"مدینه" به روایت بازیگر مادرانه

"مهدی سلطانی سروستانی" گفت: "عبدی" به نسبت من و البته دیگر نقش‌هایم مسن تر و با توجه به اینکه مقابل شخصیت "مدینه" به عنوان قهرمان داستان قرار می گیرد یک ضد قهرمان محسوب می شود.

"مهدی سلطانی سروستانی" بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون، با اشاره به فعالیت‌های اخیر خود در سریال‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از عید ایفای نقش در سریال هفت سنگ علیرضا بذر افشان را به پایان رساندم که در زمان مناسب خود و با تصمیم مدیران سازمان صدا و سیما، زمان پخش آن مشخص می شود.

وی با اشاره به حضورش در پروژه‌ی مدینه سیروس مقدم و بازی به جای شخصیت عبدی اظهار داشت: مدینه سریالی مناسبتی است که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود و باید بگویم که تصویر برداری کاراکتر عبدی نیز به پایان رسیده است.

سلطانی سروستانی با اشاره‌ای بیشتر به شخصیت عبدی افزود: عبدی به لحاظ شخصیت پردازی مردی تنها با جهان بینی متفاوت با نقشهای قبلی است. او مثل همه ما از زاویه خود به دنیا می نگرد و واقعیت های پیرامونش را با ایدئولوژی خود تحلیل می کند.

وی با اشاره به تفاوت‌های نقش عبدی با دیگر کاراکتر‌های به نگارش درآمده در سریال‌های "دیوار" و "مادرانه" توسط سعید نعمت الله گفت: هرچند نویسنده سریال‌های "مادرانه"، "دیوار" و "مدینه" سعید نعمت الله بوده ولی ما تفاوت را به خوبی در آن‌ها می‌بینیم .

بازیگر سریال "مدینه" در خصوص قهرمان و ضد قهرمان بودن "عبدی" ادامه داد: از دیدگاه رئالیستی،عبدی و نه هیچ نقش دیگری را مثبت و یا منفی نمی‌بینم ولی با توجه به کاری که انجام می‌دهد، آن را ضد قهرمان خطاب می‌کنم.

سلطانی سروستانی با اشاره به هدف یک بازیگر افزود: اولویت اول بازیگر تلویزیون متفاوت بودن نیست بلکه قابل باور بودن است. بینندگان تلویزیون دانشجویان بازیگری نیستند که ما تفاوت در بازیگری را به آنها نشان دهیم. بیننده تلویزیون قبل از هر چیز از بازیگر انتظار قابل باور و متقاعد کننده بودن را دارد. برخی قابل باور بودن را قربانی متفاوت بودن می کنند که این خود با شکست مواجه می شود. از سوی دیگر، بازیگر اگر بازیگر باشد ناگزیر به متفاوت بودن است. چون به هر حال انسانها و کاراکترهایشان متفاوتند حتی اگر ویژگی های مشترکی با هم داشته باشند.

وی در خصوص همکاری کارگردان و نویسنده و بازیگر گفت: معتقدم شخصیت پردازی زمانی به خوبی شکل می گیرد که همه عوامل به ویژه نویسنده، بازیگر و کارگردان با هم به یک تعامل و همفکری برسند. وی افزود: اصل و اساس یک کار خوب بر تعامل استوار است و در مدینه این اتفاق به خوبی می افتد تا شاهد یک کار خوب باشیم.

 شاید نیمه‌ی دوم سال به تئاتر بر گردم

بازیگر با اشاره به فعالیت سینمایی و تئاتر خود اظهار داشت: احتمالا اواخر سال جاری روی صحنه‌ی تئاتر بروم و هم اکنون دو فیلم سینمایی "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و فیلم "اشباح" به کارگردانی داریوش مهرجویی را روی پرده دارم.

انتهای پیام/


برچسب ها: مدینه ، سریال ، نقش ، شخصیت ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی رمضانی
۰۵:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
با سلام ودرودوسپاس فراوان در مورد باز شدن وپخش سریال مدینه باید گفت خیلی سخت میشه بازکرد صفحه سریال مدینه رو ، اگه امکان دارد کاری کنیدپخش سریال مدینه از سایت آی فیلم به راحتی پخش شود با تشرکر فراوان از شما.،
آخرین اخبار