تسکین بحران ریه‌های بیمار از گرد و غبار ایلام با قطرات باران + تصاویر

ایلام چند سالی است که مورد هجوم ریزگردهای عربی قرار می‌گیرد و این بحران تاکنون به بسیاری مردم استان ایلام آسیب‌های جدی وارد کرده و محیط زیست را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،ایلام چند سالی است که مورد هجوم ریزگردها قرار می‌گیرد و این بحران تا کنون به بسیاری مردم استان ایلام آسیب‌های جدی وارد کرده و محیط زیست را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

هرسال با شروع فصل تابستان، غبارهای عربی نیز به استان‌های غربی ما حمله می‌کنند و در این میان استان‌های غربی آسیب بیشتری می‌بینند و ایلام که استانی با داشتن 420 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است تا کنون رنجهای بسیاری را در این زمینه به خود دیده است.

از چند روز گذشته به‌صورت روزانه و مداوم و برخی اوقات با تأخیرات چندساعته شاهد آسمانی غبارآلود در ایلام بوده‌ایم.

غباری که به‌صورت توده‌ای وارد آسمان استان‌های غربی کشور می‌شود و در این میان نیز استان ایلام سهم ویژه‌ای را از ورود گرد و غبار دارد.

گرد و غباری که در ساعات گذشته به بالای 300 میکروگرم بر مترمکعب رسید ولی چون برای اعلام وضعیت بحران میانگین 24 ساعت را در نظر می‌گیرند، وضعیت غلظت ریزگردها در ایلام تنها به مرز هشدار رسید.

هوایی که ما شاهدش بودیم و ریه‌های ما با تمام وجود حسش کردند، چیز دیگری می‌گفتند که حاکی از بحرانی بودن وضعیت هوایی در ایلام بود.

از دقایقی پیش قطرات باران در ایلام شروع به باریدن کرده امید می‌رود که با این بارش‌های پراکنده شاهد پاکیزگی آسمان ایلام، عروس زاگرس باشیم.

یوسف شیخ الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار کرد: گرد و غبار و ریزگردها تا دو روز آینده به‌صورت رقیق در آسمان ایلام وجود دارد.

وی افزود: توده جدیدی از این گرد و غبارها فردا وارد آسمان ایلام می‌شود و تا دو روز نیز در این جوّ پایدار می‌ماند.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام تصریح کرد: گرد و غبارها در ایلام از شامگاه گذشته تا کنون روند کاهشی داشته است و از روز آینده توده جدیدی وارد آسمان ایلام می‌شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: تسکین ، ریه ، گرد وغبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.