"حامد کلاهداری" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مدیریت شعاری معضل بزرگ سینماست/ با حرف هایم دشمن تراشی می کنم

کلاهداری گفت: متاسفانه ما در عرصه سینما مدیرانی داریم که مدیر نیستند، آنها با شعار بدون عمل در پایان هر دوره، جای خود را به مدیر شعاری بعدی می دهند.

"حامد کلاهداری" بازیگر تلویزیون و کارگردان سینما، در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: بحث اصلی در حوزه و عرصه سینما از نظر من سوء مدیریت مدیرانی است که برای این عرصه انتخاب می شوند،اصلا مدیر نیستند، وعده و شعار بیداد می کند و از عمل و راه چاره خبری نیست.
 
وی با انتقاد از وضعیت تهیه و تولید فیلم ها گفت: مدیران عوض می شوند و کار خاصی از پیش نمی برند. در سینما و تلویزیون ما چنددستگی است و افراد باید خط مشی و سیاست‌ها را بپسندند و دنبال روی گروه ها شوند.

وی افزود: متاسفانه یک بزرگتر، یک پدر وجود ندارد که همه فرزندان و افراد خانواده را سر یک سفره بنشاند و ایجاد همبستگی و یکپارچگی کند. هیچ کس، هیچ کس را قبول ندارد، کسانی که در دوره پیش مدیر بودند، در حال حاضر کنار گذاشته شده اند و همینطور در دوره قبل و بعد از این، این روال ادامه دارد و خواهد داشت.
 
کلاهداری همچنین بیان کرد: همانطور که قبلا گفتم مشکل اصلی مدیریت سینما است، سینما باید به‌دست مدیران واقعی مدیریت، سیاستگذاری و هدفمند شود. نباید در یک برهه زمانی، مثلا برای جشنواره فجر، هرکس که به طور مثال خواست فیلم اجتماعی بسازد، به طور کلیشه به همه اجازه ساخت فیلم اجتماعی بدهند. باید با برنامه ریزی از هر ژانر و موضوع و قصه، فیلمی ساخته شود و تفاوتها و تنوع موجب جذاب شدن رقابتها و جذب مخاسب شود.
 
چیزی به نام مدیریت کوتاه مدت و بلندمدت در سینمای ما واقعا شوخی است. مسئله مهمی که حتی در شعارها هم به آن اشاره نمی شود، یعنی حتی ابزار جذب از طریق شعار هم نیست و آنقدر بی اهمیت است که به آن فکر هم نمی کنند.
 
کلاهداری ضمن نقد از مدیریت دوره قبل گفت: دوره قبل با مدیریت شمقدری، هرچیز که نداشت یک نکته مثبت داشت و آن بهادادن به سینماگران جوان بود. او راهی را برای اینگونه فیلمسازان تقریبا گمنام و جوان بازکرد تا بتوانند اثرخود را تولید کنند، اما من انتقادهایم را هم از ایشان و مدیریت دوره ایشان کرده ام، من خودم در زمان آقای جعفری جلوه پروانه و مجوز نمایش اولین فیلم سینمایی خود را گرفتم.
 
وی در پایان گفت: رابطه و لابی و تسلط عده ای بر سینما موجب شده این مسائل پیش بیاید. سینمادارها لابی می کنند و با تهیه کننده خاصی همکاری می کنند، تهیه کننده ها با توزیع کننده ها و ... باید نظارت شود.
 
همیشه گفته ام و با این حرفها برای خودم دشمن تراشی هم کرده ام، اما باز می گویم از سینمای ایران باید دست پدرخوانده ها کوتاه و حتی بریده شود تا سینما بهبود یابد.
 
من به تازگی فیلمی را کارگردانی می‌کردم که بدلیل مسائل مالی در مرحله فنی متوقف شد و نقش اصلی و البته متفاوت آن برعهده اکبر عبدی بود.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار