک و تعدادی رگ ضخیم را مشاهده میکنم.ایا این ها به دلیل مصرف قرص دیان است؟ اکنون که بعد از دو ماه مجددا نزد متخصص غدد رفتم به جای دیان به من سیپترون کامپاند تجویز کرده اند ایا این دارو هم موجب واریس میشود؟ایا با قطع این داروها وریدها از بین میروند؟ایا حتی در صورت قطع استفاده این دارو باز هم وریدها بیشتر میشوند؟
سپاس از توجهتان
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۳۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام دکتر خسته نباشی لطفا آدرس مطب خودتان جهت درمان بنویسید و آیا شما هم از rf استفاده می کنید
United States of America
زهره دوستی
۲۰:۳۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام..مطالب شما راجع به واریس آموزنده هست...آقای دکتر من از بس راه رفتم واریس خفیف گرفتم و الان در راه رفتن طولانی و خسته کننده دقت می کنم....کمی بهتر شدم چون راههای طولانی را کوتاه نمودم واز پماد هم استفاده کردم...با تشکر از زحمات شما عزیزان