رادیو و تلویزیون در هفته‌ای که گذشت؛

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو معرفی شدند/ "کلاه قرمزی" به رادیو رفت

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در این هفته رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.
 
بنابراین گزارش؛ در مهمترین رویداد این هفته رادیو و تلویزیون شبکه های سیما به مناسبت میلاد امام علی (ع) و روز پدر، ویژه برنامه های مختلفی را در نظر گرفتند که می توان به پخش "کلاه قرمزی"، "پدر"، "مولای عشق"، "نبرد سه روزه" و "زمزمه های آسمانی" اشاره کرد.
 
همچنین، شبکه های مختلف تلویزیون برنامه هایی را برای اعتکاف در ایام البیض به روی آنتن بردند. برنامه "حریم کبریا"، "سلوک منتظران"، "پدران آسمانی" و "اعتکاف" از شبکه یک سیما، برنامه "کوی محبت"، "پابوس"، "آئینه خانه" از شبکه دو سیما، برنامه "مسیر پرواز" از شبکه چهار سیما، برنامه "خلوت دل" و "آئینه در آب" از شبکه قرآن و معارف سیما و "روشنا" از شبکه جام جم در این ایام پخش شد.
 
سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا با حضور "محمدحسین صوفی" معاون صدا، تقدس نژاد معاون اداری مالی صدا و سیما، برنامه سازان و مدیران رادیو و میهمانان خارجی در سالن همایش های سازمان صدا و سیما افتتاح شد.
 
این جشنواره به مدت 3 روز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد. در این جشنواره از کشورهای ولز، انگلیس، مالزی، آمریکا، سوئیس، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، لهستان، سنگاپور، چین، رومانی و صربستان حضور داشتند.
 
در افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو، صوفی معاون صدا رادیو جشنواره را افتتاح کرد.
 
در اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو از برگزیدگان صدا در همه حوزه های مختلف رادیو تقدیر شد.
 
در دیگر رویداد این هفته، "سیدعلی سمنانی" تهیه کننده مجموعه طنز "ساعت خوش" در حالیکه در راه بازگشت از مسیر شمال بود، در جاده چالوس به علت سکته قلبی درگذشت. پیکر او سه شنبه 23 اردیبهشت ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
 
مرحوم سمنانی در سال 83 با همکاری فردوس حاجیان مجموعه شهرک اعداد را برای شبکه تهران ساخت.
 
حمید چیت چیان وزیر نیرو در برنامه "تا ثریا" حضور داشت و در خصوص وضعیت آب آشامیدنی در کشور سخن گفت.
 
فیلم سینمایی "کلاه قرمزی و سروناز" از برنامه رادیو فیلم و رادیو نمایش پخش شد.
 
علی دارابی در آئین نکوداشت همکاران برگزیده تولید و فنی سیما از پیشکسوتان دوبلاژ، پیشکسوتان تولید و فنی با اهداء لوح تقدیر قدردانی کرد.
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.