رایگان درمان شوید/

پاسخ سوالات خود در زمينه "زخم معده" را اینجا مشاهده کنید

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "فوق تخصص گوارش و كبد" پاسخ داده شد.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "زخم معده" كه توسط دكتر عليرضا دلاوري متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:

***محمدظاهر: 

اينجانب مردي 32 ساله داراي سابقه مشكلات معده هستم و به تشخيص پزشك داراي ورم معده شديد مي‌باشم و طبق دستور پزشك روزانه داروي پنتوپرازول 40 مصرف مي كنم و از مصرف مواد غذايي مضر هم خودداري نمودم اما تاكنون بعد از گوشت 20 روز از مصرف دارو احساس درد زير دنده‌ها و قسمت پشت دارم خواهشمندم راهنمايي فرماييد.

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: اينكه داروها عوارض دارند و درد و مشكلات گوارشي ايجاد مي‌كنند بديهي است وليدرد اين بيمار ممكن است ربطي به سيستم گوارش نداشته باشد و مشكل ديگري داشته باشد و مجدداً بايد مورد چكاب قرار بگيرد.

***ناشناس:

من 31ساله هستم حدود هشت سال كه بعضي مواقع معده‌ام درد مي‌گيرد از جمله اين مواقع هم وقتي گرسنه بمونم يا كمي از وقت خوردن غذايم بگذرد معده دردم شروع مي‌شود طوري كه انگار سوزن قورت داده باشم تمام معده‌آم درد ميكند و بيشتر مواقع درد به پشت معده‌آم مي زند تا به حال يكبار به پزشك مراجعه كردم كه ايشان هم بعد از معاينه گفتند وضع معده‌ات خيلي خراب است و قرص امپرازول براي دو ماه و شربت آلومينيوم‌ ام جي تجويز كردند بعد از مصرف مدتي خوب شد ولي دوباره عود كرد، مي‌خواستم بدونم علائم زخم معده است؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: اين علائم ممكن است زخم اثناعشر باشد ولي با توجه به اينكه دارو مصرف مي‌كنند و جواب نداده غير از مراجعه به پزشك احتياج به آندوسكوپي و پيگيري‌هاي بعدي دارند.

***بهزاد: 

نزديك پنج سال است كه معده درد دارم تازگي‌ها آندوسكوپي كردم متوجه شدم زخم اثناعشر و معده دارم كه نسبتاً عميقه، آيا به كمك دارو و پرهيز غذايي خوب مي‌شوم؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: بايد دوره‌ي درمان را كامل كنيد زيرا زخم‌هاي اثناعشر خوش خيم هستند و معمولاً مشكل ايجاد نمي‌كنند مگر اينكه عارضه دارشوند و احتياج به درمان بيشتري داشته باشند.

***مينا: 

سلام من مادربزرگم حدود 80 سالشه و هميشه از درد معده گلايه داره به دكتر هم مراجعه كرديم ولي افاقه نكرده مدام ميگه سوزش معده دارم بايد چه كرد؟
 
پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: فرد 80 ساله ممكنه هر مشكلي داشته باشد از جمله بيماري قلبي، نارسايي عروقي يا ممكن است بيماري كه داخل شكمش باشد و زخم ايجاد كرده پس بايد مورد بررسي‌هاي لازم قرار گيرد تا مشكل اصلي مشخص شود.

***افشين: 

چند سالي است درد معده و حالت تهوع داشتم اما با مصرف امپرازول دو سال بهتر شدم ولي چون زياد سگار مي‌كشم گاهي اوقات احساس درد در معده را دارم به دكتر مراجعه كردم آندوسكوپي گرفتم اما روده و معده‌ام مشكل نداشت و زخم معده نداشتم خواستم بپرسم علت درد چيست؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: در درجه‌ي اول بايد كاملاً سيگار را كنار بگذاريد رژيم غذايي مناسبي را رعايت كنيد و از خوردن چاي پررنگ و مركبات زياد، غذاهاي چرب و فست‌فودها خودداري كنيد و غذا را آهسته ميل كنيد در اين صورت 80 درصد مشكلاتتان حل مي‌شود.

***قرباني: 

من 32 ساله هستم مشكلم اين است كه موقعي كه غذا مي‌خورم فشارم جابه‌جا و سرم سياهي مي‌رود، چكار بايد بكنم؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: بيماري گوارشي كمتر اين علائم را ايجاد مي‌كند مگر اينكه اين علائم در افرادي ايجاد شود كه تحت عمل جراحي معده و روده باشند اما اگر شما تحت اين عمل‌ها قرار نگرفته‌ايد بايد از نظر "قلبي و ريوي" بررسي شويد.

***بهاره: 

مدتي است نقطه‌اي از معده‌ام مثل اينكه آب جوش روي آن ريخته مي‌شود و درد شديد دارم و احساس مي‌كنم كه اسيد معده ام زياد است، لطفاً راهنمايي كنيد.

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: ‌در اين موارد سن نقش مهمي دارد و همچنين بايد بررسي شود كه شخص "كاهش وزن" داشته يا نه يا اين مشكل در خواب نيز او را اذيت مي‌كند يا اينكه دفع خون دارد، با بررسي اين موارد مي توان مشكل را بررسي كرد.

***بابك: 

سابقه‌ي معده درد دارم و روزانه نزديك دو فلاكس چايي مصرف مي كنم، جلو سينه‌ام چند جوش بوجود آمده و بعد از مدتي مي رود و مدتي بعد دوباره جوش مي‌زند و جوش چركين است، خواستم ببينم ارتباطي با معده دارد يا نه؟ 

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: جوش‌ها هيچ ارتباطي به معده ندارد اگر شما دچار سينه درد هستيد در درجه‌ي اول بايد مشكلات قلبي را مورد بررسي قرار دهيد.

***سعيد: 

علت ترشح بيش از حد اسيد معده چيست و درمانش چگونه است؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: ممكن است به رفلاكس معده دچار شده باشيد با اين حال براي اطمينان بايد به پزشك مراجعه كنيد و تا حتي الامكان از مصرف "غذاهاي ادويه‌دار"، نوشابه‌هاي گازدار و سيگار خودداري كنيد.

***جعفري: 

‌مدتي است هر غذايي كه مي‌خورم سردلم مي‌ماند و معده‌ام ترش مي كند علت و چاره چيست؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: ممكن است به رفلاكس معده دچار شده باشيد، بايد به پزشك مراجعه نمايد و بعد از اطمينان از تشخيص درمان را شروع كنيد.

***محمود: 

من دو سال است كه قرص ترامازول با دوز 200 استفاده مي‌كنم و هر شب پنج عدد مي‌خورم به تازگي از شكمم صداهاي غروغر مي‌آيد و توي شكمم بخصوص طرف راست بدنم يعني پهلوي جلو سمت راستم مورمور و بي‌حس مي‌شوند خوراكم خوب است و شير هم زياد مي خورم سؤالم اين است كه با توجه به علائمي كه گفتم آيا معده ‌ام چيزيش شده؟ اگر از كبد و كليه هم مي‌دانيد خواهش مي كنم، بگوييد؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: "ترامادول" آثاري بر معده و كبد ندارد به شرطي كه تحت نظر پزشك اين دارو را مصرف كنيد درد پهلو شكم ممكن است از مشكلات ديگري باشد بايد به پزشك متخصص مراجعه كنيد.

***مهرداد: 

چند سالي است‌ كه درد معده دارم مواقعي كه نان يا سبزي يا ميوه خام مي‌خورم حالت تهوع بهم دست ميده در ضمن بيشتر مواقع نفخ شكم دارم و يك عارضه‌ي ديگري كه خيلي براي من عذاب آور است بوي بد دهانم است كه مخصوصاً در مواقع خواب شدت پيدا مي‌كند و اين مشكل از دندانهايم نيست لطفاً مرا راهنمايي كنيد مخصوصاً در مورد بوي بد دهانم.

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: اين بيماري رفلاكس اسيد معده به داخل مري است و بايد از خوردن خوراكي‌هاي ترش خودداري كنيد، بوي بد دهن نيز مربوط به اين بيماري است.

***هادي: 

من گاهي سوزشي رو در جداره‌ي معده و همچنين مري احساس مي‌كنم علت چيست؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: مشخصات بيماري رفلاكس است و بايد از داروهاي ضد اسيد معده استفاده كنيد.

***ناشناس: 

من وقتي به جلو خم مي‌شم زير دنده‌هاي سمت راستم احساسي دارم شبيه زماني‌كه يه چيزي شبيه گوشت اضافه باشه كه گير ميكنه به دنده‌هام، علتش چيست؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: اين اتفاق بيشتر در افراد چاق روي مي‌دهد و "دردهاي عضلاني" است و ربطي به معده ندارد.

***ناشناس: 

من از بچگي دهنم بو مي‌داد آيا زخم معده دارم؟ اگر شلوار تنگ بپوشم يا زياد خم شم به شدت پهلوهام درد ميكنه اين ربطي به زخم معده ندارد؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: نه اين ارتباطي به زخم معده ندارد و بوي دهان ممكن است به خود دندان‌ها و روده‌ها مربوط باشد.

***مينا:

خانمي 21 ساله و متأهل هستم كه مدت چند ماهه درد شديدي در قسمت چپ شكمم و زير سينه‌ام حس مي‌كنم كه درد شب‌ها وقت‌هايي كه استرس دارم بيشتر اتفاق مي‌افتد.

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: اين مشكل سندروم روده‌ي تحريك‌پذير است و براي درمان بايد به پزشك مراجعه شود.

***ناشناس: 

من هر چند روز يكبار معده درد شديد مي‌گيرم بعد خود به خود خوب ميشم دليش چيست؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: ناراحتي شايع معده است كه ممكن است به غذاهايي خاصي حساسيت داشته باشد، اما اگر خيلي آزار دهنده باشد احتياج به درمان دارويي دارد.

***ناشناس:

من سر معده‌ام درد مي‌كند و بيش از 10 بار به پزشك مراجعه كردم و سه بار آندوسكوپي دادم نتيجه‌اي نگرفتم ضمناً "رفلاكس" هم ندارم لطفاً مرا راهنمايي كنيد.

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: رفلاكس حتماً با "آندوسكوپي" تأييد نمي‌شود و اين مشكل ممكن است يا رفلاكس يا ناراحتي معده باشد كه در آندوسكوپي نشان داده نشده باشد.

***ايرج:

پدرم چند ساله معده درد دارد و داروهايي مانند شربت ماستي و يك داروي گياهي به نام مجو را مصرف مي‌كند‌، چاي و "سيگار" هم زياد استفاده مي‌كند توصيه‌ي شما در اين خصوص چيست؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: ممكن است مشكل زخم اثناعشر و زخم معده داشته باشد و بايد دقت كند "داروي گياهي" را حتماً از داروخانه تهيه كند.

***امير:
 پدر من ساليان است كه "راينتدين كيمي" مصرف مي‌كند اما در اين دو سال اخير از يك مورد شكايت مي‌كند و آن هم رنگ متفاوت قرص‌هاي داخل هر برگ از اين داروست كه در يك برگ دو رنگ دارو يافت مي‌شود يكي زرد و يكي نارنجي لطفاً راهنمايي كنيد.

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: اين به هيچ وجه امكان ندارد در صورت مشاهده‌ي اين مورد حتماً بايد به داروخانه مراجعه كرده و موضوع را با پزشك داروساز مطرح كند.

***فاطمه:

دختري 14 ساله هستم از سن چهار سالگي به بيماري گوارشي مبتلا بودم الان مشكلي كه دارم نفخ شديد معده است كه بيشتر در سينه و پشت سينه‌ام جمع مي‌شود به طوري كه سردرد مي‌گيرم ناگفته نماند كه من در بچگي اندوسكوپي كردم و از داروي پيپرازين و فاموتيدين استفاده مي‌كردم ولي اكنون هيچ دارويي استفاده نمي‌كنم پدر چهل‌وهشت ساله‌ي من نيز نفخ دارد و از داروي امپرازول و راينيتدين استفاده مي‌كند لطفاً راهنمايي‌ام كنيد.

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: نفخ علائم شايعي در بيماري‌هاي گوارشي است كه عمده‌ترين علت آن چاقي و بي‌تحركي است ولي در خيلي از موارد در سندروم روده‌ي تحريك‌پذير نيز اتفاق مي‌افتد توصيه مي‌شود از رژيم‌هاي غذايي استفاده كنيد، نان كمتر بخورند و بهتر است به طور مرتب از پياده روي داشته باشيد.

***محمدرضا: 

قرص‌ امپرازول بايد مصرف كنم اگر حتي يك روز فراموش كنم از درد دل رنج مي‌كشم حدوداً دو ماه مصرف كرده‌ام ادامه‌ي مصرف طولاني مدت مضر است يا خير؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: اين دارو مصرف طولاني مدت در كشورهاي غربي داشته و مصرف آن مشكلات جدي ايجاد نكرده اگر چه يكسري عوارض دارد ولي منافعش بيشتر از عوارض آن است.

***فاطمه: 

اگر معده بعد از خوردن غذا حتي بعد از خوردن بيسكويت يا كيك ترش كند مشكل چيست؟ درمان آن چيست؟

پاسخ: از دكتر عليرضا دلاوري، فوق تخصص گوارش و كبد: رفلاكس معده است و درمانش "داروهاي ضد اسيد معده" است و اين افراد بايد از خوردن "فست‌فودها" و خوراكي‌هاي ترش اجتناب كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام من ۳۷سالمه مشکل معده دارم یهویی ضعف میکنم تیرمیکشه تابرم چیزیی بخورم اگرگرسنه هم نباشم احساس شدید گرسنگی حتما چیزیی بخورم بهتر میشه فامدتین هم مصرف کردم این چه علائمی هست لطفا راهنماییک کنید مرسی
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۳:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
باسلام خانمی هستم با سن ۳۰ سال با مشکل معده به این شرح که مدام نفخ دارم و آروغ میزنم و گهگاهی هم سوزش در گلو یا حس توده در گلو به پزشک مراجعه کردم تیرویید نداشتم سونو دادم بهم فاموتیدین و ازونیوم دادن اما هنوز علایمم رو دارم و این حالتم هرچی به سمت شب می‌ره شدید تر میشه صبح هاخوبم ...ممنون میشم پاسخ بدید بهم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
باعرض سلام و خسته نباشید،همسرمن۳۰سالست مدتی بعضی وقتا با خوردن ترشی ،سیربعضی از غذاها یاداروها معده اش در دمی‌کنه که با خوردن آمپرازول ۲۰کمی آروم میشه لطفاً راهنمایم کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
عصمت درویشی از میناب
۱۱:۴۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
اینجانب یک سه ماه پیش مشکل گوا ش داشتم ااندسکوپی رفتم دارو امپرازول 40 دادن باداور حساسیت دارم هر نوع داروی معده مخورم ادیت میشم حالا نفخ شدید دارم نمدانم چکا کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۴:۲۵ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
سلام
بنده ۴۰ سالمه هر چند ماه یدفعه درد شدید شدید که میزنه به کمرم دارم ولی تا آب میخورم انگار شفا پیدا میکنم درجا خوب میشه اندوسکوپی کردم ن زخم معده داشتم نه اثنی عشر
چی ممکنه باشه.
در ضمن فرقی نمیکنه یا آب یا نون تا میخورم درد تمام میشه.
لطفا نظرتون بفرمایید..
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۹:۳۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام چندماهی هست که مشکل گوارش دارم وزنم پنج کیلو کم شده.اشتهازیادندارم سوزش معده.نفخ ویبوست دارم وقتی بلند میشم چشمام سیاهی میره دستمخواب میره علتش چیه.ممنون میشم بگین
Iran (Islamic Republic of)
سچادگَشاده رو
۰۵:۲۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلام سایت بسیار مسخره ای دارین هر کی گفته فلان مشکلو دارم فقط جواب متخصص این بوده که به پزشک مراجعه کنید اینو که خودمونم میدونیم متخصص چلمنگ اگه چیزی نمیدونی کلا جواب ندی سنگینتری تا اینکه به همه بگی به پزشک مراجعه کنید به دکتر مراجعه کنید به متخصص مراجعه کنید خودتونم لطفا به روانپزشک مراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۲۱:۵۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
سلام من ی پهلو ک میخوایم معدم درد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام پدر من سرطان معده داره هرچی میخوره گیر میکنه هیچی نمی تونه بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام پدر من سرطان معده داره هرچی میخوره گیر میکنه هیچی نمی تونه بخوره دردش میکنه یا طبیعیه؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۳۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
منم میتونم به همه بگم برن دکتر .این چه کاریه هرکی هرچی میپرسه میگه باید به پزشک مراجعه کنی .چششششم حتما .نمیدونستم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۰۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام من 12 سالمه و از 6 سالگی وقتی که کمی سس یا فست فود میخورم سریع معده درد میگیرم خیلی به سرما حساسم و کوچک ترین سرما معده درد میگیرم و وقتی که کمی گرسنه میشم بعد از خوردن غذا معده دردم خوب نمیشه و تا چند ساعت ادامه داره پیش چند تا دکتر هم رفتم که گفتن چیزی نیست و فقط نباید گرسنه بشی لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۰:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام چند ماهه معده درد شدید دارم آندوسکوپی هم انجام دادم گفتن چیزی نیست دکتر برام قرص نکسیوم تجویز کرد با مصرف اون دردم کمتر شود اما بعد قطع اون بازم درد شدید سراغم آمد در ضمن من تو این چهار ماه نزدیک 7 کیلو وزن کم کردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
حسین شهاب الدینی هستم
۰۷:۱۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
من چند ساله درد معده زیاد حتی فکر میکنم داخل معده آتیشه گوشم گیپه سرم سنگینه حتی بعضی موقع مدفون سیاه است همه جا دکتر رفتم چند بار آندوسکوپی شدم جواب درست نگرفتم آیا مشکل
Iran (Islamic Republic of)
خانم مشایخی فر
۱۰:۰۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
سلام من۳۸‌ سال دارم از درد معده رنج می برم تو خواب تو بیداری و حتی احساس می کنم گرسنه هستم و بعد اگر غذا می خورم سیر هم می شوم باز هم شروع به درد می کند و درد به پشتم می زند و باعث قولنج می شود
خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید لطفا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
عليرضا
۲۲:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام ٢ هفتس اب يا هرچي ميخورم بويه بدى تو مشامم ميخوره نه ترش ميكنم ن درد دارم بو ازارم ميده
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سلام من ۴۸ ساله هستم دوسال از دست درد معده رنج میبرم پیش دکتر رفتم بعداز معاینه گفت رفلاکس معده دارم پنتو پروزل ۴۰ دمپریدون ۱۰ داده ولی الان درد شدید بالای معده دارم و به پشتم میزنه و کل دست چپم الان باید چیکار کنم ممنون میشم جواب بدهید
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۹:۴۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام، من مدت سه هفته ای میشه که معده و پشت معده ام دچار داغی و گرگرفتگی میشود، مشکل از چه میتونه باشه و چه کار باید بکنم.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
سلام. مدتی هست پرتو درمانی انجام میدم. بخاطر این موضوع حال تهوع شدید دارم. آمپول پلازیل مصرف میکنم. الان چند روز هست غذا یا چایی حتی اگر هم خنک باشه میخورم احساس سوزش شدید در معده دارم . لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۱۷ سالمه چند روزه کناره ناف و بالای نافم نفخ و درد کمی دارم و بعضی از صبحا حالت تحوع دارم و من اصلا هیچ وقت صبحونه نمیخورم میخواسم بدونم ممکنه به معدم ربط داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۵۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
معدم داغ میکند ولی گرسنه نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ایدا نابغه
۱۷:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
من ۱۲ سالمه . ۶ سالگی میکروب معده گرفتم .بیمارستان بستری شدم و آندوسکوپیو شستشو معده هم داشتم و همین طور استفراغ پر از خون
الانم معده درد شدیید دارم و استفراغ خونی
حدود یه ماه پیش هم سمت آپاندیسم درد داشت رفتم دکتر آزمایش گرفت عفونت داشتم الان ممکنه دوباره میکروب معده باشه و دوباره اد کرده باشه ‌؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم شادی
۱۵:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر ۳۳ ساله هستم مشکلی که دقیقا از ماه رمضان به بعد پیدا کردم احساس دل ضعفه مدااااوم و کلافه کننده ست خیلی هم بخاطرش دکتر های عمومی سرشناس مراجعه کردم شربتهای گیاهی دتجویز کردن،آزمایش خونمم خوب بوده میکروب معده نداشتم،پس بخاطر چیه که درقسمت نای و ابتدای معده ضعف دارم طوری که بعد قورت دادن لقه بلافاصله دلم ضعف میره
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۰۰:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام هرچند وقت این حالت سراغم میاد وقتی غذا میخورم بعد غذا حالم خراب میشه احساس میکنم فشارم میوفته کلا بی حال میشم یه حس خیلی بدی میگیرم احساس میکنم نیاز ب کمک دارم
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad Chopani
۱۳:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام دکتر عزیز
چند هفته هست زیر دنده چپ درد و سوزش انگار پوست بدنم رو می کشن شودم سنم 39 لطفاً کمک کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad Chopani
۱۳:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام دکتر عزیز
چند هفته هست زیر دنده چپ درد و سوزش انگار گوشتم رو میکشم شودم لطفاً کمک کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
احسام سیلیمانی
۰۶:۳۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
بنده الان چه ماه معدم درد میکنه درست نمیشم اینقدر دکتر عوض کردم یکیش میگه رود عصبیه،یکیش میگه سالم ولی من وقتی معدم خالی میشه ،وقتی قرص اس امپرازول که باید یه ساعت قبل از غذا بخری میخرم معدم درد میکنه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۳:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام بنده چند وقته که حس میکنم یه چیزی سر معدم گیر کرده و درد قفسه سینه دارم که این دردو تو ناحیه پشت کمر حس میکنم در ضمن زمان غذا خوردن وقتی از آب استفاده میکنم اصطلاحا گره میخوره و احساس درد میکنم ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
زینب هاشمی
۱۶:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام خستع نباشید من ۱۷ سالمه ۵ سال پیش مشکل زخم اثناعشر داشتم که با دارو خوب شد ولی بلافاصلع بیماری آشالازی گرفتم...هرزگاهی معدم درد میگیرد جوری که هم نفس سخت میکشم هم سردرد و دندون درد ولی تا یذره آبجوش میخورم خوب میشد لطفل راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایوب محمدی
۲۱:۳۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
سلام .من امروز ظهر یک کیک وآب میوه خوردن ..الان احساس میکنم وسط سینه ام گیرکرده حتی وقتی آب دهانم روقورت میدم احساس میکنم به چیزی برخورد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۳:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
معده درد دارم سوزش معده سنگینی معده درد پشت کمر
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی همتی
۰۷:۳۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلا مردی ۴۷ ساله هستم
اسید معدم ترشح داره چند روزه سوزش و داغی خیلی زیادی زیر قفسه و حرارت زیاد روی سینه ام هست همینطور پشت کمرم دقیقا پشت معدم خیلی داغ و حرارتش خیلی زیاده و حالت سوختگی داره نمیتونم دست بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام معده درد دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام من وقتی دستم رو روی سمت چپ شکمم فشار میدم دوقسمت زیر انگشتانم درد میگیره یکی زیر قفسه سمت چپ زمانی ک پشت فرمونم اون درد میاد یا دراز کشیدم و انگشتمو فشار بدم .یکی دیگه سمت چپ شکمم یه قسمت انگشتم ارومم فشار بدم درد میگیره
درد معده پیدا کردم دکتر با ازمایش گفت هلیو باکتر مثبته
پنتوس 40 و قرص اموکسی سیلین بیسموت ساب کلارسین داد
الان رنگ مدفوعم قیری و چسبندگی دارد
ولی بازم فشار بدم رو شکمم درد دارم
یا روی معدم زیر قفسه رو با انگشتم ارومم فشار بدم درد میکنع علت و علائم چیست ؟سرطان معده نگرفتم ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۰ ۰۲ تير ۱۳۹۹
من 28 سالمه بعضی وقتا معدم میسوزه احساس ضعف میکنم بعضی وقتا تو خواب هم درد میگیره میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۱ تير ۱۳۹۹
اخه بااین همه مریضی چرا باید زندگی کنیم
France
مقدم
۲۰:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
معده ام خیلی میسوزه وهمش احساس گرسنه گی میکنم باید چیکارکنم دکترم رفتم فایده ای نداشت
Iran (Islamic Republic of)
خانم
۱۷:۴۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
در ابتداي ماه هشتم بارداري هستم. دو روز است با مصرف آب سرد يخچال به شدت دچار درد در ناحيه معده ميشوم.
البته پيش از اين آب سرد نمي خوردم. اما امروز به هيچ وجه نمي توانم حتي آب با درجه حرارت اتاق را هم بخورم. و دچار درد شديد مي شوم. علت چيست؟ راه درمان خانگي بفرماييد
Iran (Islamic Republic of)
صدرا امامی
۰۱:۰۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من دو روزه حس میکنم یچی سر معدم هست بعد موقع نفس کشیدن دم و باز دم یه دردی خفیف یا چجور بگم حالت تنگی نفس حس میکنم میشه خواهشا کمکم کنید
بخاطر شرایط کرونا میترسم دکتر برم و حتی حس میکنم کرونا هست ممنون میشم زودتر راهنمایی کنید✋
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۷:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام من 24سالمه ویکماهی هست که سر دلم میسوزه از ظهر به بعد تا وقتی که بخوابم شب ها اذییتم نمیکنه، هر غذایی هم میخورم اذییتم میکنه به خصوص اگه خورشت و برنج باشه ترش میکنم پشت غذا به خاطر همین کم غذا میخورم و وزنم هم کم شده و زمانی همکه استرس بهم وارد میشه سوزشش بیشتر میشه بعضی مواقع هم احساس نفس تنگی دارم اگه امکانش هست علتش رو بهم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من درد معده دارم نمی تونم غذا بخورم حتی اب هم می خورم درد می کند علتش چیست
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۲:۴۸ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
پسرم 12 سالشه و مشکل معده پیدا کرده که در پایین معده اش درد میکند و بعد به کمرش میزند و کمرش درد میگیرد هر قرص ارام بخشی هم دردش رو خوب نمیکنه میشه بگین دارمانش چیه و باید چیکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۱:۱۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
با عرض سلام
۲۱ سالمه.سمت راست قفسه سینم درد میکنه. این درد موقع دراز کشیدن بیشتر میشه ممکنه از معده ام باشه؟؟؟؟
صبح زود و بعد از مصرف غذا بیشتره ..
ممنون میشم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد خزایی
۱۲:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
با سلام من درد معده ندارم ولی وقی دیر ناشتا می خورم بوی اهن یا خون میاد احساس میکنم ووقتی خم میشم سری بی اهن میاد دهنم وسردرد میگیریم.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام من ۲۷ سلام هست خیلی معدن درد میاد میام دکتر یه چند مای خوب میشم دوباره شروع میشه خیلی حالم بد میشه خون ریزی معد هم میکنم درد خیلی زیادی دارم تو گلوم میسوز چه کارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۹:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
باسلام
من خانمي ٣١ ساله هستم ١٠ روزي ميشه قسمت هاي (زبر سينه ي چپ، راست، وسط سينه،) درد ميكنه اين درد در هنگام گرسنگي و بعد از غذا هست گاهي به شكم هم ميزنه، عذر خواهي ميكنم دچار نفخ هم شدم، احساس سنگيني در وسط سينه دارم، جوري كه انرژيم رو يهو ميگيره، ممنون ميشم راهنماييم بفرمايد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام مردی 41 ساله هستم هیچگونه سابقه بیماری معده نداشتم چند روز پیش غذای سنگین خوردم معدم سنگین شده بود و درد میکرد گفتم استفراغ عمدی کنم که معدم خالی بشه بعد از چند بار خون زیادی بالا اوردم و معده درد شدیدی دارم اورژانس رفتم ازمایش گرفتن دیدن خونریزی داخلی ندارم مدفوع هم سیاه نیست ولی درد زیادی دارم حتی اب دهنمم نمیتونم غورت بدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۹ ۲۵ دی ۱۳۹۸
سلام مردی ۴۵ ساله هستم که از چهار سال پیش دچار مشکلات گوارشی شدم ، کلونوسکوپی و اندوسکپی شدم که با یک دوره دوهفته ای داروی آنتی‌بیوتیک مرخص شدم بلافاصله بعد از پایان داد روزها مجدد سوءهاضمه بازگشت و نفخ شدید تب خفیف بی انرژی بودن خواب آلودگی مجدد بعد دو سال مراجعه کردم داروی اوزونیوم ۴۰ بهمن تجویز شد و الان دوسال هست که هر صبح یک کپسول اوزونیوم میخورم به شدت دچار تعریق شدید ناگهانی میشم دهانم صبح زود تلخ هست و خشک و هر .چند هفته یکبار به مدت چهار روز از ، خواب آلودگی و بی حس و انرژی میشوم البته داروی کم کاری تیروئید و دو نمونه داروی عصبی مصرف میکنم و آیا مشکل کبدی دارم وزنم هم ۱۰۰ کیلو هست البته با شکم برآمده و دست و پای لاغر قرص زیرزبونی بپرونو فین ۲میلی هم روزی دو با مصرف میکنم قرص های اعصاب پاروکسی این هر شب دو عدد ونورتریپتیلین هرشب یکی آیا اوزونیوم ۴۰ را که بیش از دو سال است که مصرف میکنم خطری ندارهچون اگر مصرف نکنم به شدت نفخ میکنم و سوزش شدید معده هم پیدا میکنم ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۹ دی ۱۳۹۸
سلام من یه مدتی بعد غذا سکه سکه شدید میگیرم معده ام ترش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۴ دی ۱۳۹۸
سلام دکتر.من ۲هفته هست کنار معده ام احساس میکنم باد داره هی فشار میدم هی احساسنیکنم یه چی گلوله شده میشه راهنمایین کنید
Iran (Islamic Republic of)
Raziye
۲۳:۲۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشيد من ٦ساله مشكله معده دارم اندوزكوپي كردم گفتن نفخ معده هستش دارو هم مصرف كردم خوب نشدم جديدا معدم علاوه بر درد شديد خيلي ميسوزه لطفا راهنمايي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
محمد .تو
۲۰:۳۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
با سلام من چند ساله ک معده درد دارم .اندوسکوپی کردم گفتن چیزی نیست ولی معدم همیشه میسوزه دلیلش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
یه چند وقتی هست معدم درد میکنه سمت چپ شکمم درد میکنه و دور نافم میسوز خواهش میکنم منو راهنمایی کنید که چه مشکلی دارم چکار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
من ی دختر 13 ساله ام نزدیک یک ساله شب ها از حالت تهوع خوابم نمیبرد بعد کم کم معده درد گرفتم اندسکوپی کردم زخم معده داشتم الان چند وقته دارو مصرف میکنم ولی خوب نمیشم این درد معمولا نزدیک مدرسه ها وشب هاست
Iran (Islamic Republic of)
Ahmadi
۱۸:۰۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
من یه مدته فقز غذای بیرون میخورم...الان چن روزه بعد خوردن هرچیزی معده درد شدید میگیرم .دلیلش چی میتونه باشه
اگه زخم معده س میشه درمانش کرد کامل ?
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۱۸:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
یک لیوان آب خوردم و انگار رفته پشت کمرم علتش چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۹:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
من 14سالم حدود دوساله که دوطرف دنده‌ای درد میگیره بعدی وقتا سردر سرگیجه دارم گاهی صرفه میزنم پنج ماهه تحت نظر دکتر اسم هستم الان معده درد دارم درد دنده هیچی نمیتونم بخورم هنگام خوردن در شدید دارم حتی هنگام اب خوردن چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
صبری
۰۱:۳۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
پدرم مشکل درد معده دارد تا اینکه دکتر رفت آندوسکوپی و آزمایش برداشتن بهش گفتن سرطان معده است دکترا گفتن خوب میشه چون زود آوردینش آیا خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۸:۴۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام من تا بحال اصلا معده درد نداشتم تا وقتی ک دیروز کمی بیشتر سیر خام خوردم وقت خواب از سوزش معده نتونستم بخابم فرداش بازم سوزش معده دارم جوریکه با قورت دادن هر لقمه معدم درد میکنه چیکار کنم خوب بشم؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
من وقتی ترشیجات یا غذایی که توش سیر باشه میخورم معدم خیلی درد میگیره.میشه علتشو بگید؟
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۰۰:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
من خیلی وقته معدم سوز میزنه و موقعی غذا خوردن احساس سیری میکنم ولی موقعی ک یک لقمه غذا میخورم دیگه احساس سیری از دست میدم
Iran (Islamic Republic of)
Kaaaaaammmm
۱۴:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
با سلام چرا بعد از خوردن غذای تند یا فلفل میخورم دل درد میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
وقتی دمر می‌خوابم معدم بدجوری درد می‌کنه تیر میکشه من۱۸سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام من چندوقتی هست که روزه میگیرم والان کم کم معده دردم شروع شده طوری هست که حالت تهوع دارم واینقدرشدید هست که از خواب بیدارمیشوم لطفا بهم بگین مشگلم چیا ایاجدیه وباید به دکترمراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
من پسری هستم ۲۸ساله یک ماهه سوزش معده همراه درد دارم و وقتی دست به قسمت زیر دنده هام میزنم درد میگیرد البته چند وقت پیش یعنی قبل شروع معده درد قرص افزایش وزن مصرف کردم ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
زضا
۰۹:۱۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
با سلا من چند سالی است خارش شدید مقعد دارم چندین پزشک مراجعه کردم نتیجه نگرفتم ایا زخم معده ومشکلات گوارش دخیل هستند ممنونم کمکم کنی عمری گرفتارم با تشکر از جناب اقای دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۲ دی ۱۳۹۷
امان از درد معده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۲ دی ۱۳۹۷
سلام هنگام خوردن میوه سوزش شدید معده احساس می کنم ترش می کنم و موقع نفس کشیدن احساس می‌کنم قسمت تحتانی معده ام می سوزد بعضی اوقات فکر می‌کنم غذا سردم مونده گلوم. احساس خفگی دارم
Iran (Islamic Republic of)
مهلا
۰۱:۵۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
ام من 18 سالمه بعضی وقتا شده از کاره زیاد یک شبانه روزم غذا نخورده باشم الان چن وقته وقتی یک روز غذا نمیخورم و صبش آب میخورم معدم درده شدیدی همراه با تیرکشیدنو سوزش داره و دردش زود هم قطع نمیشه و چندین روز درد میکشم میخواستم ببینم دلیلش چیه؟ اگه جدیه برم دکتر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
سلام من دختری ۱۹ ساله ی ۱۶ تا قرص برا کمر درد و عفونت و سرماخوردگی رو با هم خوردم الان هم شکمم درد دارم هم معدم درد میکنه غذا یا چیزی ک میخورم اذیت میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
سلام
۱۰ روزی است که سر معده ام به اندازه یک سکه درد میگیرد که شوند گرفتم چیزی نبود البته وقتی رانیتیدین میخورن دردش آروم میشود ولی بعد از مدتی دوباره شروع میشود و بعضی مواقع باعث
فشار و درد روی قلبم میشود
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۹:۵۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام من نزدیک دوساله معدم خیلی عذیتم میکنه اندسکوپی گرفتن گفتن زخم داره ولی هرچی دارو مصرف میکنم خوب نمیشم چکار کنم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مجتبی
۲۲:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
من جوانی ۳۳ساله هستم معدم درد میکنه حتی گاهی وقتهاشده که نتوستم نان بخورم از درد قرصهای اعصاب که میخورم خوبم زیاد میخورم اما قرص بیشاز حد هم واسم ضرر داره چکار کنم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۲۰:۵۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
با سلام
مدتی هست اگر گرسنه باشم سر معدم یه چیزی گیر کرده، و به تازگی هم همش همین حالتو دارم و حالت تهوع هم دارم اما بالا نمیارم و حس می کنم...
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۴:۲۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام من سی و پنج ساله هستم یه ساله امپرازول کپسولشو مصرف میکنم ولی الان بعد از مصرف سه چهار ساعت منگ میشم میشه لطفا دلیلشو بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام جوانی 29ساله هستم معدم رفلاکس داشت که باهاش کنار میومدم و الان چند وقته رفلاکس ندارم اما یک هفتس که هر چیزی که میخورم معدم بعدش بلافاصله درد میگیره .تورو خدا بگید چکار کنم .ضمنا فردی بسیار استرسی هستم .
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۸:۰۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام منم چند سالیه معده ام موقعه ی غذا خوردن درد میگیره آیا ممکنه زخم معده داشته باشم ؟اگه پیشگیری نشه چه اتفاقی برام میوفته؟ممنون میشم جوابمو بدید
Netherlands
غزل
۱۹:۵۷ ۲۵ تير ۱۳۹۷
من یک هفته پیش دچار دندان درد شدید شدم و مجبور شدم ی بسته ژلوفن رو تو مدت سه چهار روز مصرف کنم الان دو روز دچار سوزش معده شدم با این که رانیتیدین مصرف میکنم اما همچنان بعد از خوردن چیزی معدم درد میگیره مدفوعمم روز اول سیاه بود اما الان طبیعی ولی خیلی میترسم لطفاً راهنماییم کنید و در چه صورت به پزشک مراجعه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۹۷
سلام ، علایم کمبود اسید معده چیست ؟ ایا برای کمبود اسید معده داروی خاصی وجود دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۲۷ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
ببخشید من خانمی30ساله هستم و4سال هست که درد دارم ولی یک سال و نیم پیش اندوسکوپی دادم وزخم مری داشتم 6ماه دادو خوردم اما الان گاهی شدید درد دارم وحتی به دندونم میزنه وگاهی از دندونم شروع میشه کلافه شد میترسم سرطان باشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۲۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام.من زخم مری دارم حدود6ماه داروخوردم پنتوپرازول و پرمیدون اما الان گاهی دردشدید دارم وتقریباهمیشه درد خفیف دارم حتی وقتی دارومیخورم چیکارکنم کلافه شدم
Germany
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
باسلام من خانومی 32ساله هستم از اول ماه رمضونه که سرم سنگینه و الان دو سه روزی هست معده ام شدیدا ترش میکنه و وسط قفسه سینه ام میسوزه حالت تهوع هم دارم و شربت معده ام خوردم ولی خوب نشدم تاثیری نداشته میتونید کمکم کنید لطفا ؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام . فقط حالت تهوع داشتم هیچی نمیتونستم بخورم رفتم دکتر امپرازول بهم داده دارم مصرف میکنم فعلا بهترم مشکلم چیه ؟ باید چکار کنم؟؟؟
Germany
محمد
۱۱:۴۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام صبح ها احساس ناراحتی در معده میکنم وصبح ها ک از خاب پامیشم گاهی احساس حالت تهوع دارم وتو گلوم احساس چیزی مصل تیغ ماهی میکنم از چیست
Iran (Islamic Republic of)
sara
۱۶:۳۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام.دختر 24ساله هستم یه مدت چهارماهه قرص سیپروهتادین مصرف کردم بعداز قطع دارو تا یک ماه سردردهای خیلی بدی داشتم و بیخوابی بعد یع مدت سردردای من خوب شد بعد از اون مدت هروقت که به دستشویی میرم و مدفوع میکنم ضربان قلبم به شدت میره بالا و حال خیلی بدی بهم دست میده دکتر رفتم گفتن مشکل قلبی نداری این حالت ها عصبی هستن و از افسردگیه خواهش میکنم منو راهنمایی کنید که چه دکتری برم ممکنه از گوارش باشه؟؟؟؟
Netherlands
پرچکانی
۱۵:۰۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید ۳۸ساله هستم سه ماهی است که وقتی که میخوابم اروق زیاد میزنم تازگی غذا میخورم انگار نجویدم معدم خیلی سنگین میشه گاهی وقتا حلق و گوشم کمی درد میکنه ایا ممکنه اسید معدم زیاد باشه اگه اسید باشه چقد زمان میکشه کاملت بهبودیشو به دست بیاره..؟خیلی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من خانمی 44 ساله هستم تقریبلا6 ماهی هست که معدم دردداره میوه ولبنیات وسبزیجات که مصرف مکنم معدم خیلی شل می شودوسرمعدم دردداره
Iran (Islamic Republic of)
اياد
۰۲:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام بنده پارسال دچار مشكل شديد شدم جوري كه غذا بالآي معدم گير ميكرد نفس به راحتي نميكشيدم و به مدت يك ماه به شدت حالت خفگي داشتم و ١٤ كيلو وزن كم كردم و غذا به راحتي نميتونستم بخورم مشكلم رو چه چيزي تشخيص ميديد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مژده
۰۷:۲۴ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام ، من وقتی معده ام خالی باشه بشدت میسوزه و هر مایعاتی بخورم توی مری ام میمونه حتما باید غذای زیاد بخورم تا غذام برنگرده و از اضافه وزن رنج میبرم چطوری مدیریت کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۰۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام مردی28ساله هستم چند روزی که احساس سوزش معده دارم و و هر وقت چیزی بخورم بالا میارم حتا با خوردن اب وروی شکم وکل بدنم ورم میکنه مثل حساسیت غذای بعد از بیدار شدن از خواب سردرد شدید هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
سلام
32سالمه و سه ماهه که سمت چپ شکمم مور مور میشه انگار یه باد توی اب به پهلوی چپم میپیچه وقتی که اینجوری میشم تپش قلب و فشارم بالا میره بعضی وقتها هم بعد از غذا خوردن زیاد حالم بد میشه که محتویاتشو کمی بالا میارم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
سلام.من قبلا ورم معده داشتم ولی با مصرف امپرازول بهترشدم.چند وقت پیش رفتم آزمایش دادم و متوجه شدم که میکروب معده دارم قرص بیسموت.امپرازول.مترونیدازول.آموکسی سیلین برام تجویزکردن الان چند روزه این قرصارو میخورم یه کم درد دارم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ستاره
۱۹:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من از اوایل مهرماه پارسال تا حالا هرماه یک بار دچار درد معده شدید میشم که فقط با مسکن اروم میشه.دکتر رفتم و آزمایش دادم که سنگ کلیه و عفونت مجاری ادرار توی آزمایش مشخص شد.سونوگرافی انجام دادم اما گفتن سنگ کلیه نداری.میخوام بپرسم ایا عفونت مجاری ادرار میتونه به معده درد ربط داشته باشه؟یا باید به متخصص گوارش مراجعه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
جواب منوندادین خواهش میکنم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۱۱:۴۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام دوست عزیز باید بری دکتر کلیه و مجرا ادراری من برات قرص معرفی میکنم سفیگسیم برای عفونت مجرای ادراریه اسم من دوا و ذکرو شفا
Iran (Islamic Republic of)
masoumeh
۱۲:۰۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام من حدودا سه چهار روزه که هرچی میخورم حتی اب تا دوسه ساعت بعدش معده درد شدیدی میگیرم..بنظر شما مشکلم چیه و چیکار باید بکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۳۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام
من 43سال دارم مشکل زخم اثنی عشر دارم و فشار خون بالایی هم دارم
میخواستم ببینم داروی گیاهی ای هست که فشار خونم رو تنظیم کنه و به اثنی عشر و معدم اسیب نزنه
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
سلام من مشکلات گوارشی دارم مثلا سوزش سردل . اگر قرص های رتنیتیدتین و فاموتیدتین را نخورم اسید مداوم ترشح می کند . راستی من روزی ۶ تا۸ عدد قرص رانتیدتین و یا فاموتیدتین میخورم . اصلا غذای چرب و سنگین و پر نمی خوردم و بعضی وقت ها بستنی و یا شکلات کاکا یویی می خوردم فورا رفلاکس معده استفراغ می کنم و حدودا ۴ یا ۵ سال است اینگ نه هستم. و بندرت عصبی می شوم.حال می خواستم بدانم اگر روزی ۶ یا ۸ قرص معده میخورم مشکای در کار نیست. منتظر ج اب هیتم متشکرم.
Netherlands
محمد
۱۹:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام 23سالمه بعدضهرهایهوفشارروی سینم میاداکو قلب دادم گفت مشکلی نداری احساس مرگ تپش قلب بعدضهرهامیگیرم ازمایش سونوگرافی دادم گفت مشکلی ندارین وازمایش خون چکاب کامل دادم مشکلی نبودفقط کم خونی دردسمت چپ بدن میگیره دودمیکشم همینطوری میشم فکرمرگ به سرم میزنه متادونم مصرف میکنم احساس تنگی نفس میکنم نمیدونم چیکار کنم فشارم کلسترول بالا توازمایش بود داددادبهترشدم بازم همینطورشدم ممنون میشم جواب بدین چه ازمایشی بدم
Iran (Islamic Republic of)
farzad
۲۱:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
معدم ،درد میکند ،و احساس گرسنگی میکنم ،و زود زود گرسنم میشه ،،و بعضی وقتی یک جای نقطه در معده درد میکشه و تیر میکشه ،قفسه سینمم بعضی وقتا درد میکند ،،،،من 19سالمه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عباسی
۲۲:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
با عرض سلام و خسته نباشید
چند وقتی میشه که وقتی حتی آب خالی هم میخورم از دهانه معده احساس سوزش میکنم یا وقتی غذا های آماده میخورم درد همچنان هست و آروغ های پی در پی اذیت میکنه
۱۲۳