در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا؛/2

معاون صدا: جشنواره رادیو در بین جشنواره های معتبر بین المللی از جایگاه خوبی برخوردار است

محمدحسین صوفی در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو گفت: 20 درصد رشد در بخش بین المللی داشته ایم و همین باعث شده جشنواره در بین جشنواره های معتبر بین المللی از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران مراسم اختتامیه ی سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا در مرکز همایش های سازمان بین المللی صدا وسیما با حضور سید عزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی، محمدحسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مدیران در حال برگزاری است.

محمدحسین صوفی معاون صدا در این مراسم عنوان کرد: افزایش تعداد 8 شبکه رادیویی به 26 شبکه، 68 هزار ساعت برنامه سازی به 160 هزار ساعت و تبدیل 200 عنوان برنامه به 1200 عنوان از دستاوردهای یک دهه تلاش و فعالیت در رادیو است.

محمدحسین صوفی معاون صدا با خیرمقدم به همه مهمانان ایرانی و خارجی سیر تحولات در جوامع را بسیار گسترده دانست و گفت: در طول سالیان حیات رادیو در جهان و 74 سال فعالیت آن در ایران ، شاهد تحولات فنی و محتوایی زیادی بوده ایم. در بخش تکنولوژی، رادیو نفتی تا رادیو موبایل و اینترنتی را طی کرده است. همچنین در حوزه محتوا برنامه های گفت و گو محور، مستند، نمایشی، مینی فیچر و فیچر پدید آمد.

وی ادامه داد: با تغییر ساختار برنامه سازی ،محتوا نیز تغییر کرد. رادیو توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و در سبد رسانه ای مردم حضور داشته باشد. در طول این سال ها رشد و توسعه یافت. در سال 83، 8 شبکه فعالیت می کرد اما حالا 26شبکه در رادیو وجود دارد. البته به این رقم باید شبکه های استانی و محلی را هم اضافه کرد. در سال 83 68 هزار ساعت برنامه سازی صورت گرفته است اما امروزه این رقم به 160 هزار رسیده است. همچنین در سال 83، 200 عنوان برنامه در رادیو وجود داشت اما حالا 1200 عنوان.

وی با اشاره به اقدامات مفید و موثر رادیو بیان کرد: اقدام مهم دیگر جشنواره در بخش پنجمین اجلاس صدا رقم خورد. ما نیاز به تحقیق ، پژوهش و استفاده از نظرات اندیشمندان ایرانی و خارجی داریم.

صوفی افزود: از میان آثار، 1050 اثر به جشنواره راه پیدا کرد که از این میزان 700 عنوان به برنامه سازان داخلی و 340 عنوان به برنامه سازان خارجی مربوط است. همچنین از این آثار کارگاه های آموزشی استفاده شد. بخشی از آن تبدیل به کتاب و بخشی دیگر در دانشگاه های صداوسیما مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ضمن مقایسه سیزدهمین دوره جشنواره با دوره قبل آن بیان کرد: در بخش داخلی 40 درصد رشد آثار و 20 درصد رشد در بخش بین المللی داشته ایم. همین مساله باعث شده است جشنواره رادیو در بین جشنواره های معتبر بین المللی از جایگاه خوبی برخوردار باشد.


انتهای پیام/رس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار